Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Βελτίωση της διασυνοριακής προστασίας των καταναλωτών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει τη γνώμη των πολιτών προκειμένου να υιοθετήσει πολιτική υπέρ της άρσης των φραγμών. Και αυτό στη βάση αυτού που σημειώνει στην ανακοίνωση της Κομισιόν «είτε ψωνίζουν από το σπίτι τους είτε σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης είτε από το Διαδίκτυο, 500 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες θα πρέπει να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα ως καταναλωτές».
Στα πλαίσια αυτά η Κομισιόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε πριν λίγες μέρες διαβούλευση με τους καταναλωτές, τις Ενώσεις Προστασίας των Καταναλωτών και τις επιχειρήσεις με σκοπό να καταλήξει στους βέλτιστους τρόπους για την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών κατά τις διασυνοριακές συναλλαγές.
Το ζητούμενο είναι να μπορούμε να κάνουμε τις αγορές μας σε όλη την Ευρώπη σαν να ήταν ο κεντρικός δρόμος της πόλης μας. Καταναλωτές, ιδιοκτήτες και καταστήματα επιχειρήσεων έχουν συμφέρον να διευκολύνουν τις διασυνοριακές συναλλαγές, χωρίς να αυξηθεί η γραφειοκρατία.
Η διαβούλευση είναι ανοιχτή έως τις 31 Ιανουαρίου 2014 και γίνεται από το Διαδίκτυο και τα ερωτήματα που θέτει, μεταξύ άλλων αφορούν τα μέσα διερεύνησης και παρέμβασης που πρέπει να διαθέτουν οι αρχές επιβολής για την καλύτερη συνεργασία στην αντιμετώπιση των παραβιάσεων της νομοθεσίας για τους καταναλωτές σε περιπτώσεις στις οποίες εμπλέκονται διάφορες χώρες, τις απαραίτητες και την αποτελεσματικότητα λειτουργίας των αρμόδιων Αρχών.
Ο κανονισμός της Ε.Ε. για τη συνεργασία όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών συνδέει τις εθνικές Αρχές που είναι αρμόδιες για τους καταναλωτές σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής της σχετικής νομοθεσίας. Το εν λόγω δίκτυο ασχολείται με τις παραβιάσεις της νομοθεσίας της Ε.Ε. στις οποίες εμπλέκονται τουλάχιστον δύο χώρες της Ε.Ε. Ενα συγκεκριμένο παράδειγμα είναι ένας έμπορος που, δραστηριοποιούμενος στο εξ αποστάσεως εμπόριο, προσεγγίζει τους πελάτες με παράνομες, επιθετικές εμπορικές πρακτικές.
Αφότου άρχισε να ισχύει ο παραπάνω κανονισμός, το 2007, μια εθνική Αρχή στη χώρα της Ε.Ε. που ζημιώνονται τα συμφέροντα των καταναλωτών μπορεί να απευθυνθεί στην αντίστοιχη Υπηρεσία του κράτους – μέλους όπου είναι εγκατεστημένος ο έμπορος και να ζητήσει να προβεί σε ενέργειες ώστε να σταματήσει η παραβατική πρακτική.
Οι Αρχές επιβολής μπορούν να προβούν σε αμοιβαίες ειδοποιήσεις για κακές πρακτικές που έχουν εντοπίσει και οι οποίες ενδέχεται να εξαπλωθούν σε άλλες χώρες.
Ολο και πιο συχνά επιχειρήσεις του ίδιου τομέα υιοθετούν παρόμοιες εμπορικές τεχνικές με αποτέλεσμα οι κακές πρακτικές να εξαπλώνονται γρήγορα σε όλη την Ε.Ε. Επιπλέον, δεδομένου ότι νέοι δίαυλοι πωλήσεων αναπτύσσονται στο Διαδίκτυο και στο εμπόριο μέσω της κινητής τηλεφωνίας, οι ενδεχόμενες κακές πρακτικές μπορούν να εξαπλωθούν ταχύτερα και να ζημιώσουν μεγάλο αριθμό καταναλωτών στην Ε.Ε. (πάνω από το 50% των καταναλωτών λένε ότι είναι πολύ πιθανόν να συναντήσουν παράνομες εμπορικές πρακτικές στο Διαδίκτυο).
Η πτυχή αυτή του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά προσοδοφόρα, αν κρίνει κανείς ότι τοπικά προϊόντα που έχουν ιδιαίτερη αξία, στον τομέα της διατροφής ή στον τομέα του πολιτισμού και της καλαίσθητης πρακτικής, συχνά δεν έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν στη διαφήμιση και γενικά στη γνωστοποίηση ενός προϊόντος, ενώ οι διαδικασίες μέσω διαδικτύου είναι σχετικά ευκολότερες.
Τα θέματα εμπιστοσύνης των καταναλωτών είναι από τα θεμελιώδη που αναζητούν λύση και ως εκ τούτου η διαβούλευση αυτή της Κομισιόν πρέπει να εντάσσεται στα θετικά σημεία των πολιτικών της.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα