Μουσείο Τυπογραφείας

Βιβλία

booksfcda4db2-0807-4694-8633-645017db6d9c_13Μέρες εγκατάλειψης
Eλενα Φεράντε
Μετάφραση: Σταύρος Παπασταύρου
Εκδότης: Πατάκης
Μια γυναίκα, νέα ακόµη, ήρεµη και ικανοποιηµένη απ’ τη ζωή της, κάθε άλλο παρά αδρανής µέσα στον ασφαλή κύκλο της οικογένειας στο ωραίο τους σπίτι στο Τορίνο, εγκαταλείπεται ξαφνικά από τον σύζυγό της. H Όλγα τότε βυθίζεται σε µια σκοτεινή, αρχέγονη άβυσσο. Μένοντας µόνη µε δυο παιδιά κι έναν σκύλο, σηµαδεµένη βαθιά από τον πόνο και την ταπείνωση, καταλήγει να στροβιλίζεται ανάµεσα στα φαντάσµατα των παιδικών της χρόνων στη Νάπολη. Από τούτο το σηµείο αρχίζει µια καταστροφική πτώση που κόβει την ανάσα, µια αφήγηση που αιχµαλωτίζει, παρασέρνοντας τον αναγνώστη στα µύχια βάθη της γυναικείας εµπειρίας.
Οι “Μέρες εγκατάλειψης” διαθέτουν τις εξάρσεις και τις αποχρώσεις της αρχαίας τραγωδίας, µε µια δύναµη που πηγάζει κατευθείαν από τα µύχια της ψυχής, µολονότι πρόκειται για µια συνηθισµένη ιστορία, που ο ρυθµός της υπαγορεύεται από τη ζωή µιας απλής οικογένειας.

b226930Μπαρόκ
Αμάντα Μιχαλοπούλου
Εκδότης: Καστανιώτης
Ποια είναι η καλύτερη κρυψώνα για χρήματα; Τι σημαίνει “kell pisilni” στα ουγγαρέζικα; Τι θα συμβεί αν ξανασυναντήσεις τον πρώτο σου έρωτα ή το φάντασμα του αγαπημένου σου ξάδερφου; Γιατί χαμογελάει η αυτοκράτειρα Θεοδώρα; Αν ένας γεωργός χρωστάει στην Αγροτική Τράπεζα 1.800 δραχμές και πληρώσει τα δύο πέμπτα του χρέους του, πόσα χρήματα χρωστάει ακόμα; Τελικά, μπορείς να ζήσεις σύμφωνα με τους κανόνες του μπαρόκ;
Μπαρόκ σημαίνει να ζεις αποφασιστικά, να ζεις δραματικά, να τεντώνεσαι στα ξέστρωτα σεντόνια. Μπαρόκ σημαίνει να γίνεις ο Δαβίδ του Μπερνίνι τη στιγμή που ρίχνει την πέτρα. Μπαρόκ σημαίνει να τραγουδάς μόνος σου πάνω στο ηλίθιο basso continuo. Τραγούδα, λοιπόν. Τώρα.
Το νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου είναι ένα αναπάντεχο μυθιστόρημα “ανηλικίωσης”, μια περιπετειώδης αναζήτηση του εαυτού και των αντανακλάσεών του. Η ηρωίδα της μικραίνει αντί να μεγαλώνει, και μαζί της στενεύει ο τόπος. Η Ελλάδα ονειρεύεται την Ευρώπη, οι συνταγματάρχες επιστρέφουν, και το κορίτσι μπουσουλάει σ’ ένα κτήμα που δεν δόθηκε ακόμα για αντιπαροχή. Τι θα γίνει μετά; Κι αν το σασπένς δεν βρίσκεται στο τέλος, αλλά στην αρχή των πραγμάτων;

b227147Ζωή σε πόλεμο – Αληθινή ιστορία
Λένα Μαντά
Εκδότης: Ψυχογιός
Φραντζέσκα, η ηρωίδα μου…
Αθηνά, η μητέρα μου…
Ζωή σε πόλεμο, η ζωή της…
Η ιστορία της, η διαδρομή της, οι επιλογές της, η σχέση μας και τα δεκαεννιά χρόνια που έμεινα μαζί της. Σε πόλεμο με όλους η μητέρα μου. Μ’ εμένα, με τους φίλους της, με τους δικούς της, με την ίδια τη ζωή τελικά…
Μαζί με την ιστορία της και τα δικά μου παιδικά και εφηβικά χρόνια. Λόγια που δεν ειπώθηκαν, παραλείψεις, πράξεις που πλήγωσαν, χαμένες αγκαλιές και δάκρυα. Όλα μέσα σε τούτες τις σελίδες, που εκτός από βιογραφία έγιναν κι ένα επίπονο ταξίδι στο δικό μου χθες, στην αφετηρία μου…

b227042Κρυφές ζωές
Aλεξ Κριστόφι
Mετάφραση: Βάσια Τζανακάρη
Εκδότης: Ψυχογιός
Παρίσι, 1958. Ύστερα από μια τυχαία συνάντηση, ο Ραλφ και η Έλσα μπλέκονται σε μια ερωτική σχέση που θα αλλάξει τα πάντα. Και οι δυο τους φέρουν ουλές από τα βίαια γεγονότα που σημάδεψαν την Ευρώπη. Ο Ραλφ έφυγε παιδί από τη Γερμανία και πέρασε τα παιδικά του χρόνια ως πρόσφυγας στην Αγγλία προτού το σύντομο πέρασμά του από τον Βρετανικό Στρατό και το τέλος του πολέμου τον οδηγήσουν στο Παρίσι, όπου αισθάνεται ότι μπορεί να κρυφτεί από το παρελθόν και να επιχειρήσει σταδιακά να το ξεπεράσει.
Η Έλσα επίσης κατάγεται από τη Γερμανία και βασανίζεται από τις δικές της τραυματικές αναμνήσεις. Προσπαθεί να κρύψει από τον Ραλφ τις περιστάσεις που την έφεραν στη Γαλλία αλλά καθώς ερωτεύονται ολοένα και πιο βαθιά ο ένας τον άλλον έρχεται αντιμέτωπη με ένα δίλημμα: μπορεί να τον εμπιστευτεί για να τη συγχωρήσει για το παρελθόν της ή το βάρος των ευθυνών της θα την απομακρύνει από τον Ραλφ μια για πάντα;
Σ’ ένα Παρίσι που γιατρεύει τις πληγές του από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και τρώει τις σάρκες του καθώς η τάξη του παλιού κόσμου καταρρέει, ο Ραλφ προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατηθεί στο μοναδικό πρόσωπο στο οποίο νιώθει ότι ανήκει, ενώ συνάμα αντιμετωπίζει την προοπτική μιας πραγματικότητας όπου ο έρωτας ίσως να μην αρκεί.

Maria Orfanoudaki

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.