Μουσείο Τυπογραφείας

Β. Διγαλάκης: «Η επιστημονική γνώση οδηγός των ενεργειών μας για την προστασία του περιβάλλοντος»

Ως «τη μεγαλύτερη πρόκληση του Πολιτισμού μας» χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης και της κλιματικής αλλαγής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η συμβολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην προστασία του περιβάλλοντος, στην πρόληψη περιβαλλοντικών καταστροφών, στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και στη διαμόρφωση περιβαλλοντικού ήθους είναι καίρια» και «θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο».

Ο κ. Διγαλάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, με θέμα ημερήσιας διάταξης «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Περιβάλλον», αναφέρθηκε στη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο, σημειώνοντας ότι συμβάλλει στην περιβαλλοντική ωρίμαση των κοινωνιών, ώστε να εκτιμούν την περιβαλλοντική διάσταση των ενεργειών και των επιλογών τους.
Σε προπτυχιακό επίπεδο ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι θα ήταν εύστοχη η εισαγωγή δύο μαθημάτων σχετικών με τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική πολιτική. Έτσι, εκτός από τα Τμήματα Περιβαλλοντικών Επιστημών και Μηχανικών Περιβάλλοντος -που έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη του περιβάλλοντος και την επίλυση των προβλημάτων του- οι φοιτητές κάθε επιστημονικού τομέα θα μπορούν να γίνουν γνώστες των βασικών περιβαλλοντικών θεμάτων και, στο πλαίσιο της επιστήμης που ακολουθούν, να ασχοληθούν και να επιδιώκουν την επίλυση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων (συναφών με τον επιστημονικό τομέα που σπουδάζουν).
Ο κ. Διγαλάκης τόνισε, εξάλλου, ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης δεν τελειώνει με την απόκτηση ενός τίτλου σπουδών, αλλά είναι κρίσιμο οι απόφοιτοι, ειδικά όσοι απασχολούνται π.χ. στη βιομηχανία ή σε κυβερνητικές θέσεις, να εξακολουθούν να τροφοδοτούνται με γνώση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί αυτό θα ήταν να δοθούν κίνητρα στους εργοδότες, ώστε να παρέχουν στους εργαζομένους σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά μαθήματα, σημείωσε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Παράλληλα με το ακαδημαϊκό έργο, μεγάλη είναι και η σημασία της έρευνας που συντελείται στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της χώρας, υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, καθώς, όπως είπε, «χρειαζόμαστε την επιστημονική γνώση και τα ερευνητικά αποτελέσματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με στόχο όλες οι περιβαλλοντικές οδηγίες, οι νόμοι και οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι βασισμένες σε έγκυρα επιστημονικά δεδομένα».

1 σχολιο

  • [ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ, ΟΜΟΤ. ΚΑΘ. ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ] ~ ~ ~ Απάντηση

    ΜΑΚΑΡΙ…..ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΝΑ ΑΚΟΥΝΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΥΣ…..Π.Χ. ΠΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΦΥΓΕΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑ ΓΕΩΤΡΗΣΗ ΔΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΑ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ.
    ΓΙΑ 2500000 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ 60 ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΕΚΛΥΟΥΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΟΝΟΥΣ ΜΕΘΑΝΙΟΥ ΕΤΗΣΙΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΑΕΡΙΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΘΑΝΙΟ ΔΕΝ ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ…..ΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ
    Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ ΕΧΕΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΠΡΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ…ΕΙΣΑΓΟΜΕ ΡΩΣΙΚΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ….ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ 60 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΣΤΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ ….Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΠΕΙΝΑ….ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΑ

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.