29 C
Chania
Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025

Μουσεία – μοχλοί ανάπτυξης

Ο  αναξιοποίητος πολιτιστικός θησαυρός των Νεωρίων βρέθηκε, μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο της έρευνας των μαθητών του “Κέντρου Ξένων Γλωσσών Τζίνας Παυλάκη – Καλογερή”, στο πλαίσιο της υλοποίησης των διαθεματικών εργασιών που πραγματοποίησαν τη σχολική χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε. Παράλληλα, ακολουθώντας την προτροπή του γνωστού ακαδημαϊκού και συγγραφέα Γιώργου Γραμματικάκη για την υιοθέτηση του πολιτισμού ως καθημερινή στάση ζωής, παρουσίασαν πετυχημένα τοπικά αλλά και διεθνή παραδείγματα μουσείων, όπως το Μουσείο Τυπογραφίας των “Χ.Ν.” και το Kroller – Muller Museum στην Ολλανδία τα οποία δείχνουν το πώς μπορεί ένα μουσείο να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης μιας περιοχής.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της παρουσίασης του εκπαιδευτικού προγράμματος του Κέντρου, που πραγματοποιήθηκε χθες σε εκδήλωση στο ξενοδοχείο “Avra City”, οι μαθητές του επιπέδου Proficiency έκαναν μια αναδρομή στη μακραίωνη ιστορία των Νεωρίων τα οποία, όπως τόνισαν, «αντιστέκονται ακόμα στα προβλήματα που ο χρόνος αλλά και η θεσμική αδράνεια, αδιαφορία και αναβλητικότητα έχουν προκαλέσει».
Ειδική αναφορά έκαναν στη μελέτη αξιοποίησης των ενετικών Νεωρίων την οποία είχε συντάξει ο παγκοσμίως καταξιωμένος αρχιτέκτονας Renzo Piano, που είχε επισκεφθεί τα Χανιά ως εκπρόσωπος της UNESCO το 1984, έπειτα από αίτημα του τότε δημάρχου Γιώργου Κατσανεβάκη.
Μία μελέτη η οποία -όπως αναφέρθηκε- προέβλεπε τη μετατροπή του μοναδικού αυτού μνημειακού συγκροτήματος σε πολυχώρο πολιτιστικών, επιστημονικών, κοινωνικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, με απώτερο στόχο να μετατραπούν τα Χανιά σε κέντρο πολιτισμού της Μεσογείου.

ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Τις δυνατότητες ανάπτυξης του πολιτισμού και της οικονομίας που θα επέφερε ένα τέτοιο εγχείρημα σκιαγράφησαν οι μαθητές παρουσιάζοντας πετυχημένα τοπικά αλλά και διεθνή παραδείγματα.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, το Μουσείο Τυπογραφίας των “Χ.Ν.” που αποτελεί ένα μοναδικό μουσείο στο είδος του σε όλη την Ελλάδα και το οποίο επισκέφθηκαν οι μαθητές προκειμένου να αντλήσουν υλικό για την εργασία τους.
Παράλληλα, “ταξίδεψαν” το κοινό στα ολλανδικά μουσεία που φιλοξενούν συλλογές έργων του Βαν Γκονγκ, με ξεχωριστή αναφορά στο μουσείο Kroller-Muller που βρίσκεται μέσα σε ένα εθνικό πάρκο, συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο το δίπτυχο τέχνη και φύση. Ενα μουσείο ξεχωριστό που συγκεντρώνει κάθε χρόνο πλήθος επισκεπτών – θαυμαστών του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου αλλά και γλυπτικής τέχνης, την προβολή της οποίας προτάσσει το συγκεκριμένο μουσείο στους χώρους του.
Εκτός όμως από τα παραδείγματα της Ολλανδίας, οι μαθητές ερεύνησαν ακόμα τα μουσεία του Παρισιού που είναι αφιερωμένα στον ιμπρεσιονισμό και τον κυβισμό καταδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο πώς μια πόλη αναδεικνύει τους πολιτιστικούς θησαυρούς της, αλλά και το παράδειγμα του Tjibaou Cultural Center στη Νουμέα που έχει ξεχωριστό αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον καθώς έχει κατασκευαστεί στα πρότυπα της τοπικής αρχιτεκτονικής παράδοσης.    

ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
Η υπεύθυνη του Κέντρου κα Τζίνα Παυλάκη – Καλογερή, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, στάθηκε στη παιδαγωγική αξία που έχει η καθημερινή επαφή των μαθητών με τον πολιτισμό.
Επίσης, επεσήμανε ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά έθεσαν στόχους, δούλεψαν με συνέπεια και έμαθαν να δουλεύουν συλλογικά, μετουσιώνοντας τις πληροφορίες που συγκέντρωναν σε δημιουργικότητα, γνώση και εμπειρία, στοιχεία τα οποία
-όπως τόνισε- συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα