19.5 C
Chania
Κυριακή, 4 Μαΐου, 2025

Σε καλή κατάσταση τα περισσότερα Ι.Χ.

Σημαντικά στοιχεία αναφορικά με την κατάσταση των οχημάτων στον Ν. Χανίων προκύπτουν από τους ελέγχους των δύο ιδιωτικών ΚΤΕΟ που λειτουργούν στα Χανιά: στις Μουρνιές και στο Ακρωτήρι. Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία για τις εκπρόθεσμες προσελεύσεις, αλλά και το τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί στα οχήματά τους και πράγματα που πολλοί αγνοούμε, όπως το ζήτημα της κάρτας καυσαερίων και της σύνδεσης του τεχνικού ελέγχου με την ασφάλιση. Για τα θέματα αυτά μας μιλούν οι υπεύθυνοι των ΙΚΤΕΟ Χανίων και του ΚΤΕΟ Ακρωτηρίου.

ΙΚΤΕΟ ΧΑΝΙΩΝ:
«Χωρίς προβλήματα το 95% των αυτοκινήτων»
Σε καλή κατάσταση βρίσκεται το 95% των αυτοκινήτων, που κυκλοφορούν στα Χανιά, ενώ από το υπόλοιπο 5%, που παρουσιάζει προβλήματα, αυτά έχουν να κάνουν κυρίως με ελλείψεις και προβλήματα στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης, στις αναρτήσεις κ.ά. Αυτά τα στοιχεία προκύπτουν από τα στατιστικά αποτελέσματα των ελέγχων του έτους 2011 που έχει διενεργήσει το ΙΚΤΕΟ Χανίων.
Συνολικά για φέτος τα οχήματα που θα ελεγχθούν θα ξεπεράσουν τα 20.000, ένας πολύ μεγάλος αριθμός.
Μιλώντας στα «Χ.Ν.» ο τεχνικός διευθυντής του ΙΚΤΕΟ, κ. Κώστας Μαρακάκης, επεσήμανε πως «ο  στόλος των οχημάτων που περνά από ΚΤΕΟ σε γενικές γραμμές είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Αυτό σημαίνει από τη μία ασφαλής μεταφορά και κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο, αλλά και μείωση των πιθανοτήτων να εμπλακείς σε τροχαίο ατύχημα. Ξέρουμε ότι για να αποφύγεις μία σύγκρουση πρέπει ή να επιταχύνεις ή να επιβραδύνεις ή να κανείς ελιγμό. Στοιχεία που απαιτούν την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου».

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ειδικότερα με βάση τα στατιστικά στοιχεία του ΙΚΤΕΟ για τους 10 μήνες του 2011. Προκύπτουν τα παρακάτω:
– Το 95% των ελεγχθέντων οχημάτων είναι σε πολύ καλή κατάσταση ή με μερικές δευτερεύουσες ελλείψεις, που χρειάζονται δηλαδή κάποια βελτίωση μέσα σε περιθώριο 2 μηνών. Οι συνηθέστερες ελλείψεις είναι π.χ. κακή στερέωση καθρέπτη, ρύθμιση στα φώτα κ.ά.
– Το 5% των ελεγχθέντων οχημάτων παρουσιάζουν σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις ή δεν έχουν τα απαραίτητα από τον νόμο δικαιολογητικά. Οι ελλείψεις αφορούν προβλήματα στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης, στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στα «ψαλίδια» των αυτοκινήτων κ.ά.
– Το 26% των ελεγχθέντων οχημάτων έρχονται εκπρόθεσμα και επιβαρύνονται με το προβλεπόμενο πρόστιμο (προσαύξηση έως και 200% από το κόστος ελέγχου).
– Υπάρχει και ένα ποσοστό, γύρω στο 35%, που απέχει από τον θεσμό του ΚΤΕΟ ή θα έρθει για τεχνικό έλεγχο αργότερα, δυστυχώς, με πρόστιμο.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Ενα ξεχωριστό κεφάλαιο στην κίνηση του ΙΚΤΕΟ Χανίων αφορούν τα πρόστιμα που επιβάλλει το κράτος στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν προχώρησαν στους τεχνικούς ελέγχους εντός των χρονοδιαγραμμάτων. «Τα οχήματα που έρχονται εκπρόθεσμα (με καθυστέρηση) είτε από αδιαφορία των ιδιοκτητών είτε λόγω οικονομικής δυσκολίας είτε για οτιδήποτε άλλο, δυστυχώς, επιβαρύνονται με παράβολα δημόσιου. Τον μήνα Σεπτέμβριο το ΙΚΤΕΟ Χανίων αγόρασε 199.517 ευρώ παράβολα της Εφορίας για να εξυπηρετήσει τα πρόστιμα που πληρώθηκαν. Θεωρώ ότι αυτούς τους καιρούς που το κράτος μας επιβάλλει δυσβάστακτους φόρους, εμείς δεν θα πρέπει να του δίνουμε και αυτά τα ποσά σε πρόστιμα λόγω καθυστέρησης», τονίζει ο κ. Μαρακάκης.
Tα πρόστιμα έχουν αλλάξει από τις αρχές του 2011. Μέχρι το 2010 ο ιδιοκτήτης ενός επιβατηγού οχήματος, που το έφερνε εκπρόθεσμα, πλήρωνε πρόστιμο 36 ευρώ, ενώ ο ιδιοκτήτης φορτηγού 44 ευρώ. Με  το νέο πολυνομοσχέδιο τα πρόστιμα αυξήθηκαν μέχρι και 200%. Στα επιβατηγά έχει πάει μέχρι και 70 ευρώ παραπάνω και στα φορτηγάκια μέχρι και 90 ευρώ! «Εμείς για να βοηθήσουμε τον πολίτη των Χανιών, προσφέρουμε τον επανέλεγχο δωρεάν σε περίπτωση που έχουμε σοβαρές βλάβες. Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν ασφαλή οχήματα και όχι να τιμωρούμε αυτόν που για κάποιο λόγο του χάλασε το αυτοκίνητο και πρέπει να το επιδιορθώσει. Κάνουμε έκπτωση 10% στους πελάτες μας που για οποιοδήποτε λόγω είναι εκπρόθεσμοι ή εμπρόθεσμοι αν κλείνουν ραντεβού από την ιστοσελίδα μας www.ikteo-chanion.gr Επίσης κάθε εβδομάδα κάνουμε κλήρωση και προσφέρουμε έναν έλεγχο δωρεάν στα οχήματα που κλείνουν έγκαιρα ραντεβού», αναφέρει ο τεχνικός διευθυντής του ΙΚΤΕΟ Χανίων.

Η ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
Αναφορικά με την κάρτα καυσαερίων ο κ. Μαρακάκης υπογραμμίζει πως «με  τον Νόμο 3897/10-12-2010 (ΦΕΚ 208/Α) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ορίστηκε ότι το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου επέχει και θέση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) για τον πρώτο χρόνο· άρα δεν χρειάζεται να βγαίνει ξεχωριστή Κ.Ε.Κ.».

ΚΤΕΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ
«Οι ελλείψεις σε Ι.Χ. σχετίζονται με την ηλικία και τα χιλιόμετρα»
«Οι συχνότερες ελλείψεις που εντοπίζονται σχετίζονται απολύτως με την ηλικία και τα διανυθέντα χιλιόμετρα ενός οχήματος. Στα νεότερα από αυτά, πολύ συχνό φαινόμενο αποτελούν οι καμένες λάμπες των φωτιστικών σωμάτων και τα φθαρμένα ελαστικά, ενώ στα παλαιότερα, εκτός των προαναφερθέντων, εντοπίζονται συχνά μηχανικές βλάβες στις αρθρώσεις του συστήματος ανάρτησης των οχημάτων (εξαιτίας του κακού οδικού δικτύου του νησιού μας) και ασύμμετρη κατανομή των δυνάμεων πέδησης των τροχών», δηλώνει ο κ. Σταύρος Κεκάκης, του ΚΤΕΟ Ακρωτηρίου, υποκατάστημα  του ΚΤΕΟ Κρήτης.
Οι συμβουλές του κ. Κεκάκη προς τους κατόχους των οχημάτων είναι η συστηματική τήρηση του προγράμματος συντήρησης που ορίζει ο εκάστοτε κατασκευαστής του κάθε οχήματος, γεγονός που ισοδυναμεί με κάποιο συγκεκριμμένο κόστος που διαφέρει φυσικά από όχημα σε όχημα. «Δυστυχώς, οι περισσότεροι από τους υποψηφίους αγοραστές κάποιου αυτοκινήτου δεν λαμβάνουν σοβαρά υπόψη αυτό το κόστος ως κριτήριο αγοράς, κάτι που τείνει να αλλάξει τους τελευταίους μήνες λόγω της οικονομικής κρίσης», τονίζει.
Αναφορικά με τις εκπρόθεσμες προσελεύσεις στο ΚΤΕΟ Ακρωτηρίου ο κ. Κεκάκης τονίζει πως «κυμαίνονται γύρω στο 5% για τους περιοδικούς μας ελέγχους (λόγω του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης του ΙΚΤΕΟ μας προς τους πελάτες μας των οποίων η ισχύς του προηγούμενου Δελτίου ΚΤΕΟ των οχημάτων τους πλησιάζει προς το τέλος της), ενώ για τους αρχικούς ελέγχους το ποσοστό εκτοξεύεται κοντά στο 50%, εξαιτίας του γεγονότος ότι οι περισσότεροι ξεχνούν πως η αρχική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου του οχήματός τους καθορίζεται στα 4 ακριβώς
έτη από την πρώτη κυκλοφορία τους. Από τις 10 Ιουνίου και έπειτα το κόστος των παραβόλων των εκπρόθεσμων προσελεύσεων για τα οχήματα που έχουν υπερβεί τους 6 μήνες καθυστέρησης έχουν σχεδόν διπλασιαστεί». Για τις Κάρτες Καυσαερίων ο υπεύθυνος του ΚΤΕΟ Ακρωτηρίου υπογραμμίζει πως «η κάρτα είναι ένα εργαλείο περισσότερο των συνεργείων και των μηχανικών που αγοράζοντας καυσαναλυτές μπορούν να ελέγχουν από τον πρώτο χρόνο την εκπομπή των καυσαερίων και να γνωρίζουν ποια οχήματα δουλεύουν σωστά, ποια ρυπαίνουν λιγότερο και ποια καταναλώνουν λιγότερη βενζίνη. Είναι ένα εργαλείο των μηχανικών που εξασφαλίζει την καλή και απρόσκοπτη λειτουργία του οχήματος· αυτό, δυστυχώς, δεν το έχει βάλει ο κόσμος στη συνείδησή του». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει τελευταία και για την υγροαεριοκίνηση, χωρίς, όμως, πολλοί οδηγοί να γνωρίζουν ότι είναι απαραίτητο να προχωρήσουν σε τεχνικό έλεγχο αμέσως μετά τη μετατροπή του κινητήρα τους.

Συνείδηση ο τεχνικός έλεγχος
«Είναι σημαντικό για τον κόσμο να γίνει συνείδηση ο τεχνικός έλεγχος. Το κόστος είναι πολύ μικρό και πλέον έχει συνδεθεί και με την ασφάλιση, κάτι που επίσης δεν το ξέρουν πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων», υπογραμμίζει ο κ. Κεκάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα