30.3 C
Chania
Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025

Πόρισμα για τη μοιραία πτήση της Air France

Παρίσι
Ενας συνδυασμός βλαβών και ανθρώπινων λαθών προκάλεσε τη συντριβή της πτήσης 447 της Air France το 2009 στον Ατλαντικό, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 228 άνθρωποι, καταλήγει το πόρισμα της Γαλλικής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας (BAE).
Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στη διάρκεια θύελλας πάνω από τον ωκεανό ενώ πετούσε από το Ρίο Ντε Ζανέιρο στο Παρίσι.
Η αστοχία των αισθητήρων που μετρούσαν την ταχύτητα του αεροπλάνου και η αποτυχία των πιλότων να αντιληφθούν τι ακριβώς συνέβαινε ήταν οι βασικοί παράγοντες που προκάλεσαν απώλεια στήριξης στο αεροπλάνο, δηλαδή απότομη απώλεια της άνωσης στα φτερά.
Τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου βρέθηκαν στον βυθό του Ατλαντικού έπειτα από 23 μήνες ερευνών με τηλεχειριζόμενα υποβρύχια. Έκτοτε η Air France βρίσκεται σε διαμάχη με την κατασκευάστρια εταιρεία Airbus, επιμένοντας ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν η αστοχία των αισθητήρων και όχι η αντίδραση των πιλότων.
Σε βάρος των δύο εταιρειών εκκρεμεί δικαστική έρευνα με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας.
Δύο ώρες μετά την απογείωση τη νύχτα της 1ης Ιουνίου 2009, το Airbus A330 έπεσε σε αναταράξεις στη διάρκεια θύελλας και ο αυτόματος πιλότος τέθηκε ξαφνικά εκτός λειτουργίας. Αμέσως μετά εμφανίστηκε ένδειξη για μεγάλη πτώση της ταχύτητας του αεροπλάνου και ήχησε συναγερμός για απώλεια στήριξης του αεροσκάφους.
Καθώς οι δύο συγκυβερνήτες της πτήσης προσπαθούσαν να ανακτήσουν τον έλεγχο, ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, ο οποίος είχε βγει από το κόκπιτ για διάλειμμα ξεκούρασης, επέστρεψε στο πηδάλιο αλλά μπόρεσε να αναλάβει τον έλεγχο.
Σύμφωνα με το πόρισμα, οι αισθητήρες ταχύτητας είχαν πάψει να λειτουργούν επειδή είχαν παγώσει. Αργότερα, όμως, ένας από τους συγκυβερνήτες έκανε το λάθος να στρέψει προς τα πάνω το ρύγχος του αεροπλάνου, αντί προς τα κάτω όπως έπρεπε.
«Το πλήρωμα βρισκόταν σε κατάσταση σχεδόν πλήρους απώλειας του ελέγχου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας της BAE Αλέν Βουγιάρ.
Οι πιλότοι, είπε, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι το αεροπλάνο βρισκόταν σε κατάσταση απώλειας στήριξης καθώς έπεφτε κατά 11.000 πόδια (3.352 μέτρα) ανά λεπτό.
Μετά το δυστύχημα, η Airbus αντικατέστησε στα αεροπλάνα της τους αισθητήρες ταχύτητας, γνωστούς ως pitot, τους οποίους κατασκεύαζε η γαλλική εταιρεία Thales.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα