Η μελέτη της αγοράς, αλλά και της κουλτούρας του καταναλωτικού κοινού στην οποία απευθύνεται ένα προϊόν, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική προσέγγιση των αγορών του εξωτερικού. Αυτό επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων με θέμα την προσέγγιση των αγορών του εξωτερικού για αγροδιατροφικά προϊόντα.
Ο σύμβουλος ανάπτυξης εξαγωγικής στρατηγικής αγροτικών επιχειρήσεων Γιώργος Γκέκας τόνισε ότι σκοπός του σεμιναρίου ήταν να προσφέρει μια βασική γνώση στους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων, ώστε να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα των αγορών του εξωτερικού και να τις προσεγγίσουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο προσαρμόζοντας και διαφοροποιώντας το προϊόν τους σε αυτές.
«Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ένας παραγωγός είναι να ελέγξει αν η επιχείρηση ή το προϊόν του είναι εξαγώγιμο. Κι αυτό γιατί πολλοί νομίζουν και πιστεύουν ότι έχουν το καλύτερο προϊόν -και πιθανότατα να το έχουν- αλλά με τον τρόπο με τον οποίο έχουν διαμορφώσει το προϊόν τους πιθανόν αυτό να μην είναι εξαγώγιμο ή να μην είναι εξαγώγιμο για τις χώρες που προσπαθούν να διεισδύσουν», σημείωσε ο κ. Γκέκας και πρόσθεσε: «Συνεπώς πρέπει να γίνει μελέτη του προϊόντος και της επιχείρησης, να διορθωθούν τα όποια αρνητικά στοιχεία παρουσιάζουν και να προσδιοριστεί η ταυτότητα του προϊόντος έτσι ώστε να μπορέσουμε πιο στοχευμένα να πάμε σε κάποιες αγορές».
Ο κ. Γκέκας επεσήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό για τους παραγωγούς να διαγνώσουν την εξαγωγική τους ικανότητα, να ενημερωθούν για τις επιλογές διάθεσης των προϊόντων τους, να βρουν τρόπους διαφοροποίησης του προϊόντος τους και να το καταστήσουν πιο ανταγωνιστικό, να προσαρμόσουν το προϊόν τους ανάλογα με την αγορά που απευθύνονται, αλλά και να ενημερωθούν για τις διατροφικές συνήθειες επιλεγμένων αγορών.
«Κάθε αγορά έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες σε όλα τα επίπεδα. Γι’ αυτό και ένα μέρος του σεμιναρίου ήταν αφιερωμένο στις διατροφικές συνήθειες διαφόρων αγορών για τις οποίες μίλησε η διαιτολόγος Γεωργία Πετράκη. Είναι ένα βασικό κομμάτι καθώς για να καταφέρουμε να διεισδύσουμε σε μια ξένη αγορά χρειάζεται να μελετήσουμε τις διατροφικές συνήθειες που επικρατούν σε αυτήν. Μην ξεχνάμε ότι όταν προσπαθούμε να εξάγουμε ένα προϊόν ουσιαστικά προσπαθούμε να κάνουμε διείσδυση στην κουλτούρα της αγοράς και γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και στο τι προϊόν θα προωθήσουμε, αλλά και πως θα επικοινωνήσουμε αυτό το προϊόν», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Γκέκας.
Απαραίτητη η μελέτη της αγοράς
