Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι ξενοδόχοι του νομού Χανίων που βλέπουν τα έσοδά τους να υποχωρούν κατά 10% καθώς, λόγω της οικονομικής κρίσης, Έλληνες και ξένοι μειώνουν τα ταξίδια.
Την ίδια ώρα οι τιμολογιακές πολιτικές που επιβάλλουν οι τουρ οπερέιτορ, σε ορισμένους προορισμούς όπως τα Χανιά και η πτώση της κίνησης από τους ταξιδιώτες φαίνεται πώς διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο και στην τοπική αγορά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων Χανίων, κ. Νίκο Κόρακα,
“οι διανυκτερεύσεις έχουν πέσει κάθετα, δεν ξέρουμε ακόμη σε τι ποσοστό ακριβώς, αλλά είναι αισθητά πιο κάτω σε σχέση με πέρυσι. Οι αφίξεις είναι επίσης “κάτω” και αυτό φαίνεται από τα εξής στοιχεία: πτώση κατά 17,5% τον Απρίλιο, 8% τον Μάιο, 1,5% τον Ιούνιο. Τον Ιούλιο οδεύουμε προς μια σχετική σταθεροποίηση, όμως για δύο μήνες την σεζόν, αυτό δεν μας λέει τίποτε απολύτως. Παράλληλα, οι τουριστικές εισπράξεις είναι αισθητά μειωμένες και βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αυτό είναι το βασικότερο. Δεν έχουμε καθαρή εικόνα αλλά εκτιμούμε ότι σημειώνουν πτώση γύρω στο 10%. Μάλιστα υπολογίζουμε ότι ο μέσος όρος μέχρι στιγμής, ενδεχομένως, να ανέβει κι άλλο”.
Ο ίδιος αναφέρει ότι κύριο χαρακτηριστικό της φετινής τουριστικής σεζόν είναι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
“Αυτό είναι απόρροια της πολυετούς τακτικής που έχουμε ακολουθήσει με εκπτώσεις, χαμηλές τιμές, σπασμένα συμβόλαια κ.α
Θεωρούμε ότι είναι ένα αρνητικό γεγονός με την εξής έννοια: πέρυσι είχαμε απώλειες στον τζίρο της τάξεως του 20%. Φέτος συμπληρώνεται άλλο ένα ποσοστό 10%. Αυτό σημαίνει, εάν συναθροίσουμε αυτά τα δύο ποσοστά, μέσα σε δύο χρόνια είμαστε ένα 30% κάτω που ισοδυναμεί ενδεχομένως κάτω από την γραμμή ασφαλείας, που είναι οι ζημιές στις επιχειρήσεις”, επεσήμανε ο κ. Κόρακας.
Και πρόσθεσε: “Ο μειωμένος τζίρος οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι η αγορά μας είναι λιγότερο ανταγωνιστική σε σχέση με τις γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία, το Μαρόκο. Οι χώρες αυτές θεωρούνται ανταγωνιστές μας και επειδή είναι “δολαριακού τύπου ” προορισμοί, εμείς με το “σκληρό” ευρώ ακολουθούμε μια ισοτιμία η οποία δεν μας ευνοεί καθόλου.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι οι αγορές μας έχουν το χαρακτηριστικό του ολιγοπωλίου. Κάτι που σημαίνει ότι λίγοι τουριστικοί οργανισμοί ελέγχουν κάποιους προορισμούς- διότι ο νομός Χανίων δεν είναι ο μοναδικός νομός στον οποίο συμβαίνει αυτό- και επιβάλλουν τιμολογιακή πολιτική στην οποία εμείς αδυνατούμε να αντιδράσουμε. Ό,τι μας υπαγορεύσουν γίνεται. Αυτό διαμορφώνει χαμηλές τιμές και σε συνάρτηση με την οικονομική πολιτική και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, τον αυξημένο Φ.Π.Α., μας έχουν καταστήσει το λιγότερο δυνατό ανταγωνιστικούς”.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων του νομού απαιτείται αλλαγή στρατηγικής όσον αφορά τον σχεδιασμό προώθησης του τουριστικού προϊόντος από τα συναρμόδια Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας.
“Πρέπει να υπάρξει ένα επιτελείο το οποίο θα δημιουργήσει στρατηγική στον τουρισμό, να υπάρξει πολιτική για τις μεταφορές. Να μπορούμε να έχουμε περισσότερα ναυτιλιακά δρομολόγια, περισσότερες πτήσεις και εταιρείες (και low cost). Τα τσάρτερ της Easy Jet έχουν φέρει μέχρι τώρα περίπου 2.500 άτομα στα Χανιά, όμως αυτά είναι τα ζητούμενα. Θέλουμε κι άλλες τέτοιες εταιρείες χαμηλού κόστους. Όμως δεν μπορούν οι ξενοδόχοι να πληρώνουν συνέχεια. Είμαστε που είμαστε σε αυτό το οικονομικό χάλι, να πληρώνουμε αυτές τις εταιρείες για να μας φέρουν κόσμο, πέφτει πολύ. Χρειάζεται μια εθνική στρατηγική.
Επίσης θα πρέπει να κατέβει αντί να ανέβει κι άλλο -όπως φημολογείται- ο Φ.Π.Α, τον οποίο σχεδιάζουν να διαμορφωθεί στο 23%. Διότι αν συμβεί αυτό, τότε θα υπογράψουμε το τέλος του ελληνικού τουρισμού” τόνισε ο κ. Κόρακας.
“All inclusive”
Ο ίδιος χαρακτήρισε ως “ατυχή σκέψη” τα κίνητρα για τον περιορισμό του συστήματος “all inclusive” στα ξενοδοχεία, που περιλαμβάνονται στις προτάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού προς το  Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικά με τα κριτήρια βαρύτητας στη βαθμολογία των τουριστικών επενδύσεων στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
” Μπορεί το σύστημα “all inclusive” στα ξενοδοχεία να μην είναι η καλύτερη μορφή τουρισμού και το καλύτερο τουριστικό προϊόν. Όμως δεν είναι γκουρμέ τα εστιατόρια που έχουν τα ξενοδοχεία, είναι οικονομικά με χαμηλές τιμές και μπορεί να μην είναι και της καλύτερης ποιότητας. Αυτό που προσφέρεται είναι ένα αξιοπρεπές φαγητό το οποίο όμως το έχει δημιουργήσει η διεθνής αγορά και όχι η Ελληνική. Πράγμα που σημαίνει ότι η διεθνής αγορά θα συνεχίσει να πουλάει αυτό το σύστημα, διότι προσελκύει και ενδιαφέρει πολυμελής οικογένειες ξένων αλλά τώρα πια έχει αρχίσει να ενδιαφέρει και οι Έλληνες. Γι΄ αυτό μάλλον θα πρέπει να προσεχθεί και όχι να καταργηθεί, έτσι εκβιαστικά μέσω του Αναπτυξιακού νόμου”, κατέληξε.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα