Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

και στήριξη
τοπικών
επιχειρήσεων

Ιδιαίτερη προσοχή στην έρευνα αγοράς αλλά και στην αποφυγή ενδεχόμενων παραπλανητικών “εμπορικών πρακτικών”, καλεί τους καταναλωτές να επιδείξουν η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.) εν όψει της έναρξης των εκπτώσεων στις 15 Ιουλίου.
Παράλληλα εκφράζει τη στήριξή της στις τοπικές επιχειρήσεις “και στην περίοδο των εκπτώσεων είναι ηθική μας υποχρέωση, ιδιαίτερα αυτήν τη χρονική περίοδο που υφίσταται οικονομική κρίση”.  Συγκεκριμένα, η Ε.Κ.Π.ΧΑΝ. σε ανακοίνωσή της επισημαίνει προς τους καταναλωτές ότι αφενός οι τιμές διαμορφώνονται στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς, ωστόσο, οι ίδιοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί σε ό,τι αφορά τις καμπάνιες κάποιων επιχειρήσεων για ελκυστικές εκπτώσεις.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καλεί τους καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί και να εντείνουν τη διερεύνησή τους απέναντι σε περιπτώσεις υψηλών ποσοστών εκπτώσεων, που λειτουργούν ως “κράχτης” για τους πελάτες, σε “διαφημίσεις γρίφους”, αλλά και σε άλλες συμπεριφορές που ενδεχομένως να υποκρύπτουν κάποια παγίδα.
Παράλληλα, σημειώνει ότι η κρίση γιγαντώνεται στις τοπικές μας επιχειρήσεις και την ντόπια οικονομία με την εμφάνιση πλήθους κινέζικης προέλευσης επιχειρήσεων, αλλά και παραεμπορίου ανεξέλεγκτων διαστάσεων.
ΣΩΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Σε ό,τι αφορά τις συμβουλές προς τους καταναλωτές η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. ανεφέρει τα ακόλουθα σημεία που πρέπει να προσέξουν στις αγορές τους:
– Κάνουμε έρευνα αγοράς τώρα.
– Εντοπίζουμε τα είδη που επιθυμούμε να αγοράσουμε και καταγράφουμε τις τιμές, ώστε όταν θα αρχίσουν οι εκπτώσεις να μπορούμε να κάνουμε σύγκριση τιμών και να αποφύγουμε την παραπλάνηση.
– Οι τιμές είναι ελεύθερες, την τιμή του προϊόντος τη γνωρίζει μόνο, ο επιχειρηματίας και εσύ συνάδελφε καταναλωτή. Είσαι ο μόνος που μπορείς να την ελέγξεις, εάν βέβαια την έχεις καταγράψει πριν, δηλαδή τώρα.
– Ερεύνησε προσεχτικά τη βιτρίνα με τα είδη και τις αντίστοιχες τιμές και εάν μετά την έναρξη των εκπτώσεων δεις μια διαφορετική βιτρίνα, με άλλα είδη, υποπτεύσου, απόφυγε τις αγορές σου, μην πέσεις σε παραπλάνηση είναι τέχνασμα, φυλάξου.
Καταγγείλλετέ το στην Προστασία Καταναλωτών.
– Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλών τιμών (παλαιάς τιμής – νέας τιμής) σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στη βιτρίνα του καταστήματος.
– Εάν η επιχείρηση χρησιμοποιεί ποσοστά (%) για έκπτωση, τα ποσοστά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς το είδος ή κατηγορία των ειδών.
– Η ένδειξη (έως……. ), είναι παραπλανητική, βάσει νομοθεσίας. Αν τη συναντήσετε προσπαθήστε να ερευνήσετε που αναφέρετε, αποφύγετε τις αγορές σας.
– Αγοράζουμε είδη που έχουμε ανάγκη άμεσα, αφού έχουμε κάνει την έρευνα τιμής και ποιότητας.
– Να ξέρουμε ότι και στη διάρκεια των εκπτώσεων ισχύει το δικαίωμα της υπαναχώρησης, όταν το προϊόν είναι ελαττωματικό ή δεν τηρήθηκαν από την επιχείρηση οι όροι συναλλαγής.
– Δεν αγοράζουμε είδη εάν δεν τα έχουμε ανάγκη ή επειδή απλώς τα πετύχαμε σε χαμηλή τιμή ούτε με το σκεπτικό ότι θα αδυνατίσουμε. Ας αποφύγουμε άσκοπες αγορές εάν το είδος δεν είναι της αρεσκείας μας (μέγεθος, χρώμα, στυλ) γιατί έτσι ξοδεύουμε χρήματα σε είδη που μπορεί να μην τα χρησιμοποιήσουμε ποτέ.
– Εάν χρησιμοποιήσουμε πιστωτική κάρτα θα πρέπει να προσέξουμε να χρεώσουμε την τιμή της έκπτωσης. Εάν χρεωθείτε επί πλέον ποσό θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ για καταναλωτική και νομική στήριξη.
– Σε κάθε αγορά μας παίρνουμε την απόδειξη πληρωμής του ποσού που πληρώσαμε. Αυτό και εμάς βοηθάει σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος, “ελαττωματικού” αλλά συμβάλλουμε και στηρίζουμε την οικονομία της χώρας.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. τονίζει:  “Εν όψει των εκπτώσεων ενημερώνουμε τις επιχειρήσεις που είχαν εφαρμόσει περίεργες εμπορικές πρακτικές και αιτιολογίες στην προηγούμενη εκπτωτική σεζόν, εις βάρος του Χανιώτη καταναλωτή, του τύπου (εμπλοκή μηχανήματος, δεν προλάβαμε να περάσουμε την έκπτωση στο σύστημα) να τις αποφύγουν. Καμιά εμπορική επιχείρηση δεν δικαιούται με μη ανταποκρινόμενη στην πραγματικότητα διαφήμιση είτε εντός του καταστήματος είτε χρησιμοποιώντας άλλο τρόπο διαφήμισης να προκαλεί σύγχυση στην ελεύθερη επιλογή του καταναλωτή. Θέλουμε σωστή διαχείριση του θεσμού, αξιοπρεπή αντιμετώπιση των καταναλωτών, αποφυγή τεχνασμάτων”.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. υπογραμμίζει ότι μέλημα κάθε καταναλωτή είναι να διακρίνει μέσω έρευνας τις “πλασματικές εκπτώσεις” και να το καταγγείλλει στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. καθώς με αυτό τον τρόπο υποστηρίζει και τον θεσμό των εκπτώσεων αλλά και βγαίνει οικονομικά ωφελημένος.
Καταλήγοντας τονίζει ότι οποιοσδήποτε καταναλωτής μπορεί να διατυπώσει παράπονα – καταγγελίες καθόλη τη διάρκεια των εκπτώσεων στη διεύθυνση της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. που βρίσκεται στην πλατεία 1866 αρ. 2 και στο τηλέφωνο 2821092666.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα