Μουσείο Τυπογραφείας

Εκδόσεις: Πεδίο

Το μέλλον του Θεού

Eνας πρακτικός οδηγός πνευματικότητας για την εποχή μας

Μια σημαντική πρωτότυπη παρουσίαση του διεθνούς αναγνώρισης βιβλίου Deepak Chopra που  έχει διαρκή παρουσίαση από τα Χανιώτικα Νέα.
Με γενική αναφορά σε όλα του τα κεφάλαια του σημαντικού έργου και στα κρίσιμα θέματα.
Ένα από τα πολύ μεγάλα έργα της  επιστήμης και του πνευματικού κόσμου αποτελεί το πολλαπλό ενδιαφέρον βιβλίο, με το γενικό τίτλο: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Αυτό το θέμα αναπτύσσεται στο βιβλίο του Deepak Chopra (με το γνωστό τίτλο: «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» (από τις σελίδες 189-215) με τους κάτωθι τίτλους και υπότιτλους:
1. Η επιβολή του πόνου επί της ύλης
2. Τι είναι η πνευματική αναζήτηση
3. Τι κάνει ένα πνευματικό αναζητητή
4. Πως θα το πετύχουμε
Γι’ αυτό το μεγάλο θέμα του ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ στη σειρά των κειμένων που έχουμε παρουσιάσει, έχουμε χρησιμοποιήσει διάφορα ενδιαφέροντα αποσπάσματα τα οποία θα αναφέρουμε στο σημερινό γενικό κείμενό μας όπως: Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
Για να γράψει Deepak Chopra στη (σελ. 189-215)
Ότι «η Καινή διαθήκη εισάγει και ανατρέπει τους νόμους της φυσικής πραγματικότητας, εισάγοντας μια διάσημη αναφορά εξαιτίας της ολιγοπιστίας μας όπως: αν έχετε πίστη στο μέγεθος ενός  κόκκου σιναπιού, θα πείτε σε αυτό το βουνό: «Μετακινήσου από εδώ εκεί», και θα μετακινηθεί και τίποτα δεν θα είναι αδύνατον για εσάς» (Ματθαίος, 17:20). Με τα λόγια του Χριστού να έχουν γνωρίσει την καταφρόνια  σχεδόν εξίσου από τους πιστούς όσο και τους επαναστατημένους σκεπτικιστές.
Ο βασικός ισχυρισμός (του Ματθαίου) είναι ότι: «Το μυαλό ΚΙΝΕΙ ΤΗΝ ΥΛΗ στο ανθρώπινο ΣΩΜΑ, για να είναι ισχυρισμός αδιαμφισβήτητος.
Γιατί, οι σκέψεις και τα συναισθήματα (θεωρεί ο CHOPRA) δημιουργούν μόρια στον εγκέφαλο που επικοινωνούν με το υπόλοιπο σώμα. Όπου, όταν νοιώθει έντονο φόβο, οι ορμόνες και το άγχος –η κορτιζόλη και η αδρεναλίνη – μεταφέρουν ένα τελείως διαφορετικό μήνυμα από εκείνο που θα έστελναν αν ήταν ερωτευμένοι.

Η ΠΙΣΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΥΛΙΚΟ ΚΟΣΜΟ
Γιατί, για να προκύψουν οι όποιες σκέψεις, εικόνες και αισθήσεις, ο εγκέφαλος πρέπει να λειτουργήσει μέσα από ηλεκτρικά σήματα και χρήσιμες αντιδράσεις που γεφυρώνουν τις συνάψεις και τα κενά μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων. Γιατί αυτές οι χημικές αντιδράσεις βρίσκονται σε συνεχή κατάσταση ρευστότητας καθώς δημιουργούνται, καταστρέφονται χιλιάδες φορείς ΑΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ προκειμένου να συμβαδίζουν με τις μεταβολές της νοητικής σας κατάστασης.
Όμως, αν κοιτάξουμε  πέρα από το ανθρώπινο σώμα, τα πράγματα μοιάζουν πολύ διαφορετικά, αλλά ο Ιησούς δηλώνει κατηγορηματικά ότι η μια ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ κατάσταση μπορεί να επιφέρει αλλαγή στον ΥΛΙΚΟ ΚΟΣΜΟ
Για να ρωτήσει ο CHOPRA, ΠΩΣ;

Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ
Για να απαντήσει (στη σελίδα 201) η θρησκευτική εξήγηση ότι Ο ΘΕΟΣ επειδή ευνοεί τους ενάρετους θα παρέμβει για να αλλάξει τη φυσική πραγματικότητα γι’ αυτούς.
Ωστόσο πάρα πολλοί οσιομάρτυρες έχουν πεθάνει με φρικτό τρόπο πιστεύοντας ότι οι ενάρετοι θα κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, αυτό, όμως, που θέλουμε εμείς είναι μια φυσική εξυγίανση, γιατί η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑΣΤΗΣ.
Για να προσθέσει ο  DEEPAK CHOPRA (σελ. 201), πιο πάνω υπέδειξα τη συνείδηση  ως την κοινή ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ, εσωτερικών και εξωτερικών με τα στοιχεία που είναι, απαραίτητα για να κάνουν οτιδήποτε πραγματικό:
Με νοημοσύνη
Προϋπόθεση
Προσοχή
Για μια γέφυρα από το μυαλό στην ύλη, ένα παρατηρητή.
Με μια σύνδεση συμβάντων «εδώ μέσα» και συμβάντων «εκεί έξω»

Ο ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ
Ο Ιησούς μιλά για το τελευταίο στοιχείο στη λίστα γιατί για αυτήν – η γέφυρα ανάμεσα στο εδώ μέσα και στο εκεί έξω είναι Η ΠΙΣΤΗ.
Όπου, ο θεός που δημιούργησε  το μυαλό και την ύλη ΜΑΖΙ, αν έχετε αρκετή πίστη σας επιτρέπει να έχετε τον έλεγχο και των δύο.
Το παράδειγμα του Ιησού, κάτι πολύ μικροσκοπικό (ένας κόκκος συναπιού) αντιπαραβάλλεται με κάτι τεράστιο (ένα βουνό) με την παραβολή αυτή όμως να γίνεται απλώς για εντυπωσιασμό. Γιατί η πίστη δεν  έχει ΜΕΓΕΘΟΣ ΜΕΓΑΛΟ Ή ΜΙΚΡΟ, γιατί είναι μια κατάσταση του ΝΟΥ, είτε βρίσκεστε  σε αυτή την κατάσταση, είτε δεν βρίσκεστε, είναι όμως εύκολο να μπερδευτείτε, όπως το παθαίνουν συχνά οι πιστοί.

ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΚΙΝΕΙ ΒΟΥΝΑ;
Η ερμηνεία του είναι ότι ο Ιησούς δίνει απίστευτη δύναμη ακόμα και σε μια πολύ μικρή ποσότητα, είναι σχεδόν αδύνατον να αποκτηθεί γιατί, στο κάτω-κάτω ποιος από εμάς κινεί βουνά;
Πάντως οι τέσσερις ευαγγελιστές αναφέρονται σταθερά στην επιβολή του ΜΥΑΛΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
Ο Ιησούς λέει στους μαθητές, ότι μέσω της πίστης  θα αποκτήσουν αξιοθαύμαστες δυνάμεις,  λέγοντάς τους: «Σας διαβεβαιώνω ότι εκείνος που πιστεύει εις εμέ θα κάμη χάρις εις αυτήν την πίστη του μεγάλα και θαυμαστά έργα τα οποία εγώ κάνω και μεγαλύτερα από αυτά» (Ιωάννης 14-12).
Ο Ιησούς στην επί του όρους ομιλία υποβιβάζει τον υλικό κόσμο, δίνοντας προτεραιότητα στον ιερό κόσμο, γιατί ο ιερός κόσμος ακολουθεί διαφορετικούς κανόνες.

ΓΙΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΣΕ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΚΚΛΗΣΕΙΣ ΠΣΤΩΝ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ
Με τους νόμους του υλικού κόσμου, που δείχνουν προς μια εναλλακτική  προσέγγιση γνώσης ως ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ η οποία είναι ο σκοπός του Υλικού κόσμου, οι νόμοι του οποίου οδηγούν προς μια διαφορετική κατάληξη: την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, με την οποία μπορείτε να αναζητήσετε τη δημιουργία μιας  ζωντανής σύνδεσης ανάμεσα στο ΝΟΥ και στην ΥΛΗ, ανάμεσα σε ότι συμβαίνει και γιατί ο θεός δεν απαντά σε αυτόν που ζητά (όπως καταθέτουν αμέτρητοι πιστοί στο πέρασμα των αιώνων) ενώ τις πιο πολλές φορές μας ΑΓΝΟΕΙ ακόμα και σε επείγουσες περιπτώσεις….
Όμως ο DEEPAK CHOPRA απαντά στο κρίσιμο αυτό ερώτημα λέγοντας (στις σελίδες 202-203): «Θα έλεγα ότι ο πνευματικός σκοπός του υλικού κόσμου είναι Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ».Το μυαλό συναντά κάθε μέρα την ΥΛΗ ποιο από τα δύο είναι πιο ισχυρό;

ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΗΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ
Σύμφωνα με το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, η πρόταση «εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος προς τον Θεό και ΘΕΟΣ ην ο Λόγος αποτελεί μια ολοφάνερη δήλωση για την κυριαρχία του Μυαλού επί της ύλης.
Για τον Ευαγγελιστή η ίδια η δημιουργία ήταν μια πράξη του Μυαλού, αποτέλεσμα σκέψης ή άρθρωση μιας λέξης. Με τους αναζητητές να προσπαθούν να πάνε πίσω στη δημιουργική πηγή του εαυτού τους, όχι όμως ως Λέξη, αλλά ως κατάσταση του ΝΟΥ γεμάτου ανείπωτες πιθανότητες, με τις σοφές παραδόσεις να συμφωνούν ότι η πηγή της δημιουργίας βρίσκεται μέσα μας:
Ο CHOPRA παραθέτει (σελ. 203) ένα από τα υπέροχα  κείμενα της Βεδαντα που η λέξη αυτή αποτελείται από τις λέξεις Βεδά και αντα που είναι το αποκορύφωμα των Βεδών που περιλαμβάνει ολόκληρη  τη γραμματεία των Ινδουιστών που έχει παραχθεί κατά τη διάρκεια πέντε χιλιάδων ετών με συμφιλίωση της θρησκείας με την επιστήμη, και την πίστη με την λογική…

ΜΠΟΡΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΑΝΑΒΙΩΣΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΥ
Εκτός όμως από αυτές τις σημαντικές Ινδουιστικές αναφορές ο κορυφαίος δάσκαλος της ανατολικής φιλοσοφίας, για 30 και πλέον χρόνια εμπνέει εκατομμύρια ανθρώπων με τα βιβλία του και τη διεθνή διδασκαλία του, στα οποία το τελευταίο    ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, θέτει το κρίσιμο ερώτημα:   «Μπορεί ο Θεός να αναβιώσει σε μια εποχή σκεπτικισμού και τι χρειάζεται για να αποκτήσουν οι άνθρωποι μια πνευματική ζωή πιο ισχυρή από οτιδήποτε άλλο στο παρελθόν».
Σε αυτό το βιβλίο DEEPAK CHOPRA πραγματεύεται με αριστοτεχνικό τρόπο τρία θέματα που απασχολούν τους πνευματικούς ταξιδευτές της εποχής μας
α) Τον Αθεϊσμό
β) Την πίστη και
γ) Τον Θεό
ο καθηγητής της υπολογιστικής φύσης Μηνάς Καφάτος στα εγκώμια πολλών διεθνών προσωπικοτήτων γράφει:

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΥΝΑΔΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
«Το μέλλον του θεού είναι μια υπέροχη παρουσίαση της  ανάγκης για μια πραγματικότητα βασισμένη στη συνείδηση. Αυτή συνάδει με τη θεωρία των Κβαντικών φυσικών που υποστηρίζουν πόση σημασία  έχει το ΜΥΑΛΟ, ενώ αποτελεί ιδανική απάντηση τους ισχυρισμούς των μαχητικών αθεϊστών των οποίων η επιστήμη είναι βασισμένη σε απαρχιωμένες αντιλήψεις που τώρα γνωρίζουμε ότι δεν είναι πραγματικές, γιατί έχουν ξεπεραστεί σχεδόν, τώρα και έναν αιώνα…. Από το ξεπέρασμα, από όλα τα κείμενα των εχθρών που δημοσιεύσαμε για την αξιόπιστη γνώση της πραγματικότητας που είναι ο Θεός ακολουθήσαμε στα κείμενά μας. Για να παρουσιάσουμε στο επόμενο (τελευταίο κείμενό μας, τόσο για τον υλικό κόσμο (αν υπάρχει), όσο και για τον ΑΫΛΟ.
Ο  CHOPRA έκανε μια θαυμάσια ανάδειξη της αξιοποίησης των πνευματικών δυνατοτήτων της καθημερινότητάς μας. Γιατί κάποιος μπορεί να υποστηρίξει σθεναρά ότι η φυσική θρησκεία αναπτύχθηκε από την ανθρώπινη εμπειρία χρόνο με το χρόνο….
Στο επόμενο, τελευταίο άρθρο μας

Ο ΑΫΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Με υποκεφάλαια: α) Σημάδια από τον άυλο κόσμο- Σύνδεση με τη βαθύτερη συνείδηση.
2) Άϋλες δράσεις
3) Καθοδηγώντας τον εγκέφαλό σας
ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ «εξολοκλήρου» με γενναιοδωρία πνεύματος σελ, 247:

ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Σ’ αυτήν εμφανίζεται Ο Θεός σελ. 250 μέσα στο Μυστήριο της Μοναδικότητας σελ. 255 «Γεφυρώνοντας ΤΟ ΧΑΣΜΑ» Τα qualia και ο δημιουργός
σελ. 264: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Ο ΘΕΟΣ, όψεις του υπερβατικού κόσμου
σελ. 267 Το δυσκολότερο ερώτημα
σελ. 269 ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΝΤΟΤΗΤΑ και πως αυτό το μονοπάτι σας αλλάζει;
Τα «ΠΕΝΤΕ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ» (σελ. 273)
«ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΦΩΣ» καθώς αναπτύσσεται η πίστη και το κακό συρρικνώνεται.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ (σελ. 242) και ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ;
Σελ. 207-302 και ΜΑΧΗΤΙΚΟΣ ΑΘΕΪΣΜΟΣ: Δέκα μειονεκτήματα στην ΑΥΤΑΠΑΤΗ Ντόκινς
Πίστη: για τους οποίους αξίζει η πίστη
Θεός. Δέκα ιδέες που δίνουν μέλλον στον  Θεό και
Επίλογος: ο θεός με μια ματιά

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.