Μουσείο Τυπογραφείας

Βιβλία

vivliaΟ ταχυδρόμος
Γιώργος Παπαδάκης
Εκδότης: Βιβλιοπωλείον της Εστίας
b233278Ο ήρωας του βιβλίου, ένας ταπεινός ταχυδρόμος, αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο την ιστορία του, που διαδραματίζεται σε μια ορεινή κοινότητα της μεταπολεμικής Κρήτης. Ευαίσθητος παρατηρητής μιας σκληρής πραγματικότητας, ο ταχυδρόμος άγεται και φέρεται από την κοινωνία, από προξενιά με πλεκτάνες, από ατελέσφορες αγάπες, τέλος από έναν έγγαμο βίο με πολλά μυστικά και ψέματα – ώσπου κάποτε αφυπνίζεται και γίνεται ο ίδιος δράστης οδηγώντας την αφήγηση στην πλήρη ανατροπή της πλοκής και εκτινάσσοντάς την προς τη δραματική κάθαρση.
Η αγάπη και οι δυνατότητές της, οι αυστηροί περιορισμοί των εθίμων στα υψόμετρα των βουνών, η μνήμη, ο έρωτας και ο θάνατος αναπτύσσονται με μια γλώσσα ποιητική, σπάνιας ωριμότητας στην πεζογραφία μας – μιας γλώσσας που δεν αφήνει περιθώρια στη συγκίνηση να “καταπιεί” την αφήγηση. Η γλώσσα γίνεται και αυτή πρωταγωνίστρια του βιβλίου, επαναφέροντας με ορμή το ερώτημα περί της αυθεντικής λογοτεχνίας.

Τα χαμένα γράμματα του Γουίλιαμ Γουλφ
Helen Cullen
Mετάφραση: Αλέκος Αντωνίου
Εκδότης: Κλειδάριθμος
b233161Ο Γουίλιαμ Γουλφ εργάζεται στο Τμήμα Αζήτητης Αλληλογραφίας του ταχυδρομείου στο Ανατολικό Λονδίνο. Κάθε μέρα προσπαθεί να λύσει το μυστήριο των χαμένων γραμμάτων: φάκελοι με ανύπαρκτους ταχυδρομικούς κωδικούς, δυσανάγνωστοι γραφικοί χαρακτήρες, ονόματα μουτζουρωμένα απ’ τη βροχή, προσευχές, εξομολογήσεις που κανείς δεν άκουσε… Oταν ανακαλύπτει τα γράμματα της Γουίντερ, η δουλειά του αποκτά νέο νόημα. Τα γράμματα απευθύνονται στον “Μεγάλο της Έρωτα”, που δεν έχει ακόμα γνωρίσει, και ο Γουίλιαμ αρχίζει να αναρωτιέται: Μήπως είναι ο ίδιος ο μεγάλος της έρωτας; Ρισκάροντας τον γάμο του, αποφασίζει να ακολουθήσει τα στοιχεία στα γράμματα της Γουίντερ για να τη βρει και να λύσει τον μεγαλύτερο γρίφο της ζωής του: τον γραφικό χαρακτήρα της αγάπης.

Η μπάλα στην κερκίδα
Θάνος Σαρρής
Εκδότης: Οξύ
b232875Οι καλές μέρες ανήκουν πια στο παρελθόν για τους οπαδούς των “μοβ”. Ο πολλά υποσχόμενος μεγαλοεπενδυτής χρησιμοποίησε τον κόσμο της ομάδας για τα προσωπικά του συμφέροντα και όταν ένα κομμάτι της εξέδρας προσπάθησε να αντιδράσει βρέθηκε απέναντι σ’ εκείνους που μέχρι πρόσφατα ξελαρυγγιάζονταν μαζί στα παγωμένα τσιμέντα.
Αλλά οι οπαδοί δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη. Αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και οραματίζονται ένα δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης με μοναδικό ιδιοκτήτη της ομάδας τον κόσμο. Παρά το διεφθαρμένο παιχνίδι των ΜΜΕ, των πολιτικών και των αθλητικών παραγόντων, η σπίθα γίνεται φλόγα και οι επαφές με ομάδες του εξωτερικού που τα κατάφεραν δημιουργούν τη βάση κόντρα σε όλους και σε όλα. Θα καταφέρουν τα παιδιά της κερκίδας να γράψουν ιστορία;
Ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε έρευνα, με διαλόγους και πρωταγωνιστές που είναι ή θα μπορούσαν να είναι αληθινοί…

Μπέρεν και Λούθιεν
Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν
Mετάφραση: Ευγενία Κόλλια
Εκδότης: Κέδρος
b233285Το θέμα του “Μπέρεν και Λούθιεν” φαντάζει απλό: ο απεγνωσμένος έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους. Ωστόσο, στα χέρια του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν, η ερωτική ιστορία του θνητού Μπέρεν και της αθάνατης Λούθιεν μεταμορφώνεται σε έναν συγκλονιστικό μύθο. Ο πατέρας της Λούθιεν, βασιλιάς των Ξωτικών, ο οποίος αντιτίθεται στη σχέση της με τον Μπέρεν, αναθέτει στον αγαπημένο της κόρης του μια εξαιρετικά δύσκολη δοκιμασία. Αν κατορθώσει να τη φέρει σε πέρας, τότε θα μπορέσει να την παντρευτεί. Οι συναρπαστικές περιπέτειες των δύο ηρώων θα τους οδηγήσουν στα βορειοδυτικά της Μέσης-γης, στο τεράστιο κάστρο της Άνγκμπαντ, της Σιδερένιας Κόλασης, και θα τους φέρουν αντιμέτωπους με την ενσάρκωση του κακού: τον τρομερό Μόργκοθ.
Η ιστορία “Μπέρεν και Λούθιεν” γράφτηκε από τον Τόλκιν το 1917 και παρέμενε ανέκδοτη μέχρι πολύ πρόσφατα. Πρόκειται για ένα σημαντικό νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Μέσης-γης, που συνομιλεί με το Χόμπιτ, τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, το Σιλμαρίλλιον και τις υπόλοιπες αφηγήσεις που έχτισε με ασύγκριτη μαστοριά ο ανεπανάληπτος Τόλκιν.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.