Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

Επισημάνσεις στην διημερίδα του ΣΗΠΕ στο ΙΕΤ
“Γυρισμένη την πλάτη” έχει η κεντρική διαφημιστική αγορά προς τις περιφερειακές εφημερίδες, καθώς το σύνολο – σχεδόν – της διαφημιστικής δαπάνης συγκεντρώνουν οι εφημερίδες εθνικής εμβέλειας των Αθηνών. Παράλληλα, μάστιγα για τον περιφερειακό Τύπο αποτελούν οι “μεσάζοντες” οι οποίοι λυμαίνονται τις διαφημιστικές δαπάνες που κατευθύνoνται στις επαρχιακές εφημερίδες, ενώ την ίδια στιγμή το θεσμοθετημένο 30% της κρατικής διαφήμισης δεν φτάνει στις εφημερίδες της περιφέρειας που το δικαιούνται. Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη δεύτερη ημέρα της διημερίδας με θέμα “Νέες τεχνολογίες και περιφερειακός Τύπος: Επιχειρηματικές στρατηγικές στην ψηφιακή σύγκλιση”, που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου (ΙΕΤ) στους Αγίους Πάντες Αποκορώνου και διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων (Σ.Η.Π.Ε.).
Ο σύμβουλος περιφερειακών ΜΜΕ Ιωάννης Καραμολέγκος περιέγραψε τις σύγχρονες τάσεις σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ.
Μεταξύ άλλων τόνισε σχετικά ότι, παρά το γεγονός ότι έχει διαπιστωθεί η αναγκαιότητα για μετάβαση από το mass marketing στο local marketing προκειμένου να επιτευχθεί εγγύτερη προσέγγιση των καταναλωτών, οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι δεν αξιοποιούν τα περιφερειακά ΜΜΕ: “Όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες δείχνουν ενδιαφέρον για εξειδικευμένη επικοινωνιακή διείσδυση στην ελληνική περιφέρεια. Ωστόσο, το ενδιαφέρον τους ελάχιστα στηρίζεται από την κεντρική διαφημιστική αγορά, τα μεγάλα διαφημιστικά γραφεία και τα media shop, με αποτέλεσμα σχεδόν όλες οι διαφημιστικές καμπάνιες να στοχεύουν κυρίως στους πληθυσμούς των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, θεωρώντας έτσι ότι επειδή βγαίνουν στα μεγάλα ΜΜΕ καλύπτουν διαφημιστικά την ελληνική επαρχία”, σημείωσε ο κ. Καραμολέγκος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΜΜΕ
Ενδεικτικό του πόσο αγνοούνται τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης από την κεντρική διαφημιστική αγορά είναι τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Καραμολέγκος για την τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη του 2008.
Συγκεκριμένα – όπως ανέφερε – το 2008 η πανελλαδική τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη όλων των μέσων με βάση τα στοιχεία της Media Services ανήλθε περίπου στα 2,6 δισ. ευρώ μαζί με τους φόρους. Την ίδια περίοδο, η δαπάνη διαφήμισης προς το σύνολο των περιφερειακών ΜΜΕ (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση κ.λπ.) δεν ξεπέρασε το 1% του συνόλου.
Επίσης, το 2009 οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι επένδυσαν στις εφημερίδες εθνικής εμβέλειας περίπου 450 εκατ. ευρώ, ενώ, όπως υπογραμμίστηκε στην ημερίδα, η επένδυση προς τον περιφερειακό Τύπο μπορεί να χαρακτηριστεί ανύπαρκτη.
Ωστόσο, ακόμα πιο προβληματική είναι η σχέση των περιφερειακών ΜΜΕ και ειδικότερα του Τύπου με την κρατική διαφήμιση.
Ο κ. Καραμολέγκος υπογράμμισε ότι το 2009 το κράτος επένδυσε 70 εκατ. ευρώ στις μεγάλες αθηναϊκές εφημερίδες, αλλά – όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά και τα μέλη του Σ.Η.Π.Ε. – το θεσμοθετημένο 30% (περίπου 20 εκατ. ευρώ) που αντιστοιχεί στις περιφερειακές εφημερίδες δεν δόθηκε σε καμία περίπτωση.
ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ
ΟΙ “ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ”
Ιδιαίτερα αιχμηρές ήταν οι παρεμβάσεις των μελών του Σ.Η.Π.Ε. για το πρόβλημα των “μεσαζόντων” στο οποίο αναφέρθηκε στην εισήγησή του και ο κ. Καραμολέγκος: “Η ύπαρξη μεσαζόντων διευρύνει ακόμα περισσότερο το επικοινωνιακό χάσμα μεταξύ των (σ.σ. επαρχιακών) εφημερίδων και των media shop και επιπλέον οι μεσάζοντες χρεώνουν υπέρογκες και αναίτιες προμήθειες”, είπε ο κ. Καραμολέγκος και πρόσθεσε ότι ο Σ.Η.Π.Ε. θα πρέπει να αντιδράσει διότι τίθεται θέμα καταχρηστικής εκμετάλλευσης δεσπόζουσας θέσης.
Για το ίδιο θέμα ο πρόεδρος του Ι.Ε.Τ. και εκδότης των “Χ.Ν.” Γιάννης Γαρεδάκης τόνισε ότι ο Σ.Η.Π.Ε. θα πρέπει να κινηθεί δικαστικά εναντίον των διαφημιστικών εταιρειών που ζητούν την περίφημη “επιβράβευση”, η οποία δεν προβλέπεται από τον νόμο: “Θα πρέπει να αποφασίσουμε κάποτε να αρνηθούμε όλους αυτούς τους κυρίους των Αθηνών. Αυτά είναι τα τρωκτικά των επιχειρήσεών μας. Τα έχουμε πει αυτά αλλά δεν έχουμε κάνει απολύτως τίποτα. Συνέχεια συζητάμε και υπαναχωρούμε και συνέχεια χάνουμε αυτό που δικαιούμαστε”, τόνισε ο κ. Γαρεδάκης.
Ο διευθυντής του Σ.Η.Π.Ε. Αντώνης Σκαμνάκης μιλώντας για το συγκεκριμένο πρόβλημα τόνισε ότι το θέμα των μεσαζόντων έχει λυθεί θεσμικά και νομοθετικά, αλλά στην πράξη τα ίδια τα μέλη του Συνδέσμου αποδέχονται τη δράση των μεσαζόντων: “Τους παραχωρούν επιστροφές και επιβραβεύσεις και αποδέχονται με λίγα λόγια τον εκβιασμό. Αυτό είναι περισσότερο ευθύνη των ίδιων των εφημερίδων”.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας της διημερίδας εισηγήσεις πραγματοποίησαν ακόμα οι μηχανολόγοι μηχανικοί Κώστας Ντόμαλης και Ελευθέριος Χαβούζης που μίλησαν για θέματα εκτύπωσης με ψηφιακά μέσα, ο μηχανολόγος μηχανικός Χρήστος Γεωργακόπουλος που αναφέρθηκε σε θέματα ποιότητας στην προεκτύπωση και εκτύπωση, καθώς και ο Σπύρος Πολυκανδριώτης ο οποίος ανέλυσε τη σημασία του design στις εφημερίδες και το παράδειγμα του Ελεύθερου Τύπου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα