08/11/12
ΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ (1962 ΕΓΧ 105?)
Θρίλερ, βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του Τζον ΜακΝτόναλντ, «The Executioners»
Σκην.: Τζ. Λι Τόμπσον Μουσ.: Μπέρναρντ Χέρμαν Ηθ.: Γκρέγκορι Πεκ, Ρόμπερτ Μίτσαμ, Πόλι Μπέργκεν, Τέλι Σαβάλας
Μετά την αποφυλάκισή του ο Μαξ Κάντι, ένας ψυχοπαθής εγκληματίας που πέρασε 8 χρόνια της ζωής του στη φυλακή, φτάνει στην πόλη που ζει ο πρώην δικηγόρος του, Σαμ Μπόουντεν. Ο Κάντι είχε καταδικαστεί για ένα σεξουαλικό έγκλημα. Σκοπός του τώρα είναι να βασανίσει τον Μπόουντεν και την οικογένειά του, εισχωρώντας σιγά-σιγά στη ζωή τους, παίρνοντας εκδίκηση. Μια εκδίκηση που στόχος της είναι η οικογένεια του δικηγόρου, η γυναίκα του, Πέγκι κι η 14χρονη κόρη του, Νάνσι…
09/11/12
ΜΕ ΚΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ (1960 Α/Μ 90?)
Σινεφίλ, βασισμένη σε μια ιδέα του Φρανσουά Τριφό
Σκην.: Ζαν Λυκ Γκοντάρ Μουσ.: Μαρτιέ Σολάλ Ηθ.: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Τζιν Σίμπεργκ
η εμβληματικότερη ταινία της γαλλικής νουβέλ βαγκ?
Ο Μισέλ, μικρο-γκάνγκστερ, κλέβει ένα αυτοκίνητο στη Μασσαλία και πυροβολεί και σκοτώνει τον αστυνομικό που τον καταδιώκει στον αυτοκινητόδρομο. Καταζητούμενος και άφραγκος, στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει κάποια λεφτά για να διαφύγει στην Ιταλία, κατευθύνεται προς την Πατρίσια, aαμερικανίδα σπουδάστρια, υποψήφια δημοσιογράφο, μια τυχαία γνωριμία, που πουλάει στους δρόμους του Παρισιού την «New York Herald Tribune». Οι δυο τους περνούν μαζί μια νύχτα παράλογης σχέσης και το πρωί εκείνη τον καταδίδει στην αστυνομία, που αργότερα τον πυροβολεί και τον σκοτώνει?
10 ? 11/11/12
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΥΜΑ (1977 ΕΓΧ 101?)
Μυστηρίου
Σκην.: Πίτερ Γουάιρ Μουσ.: Τσαρλς Γουέιν Ηθ.: Ρίτσαρντ Τσαμπερλέιν, Ολίβια Χάμνετ, Ντέιβιντ Γκουλπίλιλ
Που βρίσκονται άραγε? τα όρια μεταξύ? πραγματικού και μεταφυσικού?
Μία θυελλώδη νύχτα στο Σύδνεϋ, κατά τη διάρκεια ενός καυγά σε κάποιο μπαρ, δολοφονείται ένας νεαρός ιθαγενής. Πέντε Αβοριγίνες, συμπολίτες του νεαρού, κατηγορούνται για το φόνο και ο δικηγόρος Ντέιβιντ Μπάρτον, αναλαμβάνει την υπεράσπισή τους στο δικαστήριο. Ο Μπάρτον υποπτεύεται πως ο φόνος σχετίζεται με φυλετική τελετουργία και τιμωρία του νεκρού από τους ομοϊδεάτες του. Αυτό όμως, είναι κάτι που κανείς δεν συμμερίζεται, αφού και οι ιθαγενείς της πόλης δεν ανήκουν σε φυλές, ενώ ακόμη και οι κατηγορούμενοι αρνούνται το γεγονός με πείσμα. Παρόλα αυτά, ο Μπάρτον νιώθει πως βρίσκεται κοντά στη λύση του μυστηρίου, μια αίσθηση που ενισχύεται από περίεργα όνειρα με πλημμύρες, όνειρα που υποδηλώνουν έναν συσχετισμό μεταξύ των καιρικών συνθηκών και του φόνου…
13 ? 14/11/12
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ (1950 ΕΓΧ 138?)
Δράμα
Σκην.: Τζόζεφ Μάνκιεβιτς Μουσ.: Άλφρεντ Νιούμαν Ηθ.: Μπέτι Ντέιβις, Αν Μπάξτερ, Τζορτζ Σάντερς, Σελέστ Χολμ, Μέριλιν Μονρόε
Μια γυναίκα? και οι άντρες της?
Η Μάργκο Τσάνινγκ, μεγάλη σταρ του Μπρόντγουεϊ, έχει κλείσει τα σαράντα κι η ηλικία της αρχίζει να φαίνεται. Ένα βράδυ μετά από μια παράσταση, η Κάρεν Ρίτσαρντς, φίλη της Μάργκο, της συστήνει μια νεαρή θαυμάστρια, την Ιβ «Έυα» Χάρινγτον. Η Εύα δηλώνει ότι είναι κι εκείνη επίδοξη ηθοποιός κι ότι η Μάργκο με τις ερμηνείες της, δίνει λίγη χαρά κι ελπίδα στην ταλαιπωρημένη και μες τη φτώχια ζωή της. Η Μάργκο κολακεύεται και ενθουσιάζεται με το ήθος, τη σεμνότητα και την λατρεία που έχει η νεαρή κοπέλα για αυτήν και την παίρνει υπό την προστασία της. Τις αρετές αυτές, της Εύας, δείχνει να εκτιμάει και ο περίγυρος της Μάργκο, εκτός από την Μπέρντι, την οικονόμο της, η οποία θεωρεί δικαιολογημένα ότι η Εύα υποκρίνεται κι ότι δεν είναι αυτό που θέλει να δείξει. Η Εύα έχοντας πλέον αποκτήσει την εμπιστοσύνη της Μάργκο με τη βοήθεια του Άντισον ΝτεΓουίτ, ενός θεατρικού κριτικού, επιχειρεί να κλέψει από τη Μάργκο καριέρα, εραστή και φίλους?
15/11/12
Η ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΗ ΓΑΤΑ (1958 ΕΓΧ 108?)
Δράμα, διασκευή του ομώνυμου θεατρικού έργου του Τένεσι Ουίλιαμς
Σκην.: Ρίτσαρντ Μπρούκς Ηθ.: Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Πολ Νιούμαν, Τζακ Κάρσον, Τζούντιθ Άντερσον
Ένα βράδυ στο αρχοντικό ενός μεγαλοκτηματία του Μισισιπή, όπου η οικογένεια ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 65 και τελευταία γενέθλια του πατέρα. Ο «Μπιγκ Ντάντι», ο πιο ζωντανός χαρακτήρας του έργου, βρίσκεται στα τελευταία στάδια καρκίνου. Ανίδεος ωστόσο για το τέλος που ζυγώνει, ο ίδιος, προσπαθεί ακόμη να τα βρει με τον αγαπημένο δευτερότοκό του, γνωστό γόη και αθλητή, παντρεμένο με την Μάγκι. Οι σχέσεις των δύο αντρών είναι οριακές και η γριφώδης σιωπή του γιου δεν βοηθάει, αντίθετα φτάνει στα όρια τον τελματωμένο του γάμο. Οι δύο νύφες της οικογένειας εκδηλώνουν ανοιχτά την πρόθεσή τους να διεκδικήσουν, καθεμία για λογαριασμό της οικογένειάς της, το μεγαλύτερο κομμάτι της περιουσίας. Η μεν στηρίζεται στα πολλά παιδιά που έχει. Η «Μάγκι, η Γάτα» κρατά κρυφό το γεγονός ότι δεν έχει την παραμικρή ερωτική επαφή με το σύζυγό της?