Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Το μέλλον του Θεού

DEEPAK CHOPRA
* Γιατρός και κορυφαίος δάσκαλος της ανατολικής Φιλοσοφίας, συγγραφέας 80 βιβλίων, διεθνούς επιτυχίας
Πεδίο Επιστημονικές εκδόσεις
Μετάφραση: Πάνος Σταματελάτος
Επιμέλεια: Χρύσα Ξενάκη Εκδόσεις 2016
Μια σημαντική προσφορά από
έναν σημαντικό εκδοτικό οίκο

Μια εποχή βίας, απανθρωπιάς, απόγνωσης. Με εξακολούθηση ανειρήνευτων πολέμων, ασταμάτητου θρησκευτικού φανατισμού, απέραντης κοινωνικής ανισότητας και οργανωμένης επιστημονικής αγωνιστικότητας για επιβολή παγκόσμιας ΑΘΕΪΑΣ.

Μέσα σ ‘αυτή την απογνωστική πραγματικότητα, η χριστιανοσύνη -διωκόμενη- σφαγιάζεται σε μια νέα εποχή Ηρώδη – Ηρωδιάδας και Σαλώμης. Με τα νήπια και τα αθώα παιδιά όλων των θρησκειών να σφάζονται και να πνίγονται στις θάλασσες της απάνθρωπης εκμετάλλευσης και του άσβηστου μίσους.
Σ’ αυτή την κρισιμότατη εποχή του προδομένου χριστιανικού ιδεώδους, του εξαγριωμένου τζιχαντισμού, του στρατοκρατούμενου σημερινού Ιουδαϊσμού και της δοκιμασίας των ανατολικών θρησκειών και των δυτικών νέων παραθρησκειών, αλλά μέσα σ’ αυτή την γενική σύγχυση, το βιβλίο του Deepak Chopra: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, αποτελεί μια σπουδαία κατάθεση, για κάθε πνευματικό, αλλά και για κάθε απλό άνθρωπο της Ορθοδοξίας μας, του Χριστιανισμού και όλων των άλλων θρησκειών που εκφράζουν το παλιό μοντέλο του Θεού, που είναι πλασμένος κατ’ εικόνα μας, μέσα από την ανάγκη για ασφάλεια, σιγουριά, προστασία από το κακό. Ενώ, το νέο μοντέλο του Θεού, με δυο λόγια, θέλει τον Θεό να αποτελεί μια διεργασία, ένα ρήμα αντί για ένα ουσιαστικό. Με την παρουσία του Θεού να γίνεται τόσο αισθητή, όσο ο χτύπος της καρδιάς μας. Για να προσεγγίζεται η διεργασία που οικοδομεί τη βίωση του Θεού, η ολότητα αυτή που είναι ο Θεός, ο ζωντανός Θεός κάθε θρησκείας που ενδυναμώνει την αληθινή πίστη.
Χριστιανικό δωδεκαήμερο: Χριστός γεννάται Δοξάσατε, Χριστός εξ ουρανών απαντήσατε, άσατε τω Κυρίω πάσα η γη και εν ευφροσύνη ανυμνήσατε λαοί, ότι δεδόξασται…
Με ευχές σε όλους και όλες για Χριστούγεννα και πρωτοχρονιά ελπίδας.

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ Ν’ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ
«Μπορεί ο Θεός να αναβιώσει σε μια εποχή σκεπτικισμού; αλλά και τι χρειάζεται για να αποκτήσουν οι άνθρωποι μια πνευματική ζωή πιο ισχυρή από οτιδήποτε άλλο στο παρελθόν;
Με το Θεό να είναι ένα ρήμα και όχι ουσιαστικό… Με το παλιό μοντέλο του Θεού να διαλύεται μπροστά στα μάτια μας κι εμείς αντί να σκύψουμε να μαζέψουμε τα κομμάτια, χρειάζεται να προβούμε σε μια μεγαλύτερη αλλαγή. Με τη λογική, τα προσωπικά βιώματα και η γνώση πολλών πολιτισμών, να έχουν ήδη αρχίσει να συγκεντρώνονται σε μια νέα σύνθεση. Αυτή η νέα σύνθεση είναι σαν το νέο Μοντέλο του Θεού, όπου η ανθρώπινη εξέλιξη συμβάλλει σε ζητήματα πνεύματος. Όπως το παλιό μοντέλο του Θεού αντικατόπτριζε τις ανθρώπινες ανάγκες, που είναι πολλές και ποικίλες και πήραν τη μορφή της θεϊκής προσωπικότητας…»

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΟ ΦΟΒΕΡΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΙ ΑΥΡΙΑΝΟ ΚΟΣΜΟ
Αυτές οι παραπάνω διερωτήσεις, σκέψεις, βεβαιότητες και αβεβαιότητες για την ύπαρξη Θεού (αλλά και θεών σε κάθε θρησκεία και αθρησκεία) είναι θέσεις για το ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, που είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου του πραγματικά διάσημου γιατρού και κορυφαίου δασκάλου της ανατολική Φιλοσοφίας, αλλά και συγγραφέας, που έχει γράψει περισσότερα από 80 έργα που σημειώνουν τεράστια επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο.  Για να εμπνέει για τρεις περίπου δεκαετίες εκατομμύρια ανθρώπους με τα γραπτά και τις διδασκαλίες του.
Ο υπότιτλος του τίτλου του βιβλίου “ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ” είναι: “ Ένας πρακτικός οδηγός πνευματικότητας για την εποχή μας”. Ένα βιβλίο διαχρονικής αξίας, σημασίας και προβληματισμού για την πίστη των πιστών κάθε θρησκείας, όπως και Χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός και Μωαμεθανισμός και πολλές άλλες.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΘΕΟΥ
Μια εποχή επιστημονικής και κοινωνικής άρνησης του Θεού, με κορυφαίους επιστήμονες, να γίνονται κήρυκες και απόστολοι άρνησης, γενικά, του Θεού κάθε θρησκείας με σκοπό ζωής τη διεύρυνση της Αθεΐας. Τόσο από τις παλιές εποχές της Νεωτερικότητας, με κορυφαίο αρνητή τον Γερμανό Φιλόσοφο Φρειδερίκο Νίτσε και άλλους ως σήμερα. Με επιστημονικό πρωτεργάτη τον Άγγλο βιολόγο R. Dawkins, ο οποίος διακηρύσσει ότι η μεγάλη αποστολή της ζωής του είναι “να κάμει άθεη την ανθρωπότητα επιστημονικά”. Για να έχει γράψει το βιβλίο “Η Αυταπάτη του Θεού”, που το έχουν διαβάσει εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο. Κ να πει στον πρόλογό του ο Deepak Chopra ότι: “Ο Ντόκινς προσφέρει ένα πνευματικό Νιχιλισμό (Μηδενισμό) με ένα χαμόγελο και έναν τόνο καθησυχασμού. Κατάλαβα ότι έπρεπε ν’ αντιταχτώ στις απόψεις του και δεν νιώθω καμιά εχθρότητα εναντίον του”.

Η ΠΙΣΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
Όμως, η πίστη πρέπει να διασωθεί για το καλό όλων μας. Από την πίστη πηγάζει το πάθος για την αιωνιότητα, που είναι ακόμα πιο ισχυρό κι από την αγάπη. Πολλοί από μας έχουν χάσει αυτό το πάθος ή δεν το γνώρισαν ποτέ. Μιλώντας για τον Θεό, θα ήθελα να μπορούσα να μεταφέρω την αίσθηση της σπουδαιότητας που εκφράζεται σε μόλις μερικούς στίχους της Μιραμπό, της Ινδής πριγκίπισσας και σπουδαίας δημιουργού μυστικιστικών ποιημάτων: Η αγάπη που με συνδέει μαζί σου, ω, Κύριε, είναι άφθαρτη…
Σε κάθε ηλικία, λέει στο τέλος του προλόγου του ότι: “Σε κάθε ηλικία η πίστη είναι ίδια· μια κραυγή από καρδιά. Αν είστε αποφασισμένοι να πιστεύετε πως ο Θεός είναι ανύπαρκτος, τότε δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να πειστείτε για το αντίθετο, διαβάζοντας αυτές τις σελίδες. Παρ’ όλα αυτά, το μονοπάτι δεν κλείνει ποτέ. Αν η πίστη μπορεί να σωθεί, το αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση της ελπίδας. Και αν μια πίστη δεν φέρνει τον Θεό, κάνει όμως κάτι πιο άμεσο: Καθιστά τον Θεό πιθανό”.

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Στο παλιό μοντέλο του Θεού (πλασμένος κατ’ εικόνα μας) γράφει ο Deepak Chopra, εκφράζεται με τα ακόλουθα 7 σημεία:
1. Ανάγκη, ασφάλεια, σιγουριά, προστασία από το κακό.
2. Η ανάγκη για επίτευξη και επιτυχία.
3. Η ανάγκη για ανάπτυξη δεσμών και για δημιουργία αγαπημένων οικογενειών και κοινοτήτων.
4. Η ανάγκη να γίνουμε κατανοητοί.
5. Η ανάγκη να δημιουργούμε, να αποκαλύπτουμε και να εξερευνούμε (με το Θεό να γίνεται πηγή δημιουργίας).
6. Η ανάγκη για καθοδήγηση και έμπνευση και
7. Ενότητα: Το στάδιο πέρα απ’ όλες τις ανάγκες.
Όπου, αν το παλιό μοντέλο του Θεού, συνιστά μια προβολή, σημαίνει ότι ο Θεός δεν υπάρχει. Όχι απαραίτητα. Γιατί το γεγονός ότι ο Ρίτσαρντ Ντόκινς και οι όμοιοί του απορρίπτουν το Θεό, σημαίνει ότι η οπτική μας είναι πλήρης ή αληθινή.

ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Στο νέο μοντέλο του Θεού (πέρα από εκκοσμικεύσεις και αντιεκκοσμικεύσεις) ο D.K. γράφει ότι, κάθε εποχή δημιουργεί τον Θεό που την εξυπηρετεί για λίγο καιρό ή για αιώνες.
Με την εποχή μας να έχει τις μικρότερες απαιτήσεις από το πνεύμα. Για να θέλουμε μια θεϊκή υπόσταση, την οποία να μπορούμε να αγνοούμε ελεύθερα.
Για να θέσει το ερώτημα: “Μα τότε, πώςνα δημιουργήσουμε εκ νέου τον Θεό;” Προσθέτοντας: Μιλάω για τον Θεό της Δύσης. Γι’ αυτό δεν είναι όλες οι μορφές του Θεού (από τις άλλες θρησκείες) έτοιμες για ανανέωση. Το συντηρητικό Ισλάμ, δίνει μια μάχη οπισθοφυλακής και προσπαθεί απεγνωσμένα να διατηρήσει το παλιό μοντέλο, εμμένοντας στην προπατορική εκδοχή, η οποία θέλει τον Θεό να προστατεύει τους πιστούς από τον αφανισμό.
Όμως ένας τέτοιος Θεός, δεν μπορεί παρά να είναι θέμα ζωής ή θανάτου, αλλά ομιλώ για τον Θεό της ανατολής, οι κοινωνίες της οποίας βλέπουν παραδοσιακά ως ΕΝΑ, μία ενιαία οντότητα, αλλά ένα μοντέλο Θεού στο έβδομο σχέδιο. Μια παρουσία που διαπνέει όλη τη δημιουργία μιας τέτοιας θεϊκής οντότητας, δεν μπορεί να υπάρχει πουθενά, παρά μόνο στην πηγή της συνείδησης.

ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΘΑΥΜΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Με τη συνείδηση να φανερώνεται σ’ εμάς μόνο, μετά ένα εσωτερικό ταξίδι με τον Θεό, ως ανώτερος εαυτός να είναι η πολύτιμη αποκάλυψη. Όμως, αμέτρητοι άνθρωποι στην Ασία, μεγαλώνουν πιστεύοντας στον ανώτερο εαυτό τους -στην Ινδία ονομάζεται ΑΤΜΑΝ- αλλά δεν έχουν πραγματοποιήσει καν ένα εσωτερικό ταξίδι.
Όπως αναφέρει όμως ο Κάπρα και οι περισσότεροι στην Ανατολή ΖΟΥΝ σαν ο Θεός να είναι το μάτι, το πρόσωπο, ένα δημιούργημα της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, που δεν επηρεάζει καθόλου τον τρόπο με τον οποίο πορεύονται στην καθημερινή τους ζωή.
Όμως, για να έχει ο Θεός μέλλον, θα πρέπει να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που έχουν γίνει στο όνομά του, σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας, όπου αντί για προβολή, το νέο μοντέλο θέλει τον Θεό να κάνει πολλά περισσότερα για να αποτελεί την συνένωση ανάμεσα σ’ εμάς και στην απέραντη συνείδηση. Με τα σημερινά δεδομένα όμως, η εμπειρία του Θεού είναι σπάνια, σχεδόν ανύπαρκτη, επειδή εστιάζουμε στον έξω κόσμο και στους υλικούς στόχους. Αλλά, όταν αρχίσει η διαδικασία αναζήτησης του Θεού, ο εσωτερικός κόσμος αποκαλύπτεται. Η εμπειρία του Θεού γίνεται ο  κανόνας όχι με τον θεαματικό τρόπο ενός επιθυμητού θαύματος, αλλά με τον βαθύ τρόπο της Μεταμόρφωσης…

ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΣ
Η πρώτη σύνδεση στο νέο μοντέλο του Θεού, σας δίνει μια ηρεμία και περισσότερη αυτεπίγνωση και νιώθετε ότι έχετε κι εσείς ρόλο στο μεγάλο σχέδιο. Για να προχωρήσει η βαθύτερη σύνδεση με την εμπειρία του Θεού που σας μεταμορφώνει, με τη ζωή σας να διαπνέεται από μια αίσθηση ορθότητας.
Για να βλέπουμε για ποιο λόγο υπάρχουμε και ποιός είναι ο σκοπός μας. Με τους εξωτερικούς περισπασμούς να μη σας επηρεάζουν πια καταλυτικά. Για να ακολουθήσει η πλήρης σύνδεση: όπου, ο πραγματικός σας εαυτός είναι ο Θεός. Με το ατομικό εγώ σας να έχει επεκταθεί και να έχει μετατραπεί σε ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟ ΕΓΩ. Καθώς δε, η φώτιση θα βαθαίνει, θα βιώνετε μια δεύτερη γέννηση. Όμως, αν η επίγνωση στρέφεται προς τα έξω και εστιάζει στον υλικό κόσμο, με τα “σκαμπανεβάσματά του”, τότε δεν θα φθάσετε στον Θεό. Και τούτο γιατί το θείο θα αντιπροσωπεύει μια σκοτεινή πραγματικότητα και θα είναι σχεδόν άχρηστο. Για να έχουν δίκιο οι ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΤΕΣ να αμφισβητούν έναν τέτοιον Θεό.

ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΡΟΜΕΡΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ. ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ
Όπως αναφέραμε στην αρχή του σημερινού κειμένου μας, το νέο μοντέλο του Θεού (που πραγματεύεται γενικά, για όλες τις Θρησκείες την έννοια της πίστης- Θεού) ο Deepak Chopra, λέει ότι είναι το μοντέλο που, με δυο λόγια, θέλει τον Θεό να αποτελεί μια διεργασία ως ΕΝΑ ΡΗΜΑ, αντί για ένα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ. Όπου, κάθε βήμα φέρνει σε μια ενόραση, μια διαύγεια, με νέες αισθήσεις προσέγγισης στην Ανώτερη συνείδηση που είναι πραγματική. Με την παρουσία του Θεού να γίνεται αισθητή όσο ο χτύπος της καρδιάς.
…Με την επέκταση της συνείδησης να φέρνει από μόνη της την αληθινή πνευματική Γνώση. Γιατί, μέσα από την αληθινή γνώση, ο Θεός δεν είναι σαν τον Κομήτη του Χάλεϊ, ούτε ένα απολίθωμα ενός τυραννόσαυρου. Όμως είναι τα σκαλοπάτια ανάμεσα στα “ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ”, “ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ” και “Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΟΥ”. Τρία φοβερά σκαλοπάτια που αποτελούν τρεις καταστάσεις της ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ
Μέσα από τη διαδρομή κατάστασης – ΑΠΙΣΤΙΑΣ, με την αβεβαιότητα κάθε ανθρώπου. Αλλά και με άνοδο στο σκαλοπάτι της πίστης, παρόλο που η σύγχρονη ζωή έχει φθείρει κάθε οργανωμένη Θρησκεία. Με την πλειοψηφία, γενικά, των ανθρώπων κάθε θρησκείας να ταυτίζεται ακόμα με την πίστη, π.χ. σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις στις ΗΠΑ, το 75% των Αμερικανών, ενστερνίζονται μια οργανωμένη Θρησκεία (σελ. 41) στις τρεις καταστάσεις της επίγνωσης στην πρώτη είναι η ΑΠΙΣΤΙΑ του ορθολογισμού και της αμφιβολίας, με τη θέση “ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ”…
Όμως υπάρχει και η θετική αθεΐα, η οποία αρνείται την παράδοση, το δόγμα και την πίστη χωρίς αποδείξεις… με τον εγκέφαλο να έχει νευρωνικά μονοπάτια… απιστίας, που επεξεργάζονται τον κόσμο όπως φτάνει σ’ εμάς, μέσα από τις πέντε αισθήσεις. Ένας κόσμος που δείχνει εμπιστοσύνη σε καθετί αντιληπτό και αυτός  έπρεπε να εμπιστεύεται οτιδήποτε μυστικιστικό, το οποίο το αποκλείει…

Η ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
Εν τούτοις, η πίστη διαμορφώνει τα δικά της νευρωνικά δίκτυα στον εγκέφαλο· Με ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς τους να λαμβάνει χώρα στο μεταιχμιακό σύστημα, την έδρα των συναισθημάτων.
Εκεί που εσείς γνωρίζετε ότι υπάρχετε και γνωρίζετε ότι έχετε συνείδηση των πραγμάτων. Με το νέο μοντέλο του Θεού να μην θέτει τίποτε άλλο ως προϋπόθεση. Με το νέο μοντέλο του Θεού να είναι κάτι παραπάνω από ένα σχέδιο για την αναδιοργάνωση του εγκεφάλου.
Βέβαια, δεν μιλούμε μόνο για την πίστη, τη θετική, αλλά και την αρνητική. Γνωρίζοντας όλους τους κινδύνους του θρησκευτικού φανατισμού… Με την απόσταση στο να πιστεύει κάποιος στην υπόσχεση της αιώνιας ανταμοιβής και στο να γίνει καμικάζι βομβιστής, είναι τρομερά ΜΙΚΡΗ. Όπου, εκτός από τους φανατικούς, η πίστη έχει τις απαιτήσεις της για τους καλούς Χριστιανούς, τους καλούς Εβραίους, τους καλούς Μουσουλμάνους, κλπ. Όμως οι κακές δράσεις θρησκευτικού φανατισμού, αυτοδιαψεύδουν τον λόγο ύπαρξης του Θεού σε κάθε θρησκεία…

«ΑΠΙΣΤΙΑ» ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ
Στο βιβλίο “ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ”, ο διάσημος Deepak Chopra πραγματεύεται με γνήσιο διορατικό και άριστο τεχνικό τρόπο, τρία θέματα που απασχολούν τους πνευματικούς ταξιδευτές της εποχής μας: τον ΑΘΕΪΣΜΟ, την ΠΙΣΤΗ και τον ΘΕΟ. Είναι ένα βιβλίο υψηλού βαθμού πνευματικής και επιστημονικής τόλμης, που γενικοποιεί ως ΟΛΟΝ την ύπαρξη του Θεού, αντιπαλεύοντας τη μεγάλη μάχη των αθεϊστών (Βιολογιστών κλπ.) της εποχής μας. Συνδυάζοντας αρχαίες ανατολικές θρησκείες με τη σύγχρονη επιστήμη. Για να σκιαγραφήσει ένα μονοπάτι, στο οποίο η απιστία γίνεται το πρώτο στάδιο της αφύπνισης, η πίστη το δεύτερο προς την αξιόπιστη γνώση της ανώτερης πραγματικότητας. Κάθε άνθρωπος μπορεί ν’ ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι και θα βρει μέσα τον Θεό που μεταμορφώνει την καθημερινή ζωή.
Γι’ αυτό το βιβλίο έγραψαν θαυμαστικά πολλοί σύγχρονοι καθηγητές κοινωνικών και θετικών επιστημών, τις γνώμες των οποίων θα παρουσιάσουμε σε δύο ακόμη άρθρα που θα γράψουμε.

Ο ΜΑΧΗΤΙΚΟΣ ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ
Ωστόσο, ως πρώτη “γεύση” θα αναφέρω στο σημερινό κείμενό μας, τη γνώμη του Μηνά Καφάτου, καθηγητή υπολογ. Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Chapman που γράφει ότι: “Το μέλλον του Θεού είναι μια υπέροχη παρουσίαση της ανάγκης για μια πραγματικότητα, βασισμένη στη συνείδηση. Συνάδει με την κοσμοθεωρία των κβαντικών φυσικών που έδειξε πόση σημασία έχει το μυαλό, ενώ αποτελεί ιδανική απάντηση στους ισχυρισμούς των μαχητικών αθεϊστών, των οποίων η επιστήμη είναι βασισμένη σε απαρχαιωμένες αντιλήψεις, που τώρα γνωρίζουμε ότι δεν είναι πραγματικές και οι οποίες έχουν ξεπεραστεί εδώ και σχεδόν έναν αιώνα…”.
Τα περιεχόμενα του βιβλίου είναι:
Α) Σημείωμα στην ελληνική έκδοση.
– Πρόλογος. Γιατί ο Θεός έχει μέλλον.
– Ο Θεός είναι ρήμα, όχι ουσιαστικό.
Β) Το Μονοπάτι προς τον Θεό
Στάδιο 1: Απιστία – Ο Ντόκινς και οι αυταπάτες του.
– Απαντώντας στον μαχητικό αθεϊσμό.
– Η απόδειξη του πλατύποδα.
– Θεός χωρίς σύνορα.

Γ) Το Μονοπάτι προς τον Θεό
Στάδιο 2: Πίστη – Πέρα από το σημείο μηδέν.
– Κακή πίστη
– Ο σκοπός της σοφίας
– Μπορούν να γίνουν θαύματα;
Το Μονοπάτι προς τον Θεό
Στάδιο 3: Γνώση
– Θεός χωρίς σύνορα
– Υπάρχει υλικός κόσμος;
– Ο πνευματικός κόσμος.
– Υπερβατικότητα: Η εμφάνιση του Θεού.
– Το πιο δύσκολο ερώτημα
και ένας πρωτότυπος

ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ.
Γενικά, ένα πολύ ενδιαφέρον για το μέλλον του Θεού, ως ευρύτατης έννοιας, μέσα στον αθεϊζόμενο κόσμο μας που προσπαθεί επιστημονικό-τεχνολογικά να καταλύσει την υπερέχουσα συνειδητότητα της πίστης με απεργαζόμενη απιστία και αθεΐα…
Εμείς, σήμερα, γιορτάζοντας το μεγάλο δωδεκαήμερο της Χριστιανοσύνης, ευχόμαστε σε όλους τους αναγνώστες και τις αναγνώστριες των “Χανιώτικων νέων”, να νιώσουν την υπερέχουσα πνευματική αξία αυτού του δωδεκαημέρου της πίστέως μας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα