Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

4ο Γενικό Λύκειο Χανίων: Υποδοχή συμμετεχόντων Erasmus+

Το 4ο Γενικό Λύκειο Χανίων είχε τη χαρά να υποδεχτεί εκπροσώπους-καθηγητές και μαθητές ευρωπαϊκών σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ERASMUS+ με τίτλο “STEAM TODAY, MAKE CHANGES FOR TOMORROW “, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και

θα ολοκληρωθεί –μετά από επέκταση λόγω της πανδημίας COVID- τον Αύγουστο του 2022.
Τέσσερις καθηγήτριες και δέκα μαθητές από σχολεία της Πορτογαλίας και της Λιθουανίας έφτασαν στα Χανιά το Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022, καθώς στις ομάδες της Ιταλίας και της Κύπρου δεν επετράπη το ταξίδι αυτό λόγω της πανδημίας. Την επόμενη μέρα ξεκίνησαν οι δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί για τις επόμενες μέρες με θεματική τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, εστιάζοντας στην Ηλιακή ενέργεια , τον Ήλιο και το θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Η Κυριακή ξεκίνησε με μία σύντομη ξενάγηση στο Ενετικό λιμάνι. Ξεκινώντας από τα Νέα Καταστήματα, καταλήξαμε στο θέατρο Βλησίδη. Οι εργασίες της ημέρας ήταν αφιερωμένες στο στέλεχος A ,όπως ART, του ακρωνύμιου STEAM. Υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών του σχολείου μας, Παπιδάκη Αριάδνης, φιλολόγου και Στροφύλα Ελευθερίας, γυμνάστριας, αλλά και με την πολύτιμη βοήθεια του Ξανθουδάκη Νεκτάριου (σκηνοθεσία) και Σωτηρόπουλου Νικόλαου (μουσική), οι μαθητές συμμετείχαν σε θεατρικό εργαστήριο με δραστηριότητες χορού, κίνησης, μουσικής, τραγουδιού και δραματοποίησης του ποιητικού έργου «Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας» του Οδυσσέα Ελύτη . Τελικός στόχος του εργαστηρίου ήταν η βιωματική συμμετοχή σε πολιτισμικά στοιχεία, όπως η γλώσσα, η γεωγραφική εικονοπλασία, η ιστορία, η μουσική, όλων των εμπλεκόμενων μαθητών/-τριών, μέσα από τη σκηνική παρουσίαση του έργου. Οι μαθητές/ -τριες μπήκαν σε ρόλους, μίλησαν Ελληνικά, Αγγλικά, και τραγούδησαν τους ελληνικούς στίχους γραμμένους σε greeklish, το μεσημέρι της Κυριακής στο θέατρο Βλησίδη. Πριν την έναρξη της παράστασης έγινε η επίσημη έναρξη του προγράμματος, με χαιρετισμούς από το Διευθυντή του σχολείου Εμμ. Δρακάκη, την συντονίστρια καθηγήτρια για το 4ο ΓΕΛ Χανίων, Μενιουδάκη Ελένη και τη Γενική συντονίστρια του προγράμματος από τη Λιθουανία, Lina Lorenzo Ruiz. Στη συνέχεια, προσφέρθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές δώρα από το σχολείο μας.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας παρατέθηκε στο χώρο του σχολείου παραδοσιακό δείπνο από τους γονείς, τους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου. Οι φιλοξενούμενοι προσέφεραν τοπικά γλυκά και η βραδιά έκλεισε με παραδοσιακά τραγούδια και χορούς από τις συμμετέχουσες χώρες

Η Δευτέρα, 31-1-2022, ξεκίνησε με την παρουσίαση εργασιών των συνεργαζόμενων σχολείων στο Πνευματικό κέντρο Χανίων. Έγινε προβολή διαφανειών κειμένων αλλά και βίντεο για τις χώρες, τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά συστήματά τους, αλλά και για το κεντρικό θέμα της συνάντησης αυτής, την Ηλιακή ενέργεια και την αξιοποίησή της στις αντίστοιχες χώρες. Αφού ολοκληρώθηκαν οι παρουσιάσεις, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον ιστορικό χωριό του Θερίσου, όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης. Οι επισκέπτες μας είχαν τη δυνατότητα να μάθουν σχετικά με ένα σημαντικό κομμάτι της Ιστορίας της Κρήτης και της Ελλάδας . Στη συνέχεια δοκίμασαν τοπικά πιάτα σε παραδοσιακή ταβέρνα του χωριού.

Την Τρίτη, 1-2-2022, επισκεφτήκαμε το Ρέθυμνο. Πρώτος σταθμός ήταν το εργαστήριο STEAM Science in the City όπου μεταπτυχιακοί φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης, τμήματος Διδακτικής του Ρεθύμνου, πραγματοποίησαν εργαστήρια STEAM με τους μαθητές. Ακολούθως, επισκεφτήκαμε το Πανεπιστήμιο στο Γάλλο Ρεθύμνου, όπου ξεναγηθήκαμε στο χώρο . Κατά την επιστροφή, επισκεφτήκαμε τη λίμνη Κουρνά και τους τάφους των Βενιζέλων.

Την Τετάρτη, 2-2-2022, επισκεφτήκαμε το ΕΚΦΕ Χανίων. Οι καθηγητές Φυσικής, Αναστασάκης Νίκος και Κουράκης είχαν προετοιμάσει μία παρουσίαση και πειράματα σχετικά με την Ηλιακή ενέργεια στα οποία συμμετείχαν οι μαθητές . Έπειτα είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά και να μάθουμε σχετικά με το βραβευμένο αυτοκίνητο Υδρογόνου της ομάδας TUCAR του καθηγητή Πιπερίδη Σάββα, στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Το απόγευμα της ίδιας μέρας τα παιδιά εργάστηκαν χωρισμένα σε διεθνικές ομάδες παράγοντας μία αφίσα, ένα μουσικό CD, ένα παραμύθι και μία διαφημιστική καμπάνια με θέμα την ηλιακή ενέργεια και τον Ήλιο.

Την Πέμπτη το πρωί, 3-2-2022, επισκεφτήκαμε το ΚΠΕ Βάμου . Υλοποιήθηκε παρουσίαση για την κλιματική αλλαγή και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αλλά και εργαστήριο επαναχρησιμοποίησης υλικών. Όλοι οι μαθητές κατασκεύασαν μία τσάντα πλάτης από ένα παλιό τους μπλουζάκι! Το απόγευμα της Πέμπτης είχαμε το αποχαιρετιστήριο δείπνο μας, όπου μικροί και μεγάλοι διασκέδασαν τρώγοντας και παίζοντας bowling. Η βραδιά έκλεισε με συγκίνηση, καθώς η επόμενη μέρα ήταν η μέρα αναχώρησης των επισκεπτών μας.
Οι φιλοξενούμενοί μας ταξίδεψαν για τις πατρίδες τους με τις καλύτερες εντυπώσεις, ευχαριστώντας μας για τη φιλοξενία και εκφράζοντας την επιθυμία να συνεργαστούμε ξανά και να επισκεφτούν και πάλι τα Χανιά.

Εμείς με τη σειρά μας νιώσαμε ικανοποιημένοι που, κάτω από δύσκολες συνθήκες και με πολλούς περιορισμούς, λόγω πανδημίας, εκπληρώσαμε το χρέος μας προς τους εταίρους μας από τις άλλες χώρες. Τηρώντας όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας, καταφέραμε να αποδείξουμε ότι οι σχέσεις και συνεργασίες αναπτύσσονται παρά τα όποια εμπόδια συναντούν, αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση. Στο ίδιο πλαίσιο σκέψης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε μέσα από την καρδιά μας τους συνεργάτες μας, Νεκτάριο Ξανθουδάκη και Νίκο Σωτηρόπουλο, συναδέλφους καθηγητές του 5ου και 6ου Γυμνασίου, αντίστοιχα, οι οποίοι αγόγγυστα, με την καλή τους διάθεση και την καλλιτεχνική ευαισθησία και δημιουργικότητα που τους διακρίνει, βοήθησαν ώστε να πραγματοποιηθεί με τον ομορφότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο η συνεργασία των μαθητών /-τριών του διεθνικού εργαστηρίου «δραματο-ποίησης».

Για να καταστεί δυνατή η παρουσίαση του προγράμματος μας, συνέβαλλαν επίσης –και ευχαριστούμε θερμά για αυτό -το Δ.Σ. του Πνευματικού Κέντρου Χανίων για την παροχή Αίθουσας , το Δήμο Χανίων για την παραχώρηση του θεάτρου Βλησίδη και την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης για την παράθεση γεύματος στους καλεσμένους μας.

Ευχαριστούμε, τέλος, θερμά τους μαθητές, τους γονείς, τους καθηγητές, τους εξωτερικούς συνεργάτες και τους τοπικούς φορείς που βοήθησαν να πραγματοποιηθεί το πενθήμερο πρόγραμμά μας

Ελένη Μενιουδάκη
Συντονίστρια του προγράμματος για το 4ο ΓΕΛ Χανίων

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία