Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΖΗΤΑ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Αθήνα
Την παράταση ισχύος του μέτρου για τη μείωση των τελών ταξινόμησης ζήτησε για μια ακόμη φορά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑ) σε συνέντευξη Τύπου χθες, αφού, όπως τόνισαν τα μέλη του, είναι ξεκάθαρο πως η συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης δεν επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα, ενώ συνέβαλε αποφασιστικά για την ανακούφιση του κλάδου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.Η άποψη του ΣΕΑΑ είναι ότι μετά από το πρώτο σοβαρό βήμα που έκανε η πολιτεία με τη μείωση των τελών ταξινόμησης θα πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα που θα οδηγήσουν στον ταχύτερο εκσυγχρονισμό του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, σημειώνει ο Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του ΣΕΑΑ.
Μάλιστα, όπως προκύπτει και από επίσημες πηγές, η μείωση των τελών ταξινόμησης όχι μόνο δεν έπληξε τα έσοδα του Δημοσίου, αλλά τα ενίσχυσε. Ενώ, δηλαδή, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 τα σχετικά έσοδα έρρεαν με μέσο ρυθμό 98,5 εκατ. ευρώ το μήνα, το τελευταίο δίμηνο αυξήθηκαν με μέσο ρυθμό 112,7 εκατ. ευρώ το μήνα.
Πρόκειται για αύξηση περίπου 14 εκατ. ευρώ το μήνα ή 170 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ο ΣΕΑΑ επισημαίνει πως στην Ελλάδα φορολογείται όχι μόνο η χρήση των οχημάτων, όπως συμβαίνει στην ΕΕ, αλλά κυρίως η αγορά τους.
Επίσης, η μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση επιβάλλεται στα οχήματα με κυβισμό άνω των 2.000 cc, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν άλλοι παράγοντες, όπως η συμβολή κάθε αυτοκινήτου στην περιβαλλοντική ρύπανση.
Ο ΣΕΑΑ έχει κατ’ επανάληψη προτείνει ένα σύστημα ετήσιου τέλους που δεν θα βασίζεται στον κυβισμό, αλλά στους εκπεμπόμενους ρύπους, ώστε να στηριχθούν ουσιαστικά οι επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών προς πιο «καθαρά» αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι σε 16 χώρες της ΕΕ τα ετήσια τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Στη συνέντευξη, τα μέλη του Συνδέσμου ανέδειξαν και το ζήτημα της απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας τονίζοντας ότι και από τα στατιστικά δεδομένα, ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν αυξάνεται εξαιτίας κάποιας αύξησης των πωλήσεων, αλλά επειδή δεν αποσύρονται από την κυκλοφορία τα παλαιά αυτοκίνητα.
Στην Ελλάδα προστίθενται κάθε χρόνο 200.000- 250.000 αυτοκίνητα και έτσι ο στόλος διογκώνεται κατά 4 – 5%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ φτάνει το 2%.
Οι μεγαλύτερες ηλικίες εντοπίζονται στον τομέα των βαρέων οχημάτων, ο μέσος όρος ηλικίας των οποίων φτάνει ως και τα 17 χρόνια, έναντι μόλις 8 στην ΕΕ, ενώ σχεδόν τα μισά φορτηγά στην Ελλάδα είναι 20 ετών ή γηραιότερα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα