30.1 C
Chania
Παρασκευή, 27 Ιουνίου, 2025

Απαιτούµενη σύνδεση µε το νέο αεροδρόµιο για τις πόλεις της νότιας Κρήτης

Η σύνδεση του νέου αεροδροµίου Καστελλίου µε τις περιοχές που βρίσκονται στα νότια της Κρήτης, αποτελεί ένα µεγάλο θέµα.

Η σύνδεση του νέου αεροδροµίου τόσο µε το οροπέδιο Λασιθίου, όσο και µε την Ιεράπετρα αποτελεί κοµβικό σηµείο για την µελλοντική ανάπτυξη στο Λασίθι. Σε συνδυασµό µε την αναµενόµενη οδική σύνδεση µε τους δήµους Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου το νέο αεροδρόµιο θα βοηθήσει καθοριστικά την τουριστική ανάπτυξη στον ανατολικότερο νοµό της Κρήτης, αν υπάρξουν οι κατάλληλες οδικές συνδέσεις..

Αναγκαία η σύνδεση του αεροδροµίου µε το νότιο Ρέθυµνο (Πλακιά)  και τη Μεσαρά ( Τυµπάκι ) µέσω του ΝΟΑΚ µε κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς το κόµβο Αρκαλοχωρίου και αεροδροµίου Καστελλίου, όσο και για σύνδεση του αεροδροµίου µε Βιάννο – Ιεράπετρα και τη νότια πλευρά του Λασιθίου  µέσω του δρόµου Αρκαλοχώρι – Μάρθα – Βιάννος.

Μείζον θέµα για τους κατοίκους της Νότιας Κρήτης οι αναγκαίες οδικές συνδέσεις του νέου ∆ιεθνούς Αεροδροµίου µε τον ΒΟΑΚ και το Ηράκλειο, την νότια Κρήτη, τόσο τη νοτιοδυτική προς Μεσαρά όσο  και το νότιο Ρέθυµνο και την νοτιοανατολική προς Νότιο Λασίθι. ( Μύρτος – Γρα Λυγιά – Ιεράπετρα- Μακρύ Γιαλό )

Με βάση την κεντρική και σταθερή επιλογή για την κατασκευή ενός ΝΟΑΚ από το νότιο Ρέθυµνο  και το νότιο Λασίθι , από Πλακιά έως Ιεράπετρα, και για την ισόρροπη και βιώσιµη ανάπτυξη προτείνονται:

– Η σύνδεση του Α/∆ µε το νότιο Ρέθυµνο και τη Μεσαρά να δροµολογηθεί µέσω του ΝΟΑΚ µε κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς κόµβο Αρκαλοχωρίου και Α/∆ Καστελλίου. ∆ιαδροµή: Νότιο Ρέθυµνο, Τυµπάκι, Μοίρες, Άγιοι ∆έκα, Πραιτώρια, Καστελλιανά, Αρκαλοχώρι, Α∆ Καστελλίου, (που συνεχίζεται µέχρι Χερσόνησο).

Εναλλακτικές συνδέσεις µε το Α/∆ Καστελίου  που προσθέτουν όµως 10 χιλιόµετρα παραπάνω η καθεµιά, µπορεί να είναι µέσω του δρόµου Πραιτώρια, Σκινιάς, Μάρθα, Αρκαλοχώρι και από Πραιτώρια µέσω Κουνάβων – Πεζών.

– Η σύνδεση του Α/∆ µε Βιάννο -Ιεράπετρα (νότιο Λασίθι) µέσω του δρόµου Αρκαλοχώρι – Μάρθα – Βιάννος.

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΖΗΤΟΥΝ:

1. Επίσπευση της κατασκευής του ΝΟΑΚ από το Νότιο Ρέθυµνο έως την Ιεράπετρα: Άµεση ανάθεση της µελέτης Πραιτώρια- Καστελλιανά-∆εµάτι – Σκινιάς – Μάρθα και του κόµβου Καστελλιανά µε κλάδο προς Αρκαλοχώρι.

2.      Ωρίµανση των µελετών και αδειοδότηση των έργων όλων των τµηµάτων από το Νότιο Ρέθυµνο έως την Ιεράπετρα που ήδη έχουν µελέτες σε διάφορα στάδια.

3.      Επέκταση του δρόµου Χερσόνησος -Καστέλι – Αρκαλοχώρι µέχρι τον ΝΟΑΚ µε άµεση ανάθεση ως µελέτη – κατασκευή του τµήµατος Αρκαλοχώρι – Καστελλιανά µε διαδικασίες και χρηµατοδότηση βάσει του άρθρου 23 της Σύµβασης Παραχώρησης.

Οι παραπάνω 8 εµπλεκόµενοι ∆ήµοι οφείλουν σε κοινό αγώνα διεκδίκησης κατασκευής του νέου αυτοκινητόδροµου µήκους 92 χιλιοµέτρων που θα ενώνει τις πόλεις της νότιας Κρήτης µε το νέο Αεροδρόµιο Καστελίου .

Η  νότια Κρήτη παράγει και προσφέρει στην Ελληνική οικονοµία, και δικαιούται ίσης µεταχείρισης µε τη βόρεια πλευρά του νησιού.

Εµπλεκόµενοι ∆ήµοι

1. Αγίου Βασιλείου

2. Αµαρίου

3. Φαιστού

4. Γόρτυνας

5. Αρχανών – Αστερουσίων

6. Μινώα Πεδιάδος

7. Βιάννου

8. Ιεράπετρας


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα