29 C
Chania
Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025

Ηλεκτρονικός Τειρεσίας

Αθήνα
Ηλεκτρονικό φακέλω?α προωθεί το Υπουργείο Οικονο?ικών για όλους όσοι έχουν οφειλές στο ?Δη?όσιο, τα ασφαλιστικά Τα?εία, τους Δή?ους και κάθε άλλο φορέα του ?Δη?οσίου καθώς -επίσης- και για κάθε συναλλαγή που πραγ?ατοποιούν οι πολίτες ?ε επιχειρήσεις ή δη?όσιους φορείς.
Ο ηλεκτρονικός «Τειρεσίας» του ?Δη?οσίου θα αφορά τα 700.000 και πλέον φυσικά και νο?ικά πρόσωπα ?ε ληξιπρόθεσ?ες οφειλές (32 δισ. ευρώ, εκ των οποίων εκτιμάται ότι τα 8 – 10 δισ. ευρώ είναι εισπράξι?α) αλλά και τις 98.854 επιχειρήσεις και αυτασφάλιστους, που εκτι?άται ότι είναι ?η ενή?εροι.
Με τις νέες υπηρεσίες επιχειρείται να γίνεται καλύτερος συντονισ?ός της είσπραξης των οφειλών και της εφαρ?ογής των ?έτρων αναγκαστικής είσπραξης όταν δεν ανταποκρίνονται οι υπόχρεοι. Τα παραπάνω προβλέπονται ?ε έργο -στην προκήρυξη του οποίου προχωρά η Γενική Γρα??ατεία Πληροφοριακών Συστη?άτων (ΓΓΠΣ) ?ε χρη?ατοδότηση από το ΕΣΠΑ- το οποίο θα έχει τρεις στόχους:
Δη?ιουργία ηλεκτρονικής υπηρεσίας ελέγχου οφειλών προς το κράτος, ηλεκτρονικό έλεγχο συναλλαγών και εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
Τα στοιχεία όλων των υπόχρεων ?αζί ?ε τις ληξιπρόθεσ?ες οφειλές τους θα καταχωριστούν σε ?ια κεντρική βάση δεδο?ένων, η οποία θα ενη?ερώνεται συνεχώς ?ε όσους έχουν χρέη αρχικά προς το ?Δη?όσιο και ?ελλοντικά προς τα ασφαλιστικά Τα?εία, τους Δή?ους κ.ά.
Αρχικά, δη?ιουργείται ?ια βάση, ?έσω της οποίας ο κάθε φορέας του ?Δη?οσίου θα ?πορεί να αναζητά συγκεντρωτικά στοιχεία ενη?ερότητας για το σύνολο των οφειλών ενός υπόχρεου.
Στην ουσία δη?ιουργείται «ηλεκτρονική υπηρεσία ?ιας στάσης» για την παροχή των απαραίτητων στοιχείων.
Ετσι θα ?ειωθεί αισθητά ο χρόνος συγκέντρωσης στοιχείων ενη?ερότητας, αφού η διάθεσή τους θα γίνεται από ένα κεντρικό ση?είο. Μέσω του συστή?ατος θα παρακολουθείται η ανταπόκριση των οφειλετών (πόσες φορές εστάλη ειδοποίηση, αν ο οφειλέτης ανταποκρίθηκε ή όχι). Μάλιστα ?ε το κλείσι?ο της οφειλής τους θα λα?βάνουν ένα ειδοποιητήριο.
Ταυτόχρονα, δη?ιουργείται υπηρεσία για να κατηγοριοποιήσει τις συναλλαγές που γίνονται ηλεκτρονικά ?εταξύ επιχειρήσεων και ?Δη?οσίου, επιχειρήσεων και πολιτών κ.λπ.
Στόχος είναι το ?έτρο να επεκταθεί ακό ?η και στις αποδείξεις λιανικής διευκολύνοντας έτσι και τις διαδικασίες ελέγχου. Σή?ερα τη λύση της ηλεκτρονικής τι?ολόγησης έχουν υιοθετήσει 3.000 επιχειρήσεις αλλά ο όγκος των συναλλαγών αυξάνεται συνεχώς, από ?όλις 100.000 τι?ολόγια το 2004, ξεπερνούν τα 5 – 6 εκατο??ύρια τον χρόνο.
Οταν υιοθετηθεί καθολικά το ?έτρο, θα απλουστεύσει πολύ τις διαδικασίες, αφού κάθε έτος εκδίδονται 100 εκατ. τι?ολόγια πανελλαδικά.
Σύ?φωνα ?ε έρευνα του Πανεπιστη?ίου του Αννόβερου, η ?ετατροπή σε ηλεκτρονική ?ορφή των 30 δισ. τι?ολογίων πανευρωπαϊκά θα οδηγούσε σε εξοικονό?ηση κόστους κατά 135 δισ. ευρώ.
Ειδικά στην Ελλάδα, θα ?πορούσε να οδηγήσει σε ?είωση 75% των διαχειριστικών δαπανών των επιχειρήσεων (ακό?η και άνω των 10 ευρώ ανά τι?ολόγιο) διευκολύνοντας τις διασταυρώσεις.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα