Μουσείο Τυπογραφείας

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Β.Ο.Α.Κ. μια πονεμένη ιστορία

04 NEKTΑπορίας άξιον πώς είναι δυνατόν να μην έχει ακόμη επιλυθεί! Υπάρχουν κάποια θέματα – προβλήματα τοπικά που με την πάροδο του χρόνου όχι μόνο δεν λύνονται αλλά αντιθέτως όλο και περισσότερο απασχολούν τους πολίτες που νιώθουν ότι εμπαίζονται από φορείς, αρμόδιους κ.λπ. οι οποίοι αδυνατούν να δώσουν λύση σε αυτά τα πραγματικά ζωής και θανάτου ζητήματα. Ενα από αυτά είναι σίγουρα ο Β.Ο.Α.Κ. που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Κρήτης βάσει μιας ενδελεχούς έρευνας του γράφοντος στον Κρητικό Τύπο αλλά και σε φακέλους του Αρχείου των “Χ.Ν.”. Επί χρόνια η Κρήτη φωνάζει απ’ άκρου σ’ άκρη· φωνές ανθρώπων, συλλόγων, συλλογικοτήτων κ.λπ. καθόλη τη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους και οι δημοσιεύσεις στον Τύπο (ρεπορτάζ, επιστολές, δημοσιογραφικές έρευνες, σχόλια από Ελληνες αλλά και ξένους επισκέπτες του νησιού) είναι συνεχείς. Κυρίως συνεχή είναι τα δυστυχήματα που έχουν κυριολεκτικά “πλήξει” όλο τον πληθυσμό του νησιού και όχι μόνο. Ολα τα παραπάνω γράφτηκαν με αφορμή τις πρόσφατες αναφορές στον Τύπο όπως οι επισημάνσεις της Ενωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Χανίων για τις εικόνες ντροπής κατά μήκος της «κατ’ ευφημισμόν εθνικής οδού», που αντικρίζει ένας οδηγός.

Επισημάνσεις που γνωστοποιούν με επιστολή τους προς την Περιφέρεια Κρήτης και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Ομως επισημάνσεις αλλά και καταγγελίες είχε κάνει για πολλοστή φορά και το Τ.Ε.Ε. Δυτικής Κρήτης «για πολλοστή φορά» εν έτει 1998 με επιστολή του προς την 3η ΔΕΚΕ (φωτ.). Στην ολοσέλιδη επιστολή – καταγγελία γινόταν τότε λόγος για «πλήθος παράνομων ιδιωτικών συνδέσεων[…] όπου οχήματα και πεζοί ξεπροβάλλουν μέσα από δεντροφυτεύσεις, αιφνιδιάζοντας σε επικίνδυνο βαθμό όποιον κινέιται στον δρόμο[…]» (σ.σ. αναφορά για την περιοχή στη Γεωργιούπολη). Εκτός άλλων γίνεται αναφορά στον φωτισμό αλλά και στις διαφημιστικές πινακίδες. Επιπλέον τις παγίδες και τα επικίνδυνα σημεία του Β.Ο.Α.Κ. επισημαίνει συχνά και η Τροχαία με ανακοινώσεις στις οποίες εφιστά την προσοχή των οδηγών. Τέλος ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένα σχόλιο που αλιεύσαμε από την 3η σελίδα των “Χ.Ν.” (βλ. 1-11-2001) όπου απευθύνεται ερώτηση προς τους αρμοδίους αν γνωρίζουν ότι ο Β.Ο.Α.Κ. «έχει χαρακτηριστεί οδός ταχείας κυκλοφορίας από την Ε.Ε. και αν είναι γνωστά επομένως τα μεγάλα πλεονεκτήματα που δίνει αυτός ο χαρακτηρισμός στο νομό, ώστε να (ανα)-ζητηθούν και να εγκριθούν μεγάλες χρηματοδοτήσεις για δαπάνες που άπτονται του κυκλοφοριακού».

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.