Το πιο αυθεντικό πρόσωπο της Κρήτης, μιας Κρήτης που δυστυχώς κινδυνεύει να χαθεί και να σβήσει από την αισθητική της άκρατης εμπορευματοποίησης, φέρνει στην επιφάνεια η φωτογραφική έκθεση του κ. Γιώργου Μπαλαδάκη με τίτλο ´Αθιβολές´ η οποία πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (Κ.Α.Μ.).
Αλλοτε αποτυπώνοντας μάστορες και εργάτες από επαγγέλματα που χάνονται, άλλοτε άγριας ομορφιάς τοπία κι άλλοτε μέσα από ανθρώπινα πορτρέτα που αποκαλύπτουν συναισθήματα και εμπειρίες μιας ολόκληρης ζωής, ο φωτογραφικός φακός του κ. Μπαλαδάκη καλεί τον θεατή να σε ένα ταξίδι ´από καρδιάς´ στην ψυχή της Κρήτης όπως αυτή σμιλεύτηκε μέσα από το πέρασμα του χρόνου.
«Η περίοδος που καλύπτει χρονικά η έκθεση είναι δύο δεκαετίες. Είναι η Κρήτη όπως τη βίωσα μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια: η καθημερινότητα των απλών ανθρώπων, η φιλοξενία τους, τα προβλήματά τους, τα επαγγέλματα και οι εργασίες τους, το χαμόγελο και η θλίψη τους», σημείωσε, μιλώντας στα ´Χ.Ν.´ο κ. Γιώργος Μπαλαδάκης και πρόσθεσε: «Βέβαια το έναυσμα γι? αυτή την καταγραφή -γιατί περί καταγραφής πρόκειται- είναι ότι έλειπα αρκετά χρόνια από την Κρήτη και τη νοστάλγησα, όπως ο καθένας που λείπει χρόνια από τον τόπο του».
Το στοιχείο της καταγραφής και του ντοκουμέντου γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στον επισκέπτη της έκθεσης καθώς αναγνωρίζει πρόσωπα και εικόνες που παραπέμπουν στην παράδοση της Κρήτης: «Ξεκινώντας πριν από κάποια χρόνια διαπίστωσα ότι παλιώνοντας οι φωτογραφίες είναι σαν το παλιό κρασί, δηλαδή παίρνουν αξία. Κι αυτό όχι μόνο ως ντοκουμέντο που αποτυπώνει κάτι που χάνεται, αλλά επειδή ακριβώς είναι εικόνες που δεν τις ξαναβρίσκουμε ποτέ. Κάπως έτσι πέρασα λοιπόν από τα επαγγέλματα που σβήνουν στα πορτρέτα, γιατί τα πορτρέτα αποκαλύπτουν τα συναισθήματα που ψάχνουμε, ενώ συγχρόνως παρουσιάζω και κάποια τοπία».
Ρωτήσαμε τον Χανιώτη καλλιτέχνη αν το ζητούμενο τελικά της έκθεσης είναι να αποκαλύψει μέσα από τον φακό του στον θεατή, το ανόθευτο και αυθεντικό πρόσωπο της Κρήτης: «Την καθαρότητα αυτή που λέτε πρέπει να την ψάξουμε για να τη βρούμε ή θα έλεγα ότι είναι πολύ δύσκολο να τη βρούμε πια. Θα αρκεστώ στα λόγια του διεθνή φωτογράφου κ. Μανώλη Μετζάκη ο οποίος σημειώνει στο φωτογραφικό λεύκωμα ότι ο τίτλος της έκθεσης θα μπορούσε να είναι η Κρήτη που χάνεται κι όχι ´Αθιβολές´. Λέει ακριβώς ότι οι φωτογραφίες μας θυμίζουν την παλιά Κρήτη αλλά χωρίς να μας δημιουργούν θλίψη. Αντίθετα μας κάνουν να αισθανθούμε περήφανοι γι? αυτό που είχαμε και ψάχνουμε να βρούμε. Ασπάζομαι αυτή την άποψη. Ναι μεν, βλέπεις πονεμένους ανθρώπους, ψημένους από τη ζωή, αλλά τα πρόσωπά τους δεν σου δημιουργούν θλίψη. Αισθάνεσαι ότι αυτή είναι η Κρήτη που βίωσαν οι μεγαλύτεροι και θα έλεγα μακάρι και οι νέοι να μπορέσουν να δουν και να ασπαστούν αυτά τα πράγματα. Να γνωρίσουν ένα πρόσωπο της Κρήτης μη τουριστικό και δήθεν».
Να σημειώσουμε ότι η έκθεση, που διοργανώνεται από την Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ.-Κ.Α.Μ. του Δήμου Χανίων, θα διαρκέσει έως την Πέμπτη 22 Αυγούστου και λειτουργεί καθημερινά 10π.μ – 1μ.μ και 6.30 μ.μ – 10μ.μ.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.