Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Το Γυμνάσιο Κολυμβαρίου στο Νέο Βόροβο της Πολωνίας

Αντώνης Προβατινάκης  3-5-2018
Το ταξίδι μας για την Πολωνία μόλις αρχίζει…
Το μεσημέρι στις 3 Μαΐου 2018 ξεκινήσαμε από το αεροδρόμιο των Χανίων για το μακρινό μας ταξίδι…  Γύρω στις 3.30 μ.μ.  φτάσαμε  στο  Ελ. Βενιζέλος στην Αθήνα. Εκεί έπρεπε να περιμένουμε 6 ώρες για να πάρουμε την επόμενη πτήση για το Βερολίνο. Στο μεταξύ, εμείς γεμάτοι κέφι κι ενθουσιασμό φάγαμε και εξερευνήσαμε το αεροδρόμιο πλήρως … Φτάσαμε τα ξημερώματα της 4ης Μαΐου πια στον προορισμό μας: Το χωριό Νέο Βόροβο της Πολωνίας.
Κατερίνα Κοκολογιάννη  4-5-2018
Μετά το διασκεδαστικό ταξίδι που είχαμε, τακτοποιηθήκαμε στα σπίτια των οικογενειών που θα μας φιλοξενούσαν. Επισκεφθήκαμε το Δήμαρχο της περιοχής, ο οποίος μας καλωσόρισε κι ετοιμαστήκαμε για το γεύμα καλωσορίσματος. Προτού όμως φτάσουμε στον χώρο αυτό, μας ξενάγησαν στην γύρω περιοχή αλλά και σε έναν χώρο στον οποίο αναπαλαίωναν αμάξια αντίκες. Η εμπειρία ήταν μοναδική: παρακολουθήσαμε σε στάδια το πώς μετατρέπουν ένα παλιό και χαλασμένο αμάξι σε μια σύγχρονη κούρσα. Επίσης το πράσινο της περιοχής, οι απέραντες πεδιάδες και οι λίμνες τους ήταν μαγευτικές. Στον γυρισμό μας περίμεναν οι γονείς των παιδιών και μας υποδέχτηκαν στην αίθουσα. Ήταν μεγάλη όπως και ο μπουφές! Πάνω του υπήρχαν γλυκά, ορεκτικά αλλά και εδέσματα που είχαν προσφέρει όλες οι χώρες  που ήταν στο πρόγραμμά μας. Καθίσαμε στο τραπέζι και γευτήκαμε τα παραδοσιακά φαγητά της Πολωνίας. Όλα ήταν πολύ νόστιμα. Μόλις τελειώσαμε παρουσιάσαμε την εργασία που είχαμε δουλέψει και προετοιμάσει στο σχολείο μας. Δουλέψαμε όλοι ως ομάδα πολύ και πιστεύουμε πως ανταμειφθήκαμε δίκαια. Αμέσως μετά ξεκίνησαν οι χοροί! Κάθε χώρα όπως και η δική μας φυσικά παρουσίασε έναν παραδοσιακό χορό. Όλοι εντυπωσιαστήκαμε με αυτούς και μετά από λίγο προσπαθήσαμε να τους μάθουμε και το ελληνικό συρτάκι!!!
Αλεξία Κορκίδη 5-5-2018
Το πρωί της 5ης Μαΐου η ομάδα του Erasmus αποτελούμενη από τις τέσσερις χώρες, Ελλάδα, Τουρκία, Πολωνία και Ισπανία επισκεφτήκαμε το μουσείο State Collective Farms στο Βolegorzyn. Είδαμε πραγματικά αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της περιοχής πολλά χρόνια πριν και μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε κάποια, καθώς κι εμείς οι ίδιοι είμαστε μια χώρα που ασχολείται με την καλλιέργεια της γης. Δεν παραλείψαμε βέβαια να παίξουμε και έναν αγώνα ποδοσφαιράκι στο χώρο ψυχαγωγίας του μουσείου ο οποίος κατέληξε σε ντέρμπι. Μετά το μουσείο πήραμε το λεωφορείο και οδηγηθήκαμε σε μια τεράστια λίμνη… Με βαρκούλα περάσαμε στο νησί που υπήρχε μέσα σ αυτήν. Σε αυτό μας είχαν ετοιμάσει διάφορες δραστηριότητες όπως σκοποβολή, ισορροπία σε σκοινί, επικοινωνία μέσω ασύρματων και τοξοβολία. Στην συνέχεια φάγαμε παραδοσιακή σούπα και ψήσαμε λουκάνικα στη φωτιά χρησιμοποιώντας καλάμια.Το απόγευμα συναντηθήκαμε σε ένα πάρκο στο οποίο πάλι ανάψαμε φωτιά και συσφίξαμε τις σχέσεις μας με τα παιδιά των άλλων χωρών.
Συνολικά, η εκδρομή ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία! Σε λίγους δίνεται η ευκαιρία που δόθηκε σε εμάς. Είμαστε ευγνώμονες κι ευχαριστούμε πολύ τις οικογένειες που μας φιλοξένησαν, το πρόγραμμα και φυσικά τον κ. Κουτουλάκη και την κ. Μανουσάκη που μας συνόδεψαν και μοιραστήκαμε μαζί τους αυτή την εμπειρία!
Κατερίνα Καλαϊτζάκη  6-5-2018
Την 3η μέρα μας στην Πολωνία στις 7:30 το πρωί πήραμε το λεωφορείο. Ύστερα από περίπου μία ώρα διαδρομή φτάσαμε στον κήπο του Hortulus.  Ήταν πάρα πολύ όμορφα και θαυμάσαμε άπειρα είδη λουλουδιών και ειδικά τουλίπες, καθώς και μια μικρή τεχνητή λίμνη. Μετά από ένα διάλειμμα για φαγητό ξεκινήσαμε για την επόμενη μας στάση. Πρώτα ανεβήκαμε σε ένα σιδερένιο πύργο με καταπληκτική θέα στην όλη περιοχή και στους πολλούς  λαβυρίνθους,φτιαγμένους από φυτά ύψους περίπου 3 μέτρων.. Όταν μπήκαμε σε έναν τέτοιο λαβύρινθο είχε πολλή πλάκα γιατί δεν μπορούσαμε να βρούμε τον δρόμο για να βγούμε έξω, άλλα ευτυχώς ένας μικρός Πολωνός μαθητής μας βοήθησε. Κατόπιν επισκεφθήκαμε ένα παλιό μεσαιωνικό κάστρο. Εκεί είδαμε σπαθιά, ασπίδες,τσεκούρια και όργανα βασανιστηρίων εκείνης της εποχής.
Μαρένια Αναστασάκη     7-5-2018
Στα πλαίσια της εκδρομής μας στην Πολωνία, στις 7 Μαΐου  επισκεφτήκαμε το Gdansk, μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας, το πιο σημαντικό εμπορικό λιμάνι της χώρας, με ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια.
Ξεκινήσαμε στις 4 π.μ. από το Νέο Βόροβο (Worowo),  ένα μικρό χωριό στο οποίο μέναμε και αρχίσαμε το ταξίδι μας για το Gdansk. Για να φτάσουμε εκεί χρειάστηκαν 6 ώρες σε λεωφορείο με 3 στάσεις. Ένα θετικό σε όλο αυτό το κουραστικό ταξίδι ήταν πως έχοντας ξυπνήσει τόσο νωρίς, την περισσότερη ώρα στο λεωφορείο την χρησιμοποιήσαμε ως ώρα ξεκούρασης και κοιμηθήκαμε. Καθώς έχουμε φτάσει στην πόλη το πρώτοπράγμα που επισκεφτήκαμεήταν το Πανεπιστήμιο του Gdansk και συγκεκριμένα το τμήμα βιολογίας και ζωολογίας. Αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η έκθεση ρετσινιού από δέντρα πολλών χωρών.
Μετά επισκεφτήκαμε την παλιά πόλη, όπου είδαμε πολλά αξιοθέατα καθώς και κτήρια σχεδιασμένα με άλλη αρχιτεκτονική από της Ελλάδας. Βγάλαμε πολλές φωτογραφίες το μέρος γιατί πραγματικά ήταν πολύ όμορφο. Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε την κεντρική εκκλησία της περιοχής, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις εκκλησίες που έχουμε εδώ στην Ελλάδα. Ζωγραφισμένες οι εικόνες με πιο έντονα χρώματα και με πιο μοντέρνα σχέδια. Έπειτα στην κεντρική πλατεία φάγαμε πολωνικό παραδοσιακό φαγητό και παγωτό. Οι γεύσεις τους ήταν πιο έντονες από αυτές που έχουμε συνηθίσει εμείς εδώ. Αγοράσαμε πολλά παραδοσιακά γλυκίσματα και αναμνηστικά για τους δικούς μας στην Ελλάδα. Στον γυρισμό σταματήσαμε και σε μια μεγάλη αποβάθρα που κοιτούσε την Βαλτική Θάλασσα και βγάλαμε πανέμορφες φωτογραφίες. Μετά από πολλές ώρες ταξιδιού φτάσαμε πίσω στο Worowo και πήγαμε στις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν. Οι οικογένειες ήταν πολύ φιλόξενες, δεν μας έλειψε ποτέ τίποτα και εννοείται πως θα χαρούμε πολύ  να τους φιλοξενήσουμε όταν έρθουν και αυτοί στην Ελλάδα.
Γενικά το ταξίδι μας στην Πολωνία ήταν μια απίστευτη εμπειρία που δεν θα ζήσουμε ποτέ ξανά ανάλογη, γεμάτη όμορφες αναμνήσεις που θα κρατήσουμε για πάντα!
Ελευθερία Σφακιανάκη   8-5-2018
Το πρωί ξυπνήσαμε νωρίς και πήγαμε σε μια δασική περιοχή. Κάναμε ένα είδος «μαθήματος» μέσα στη φύση σχετικά με την πανίδα και την χλωρίδα της περιοχής. Μετά ακολούθησε δεντροφύτευση. Ο επόμενος προορισμός ήταν ένα ξενοδοχείο όπου είχαμε το αποχαιρετιστήριο μας γεύμα, χορέψαμε, πήραμε τα διπλώματά μας και βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες. Και το βράδυ τα παιδιά μας είχαν ετοιμάσει ένα φοβερό πάρτι!!!
Θοδωρής Πατεράκης      9-5-2018
Μετά από ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι, γυρνάμε όλοι αργά στα σπίτια μας κουρασμένοι. Μας έμειναν μονάχα δύο ώρες ύπνου καθώς θα έπρεπε κατά τις δύο τα ξημερώματα της ενάτης Μαΐου να είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση. Με λίγες ώρες ύπνου μόνο, αποχαιρετήσαμε με βαριά καρδιά τα παιδιά της Πολωνίας. Έπειτα συνεχίσαμε το απέραντο ταξίδι του γυρισμού μέχρι το αεροδρόμιο στο Βερολίνο. Πέντε ώρες δρόμο με το λεωφορείο όπου ο οδηγός μας χρειάστηκε να κάνει κάποια απότομα φρεναρίσματα για να μην πατήσει κανένα ελάφι! Στο λεωφορείο δεν ήταν όπως  τις άλλες φορές που ακούγαμε μουσική και λέγαμε ανέκδοτα. Επικρατούσε απόλυτη ησυχία και κανείς δεν μπορούσε να βγάλει μιλιά.  Κουρασμένοι και στεναχωρημένοι φτάνουμε λοιπόν στο αεροδρόμιο, όπου εκεί αποχαιρετάμε τους Τούρκους. Αυτοί θα πήγαιναν να μείνουν και στο Βερολίνο. Τυχεροί… Πετούσαμε λοιπόν εμείς και οι Βάσκοι. Άτυχοι όμως.. Η πύλη τους ήταν στην άλλη άκρη του αεροδρομίου. Έλα που είχαμε μόνο μια ώρα για να τους αποχαιρετήσουμε. Φτάνουμε με κόπο εκεί και τι αντικρίζουμε;  Πάνω από πεντακόσια άτομα και οι Βάσκοι χαμένοι εκεί μέσα περιμένοντας να περάσουν από τον έλεγχο. Πού να τους βρούμε και εμείς… Με ακόμα πιο βαριά καρδιά που δεν καταφέραμε ν’ αποχαιρετίσουμε τους καλύτερους φίλους που κάναμε εκεί,  παίρνουμε τις βαλίτσες μας, περνάμε τον έλεγχο και καθόμαστε στα καθίσματα περιμένοντας την πτήση μας… Όλοι ήμασταν χάλια. Στο αεροπλάνο όμως, για μένα γύρισε το πράγμα: εγώ και η κ. Μανουσάκη   ήμασταν οι μόνοι που δεν κοιμόμασταν και τους πειράζαμε όλους προσπαθώντας να φτιάξουμε το κλίμα και τη διάθεση ξανά… Αχ… Πολύ ωραία εμπειρία και αυτή! Φτάνουμε λοιπόν στην Θεσσαλονίκη και κατά τις 7  η ώρα το απόγευμα είχαμε την πτήση για τα Χανιά. Τέλος φτάνουμε στα Χανιά κουρασμένοι όπου τον  καθένα μας τον περίμενε η οικογένειά του.
Μια από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου!!!

Η ομάδα επίσκεψης των μαθητών :
Αναστασάκη Μαρένια

Οι συνοδοί καθηγητές:
Κουτουλάκης Ζαχαρίας
Μανουσάκη Μαρία

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία