Δευτέρα, 14 Ιουνίου, 2021

Ανασφάλιστα οχήματα και στην Κρήτη

Αυξάνονται τα ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους των Χανίων και όλης της Κρήτης. Αυτό εκτιμά ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων δεδομένου ότι έχουν να γίνουν έλεγχοι (ηλεκτρονικής διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων) από τον Απρίλιο του 2018.

Τότε, στην Κρήτη όπως και σε όλη την Ελλάδα, χιλιάδες οδηγοί είχαν σπεύσει να ασφαλίσουν το οχήματα τους. Ωστόσο, την τελευταία περίοδο στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών γίνονται καταγγελίες και διαμαρτυρίες από όλη τη χώρα για την συνεχιζόμενη κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους.

 

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ασφαλιστών Διαμεσολαβητών Χανίων, Δημήτρης Σκίτζης

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καλεί την κυβέρνηση να παρέμβει άμεσα «και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το οξύτατο αυτό πρόβλημα με τις ολέθριες συνέπειες καθώς τα οχήματα χωρίς ασφάλιση ανέρχονται κατά τις εκτιμήσεις σε περίπου 700.000 και συνιστούν δημόσιο κίνδυνο».
Για το συγκεκριμένο ζήτημα και ειδικότερα για την κατάσταση στα Χανιά και την Κρήτη, ρωτήσαμε τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων, Δημήτρη Σκίτζη, ο οποίος εξήγησε:
«Τα ανασφάλιστα οχήματα είναι ένα μόνιμο πρόβλημα. Παρόλο που ψηφίστηκε νόμος ο οποίος προβλέπει τη διασταύρωση των ανασφάλιστων οχημάτων ηλεκτρονικά, τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, σε χρονικές περιόδους που δεν είναι γνωστές σε έμας, εν τούτοις έχει να γίνει έλεγχος από τον Απρίλιο του 2018.
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί που περιστασιακά συμμορφώνονται και ασφαλίζουν τα οχήματά τους, βλέποντας ότι χαλαρώνει αυτό το σύστημα ελέγχου, ουσιαστικά ξαναγυρνούν στην παρανομία με ό,τι κινδύνους μπορεί να συνεπάγεται αυτό. Και όταν λέω κινδύνους εννοώ τη νομική πλευρά ενός σοβαρού τροχαίου που μπορεί να προκαλέσει σωματικές βλάβες μόνιμες ή ακόμα και θάνατο, καθώς και σοβαρές υλικές ζημιές. Ουσιαστικά εκεί επιβαρύνεται το Επικουρικό Κεφάλαιο, εξού και έχει ένα πολύ μεγάλο έλλειμα».
Ο κ. Σκίτζης διευκρίνισε ότι «δεν έχουμε συγκεκριμένα στοιχεία για τον Νομό Χανίων και την Κρήτη» για να προσθέσει:
«Αλλά, γενικότερα, μετά τους ελέγχους συμμορφώθηκαν και ασφάλισαν τα οχήματά τους οι περισσότεροι για βραχύ χρονικό διάστημα, τρεις μήνες κυρίως. Βλέποντας ότι ο έλεγχος δεν γίνεται εδώ και δύο χρόνια, ουσιαστικά χαλαρώνουν πάλι και αφήνουν τα οχήματα ανασφάλιστα. Οταν έγινε ο πρώτος έλεγχος υπήρχαν περίπου 1,5 εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα. Μετά τους ελέγχους, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στα περίπου 400.000 οχήματα. Παρόλο που δεν έχω ακριβή αριθμό ξέρω ότι αυτός ο αριθμός έχει αυξηθεί πάλι. Κυρίως είναι τα οχήματα που κινούνται σε μη αστικές περιοχές και σε αγροτικούς δρόμους που η κυκλοφορία των οχημάτων είναι περιορισμένη.
Για την περίπτωση σοβαρού τροχαίου με εμπλοκή ανασφάλιστου οχήματος, ο ίδιος εξηγεί:
«Εφόσον το όχημα είναι ανασφάλιστο υποχρεούται να πληρώσει το Επικουρικό Κεφάλαιο και μετά να κάνει απαιτητά τα χρήματα αυτά. Το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου το οποίο εισπράττει κάποια εισφορά από τα ασφάλιστρα που πληρώνουμε όλοι εμείς οι ασφαλισμένοι οδηγοί στις ασφαλιστικές εταιρείες με σκοπό να αποζημιώνει περιπτώσεις όπως αυτές, δηλαδή ζημιές από ανασφάλιστα οχήματα, ζημιές εταιρειών των οποίων η άδεια ανακλήθηκε. Ο οδηγός πέραν των νομικών συνεπειών και των διοικητικών προστίμων, την αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος, έχει ποινή όσον αφορά το ποινικό κομμάτι αν προξενήσει σοβαρές σωματικές βλάβες παραπέμπεται αυτεπάγγελτα σε ποινικό δικαστήριο. Από εκεί και πέρα εφόσον το Επικουρικό Κεφάλαιο αποζημιώσει σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος και ο οδηγός είναι γνωστός στο Επικουρικό Κεφάλαιο, έχει δικαίωμα να κάνει απαιτητά τα χρήματα αυτά».

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες