Μουσείο Τυπογραφείας

Το ανανεωμένο Seat Ibiza 2015

seat ibizaΜετρώντας ήδη 30 χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά και περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις, το Ibiza δεν αποτελεί απλώς το δημοφιλέστερο τετράτροχο στην ιστορία της Seat, αλλά εκείνη την πρόταση που επέτρεψε στην ισπανική φίρμα να σταθεί με αξιώσεις πέρα από τα στενά όρια της ιβηρικής χερσονήσου.

Σήμερα, στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του, το Ιbiza επιστρέφει ανανεωμένο, υιοθετώντας όχι μόνο επικαιροποιημένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, αλλά και ενσωματώνοντας στις προδιαγραφές του νέους και αποδοτικότερους κινητήρες βενζίνης και diesel.

Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, την αρχή κάνουν οι λιγότερο ή περισσότερο εμφανείς παρεμβάσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος. Τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, οι νέες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16 ή 17 ιντσών και οι όποιες προσθήκες στο χρωματολόγιο του αυτοκινήτου δεν αλλάζουν σημαντικά τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του, η οποία παραμένει σύγχρονη και αν μιλάμε για τις τρίθυρες εκδόσεις, άκρως δυναμική.

Στην αναβάθμιση της ποιότητας που μπορεί να «εισπράξει» κανείς από τη θέση του οδηγού ή του συνοδηγού, αποσκοπεί η χρήση μαλακού πλαστικού στη μετωπική επιφάνεια του ταμπλό, την ίδια στιγμή που ο ανασχεδιασμός του τριάκτινου τιμονιού και των αεραγωγών επιτρέπει στο εσωτερικό του Ibiza να διατηρεί τη «φρεσκάδα» του.

Καθοριστική είναι και η συμβολή των “Colour Packs” τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης του θαλάμου επιβατών, προσθέτοντας… χρώμα σε συγκεκριμένες επιφάνειές του.

Από εκεί και πέρα, ο λόγος περνά στα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά και το νέο infotainment με την έγχρωμη οθόνη αφής και τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Δίχως αμφιβολία, μεγαλύτερη αξία έχει το γεγονός ότι το ανανεωμένο Ibiza εξοπλίζεται πλέον με σύστημα αποτροπής πολλαπλών συγκρούσεων και αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, ακολουθώντας το παράδειγμα των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks του VW Group.

Ολοκληρώνοντας με τον θάλαμο επιβατών του ανανεωμένου Ibiza, οι αναλογίες ενός τυπικού station wagon και το αυξημένο μήκος εξακολουθούν να χαρίζουν στην έκδοση ST τον τίτλο της πρακτικότερης.

Αντιστοίχως, τα αιχμηρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του τρίθυρου Ibiza το αναδεικνύουν σε ένα από ελκυστικότερα δείγματα της κατηγορίας του, με την πεντάθυρη έκδοση, ωστόσο, να παραμένει εκείνη που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον χάρη στην παρουσία των πίσω θυρών.

Σε κάθε περίπτωση, το επιπλέον κίνητρο για την απόκτηση του ανανεωμένου Ibiza προκύπτει κυρίως από την παρουσία νέων κινητήρων βενζίνης και diesel στην γκάμα του. Αιχμή του δόρατος για το δημοφιλές Seat αποτελεί ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας κινητήρα των 999 κ.εκ.

Ελαφρύτερος και αποδοτικότερος σε σχέση με τον τετρακύλινδρο TSI των 1,2 λίτρων, προσφέρεται σε εκδόσεις των 95 και των 110 ίππων, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ξεκινά από τα 4,1 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα 94 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Την πρώτη του εμφάνιση κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Ibiza πραγματοποιεί και ο επίσης τρικύλινδρος κινητήρας diesel των 1,4 λίτρων, χαρίζοντας στο μικρό Seat εκδόσεις των 75, των 90 και των 105 ίππων.

Ανεξαρτήτως ισχύος, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων δεν ξεπερνά τα 3,8 λίτρα/100 χλμ. και αντιστοίχως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το κρίσιμο για την ελληνική αγορά όριο των 100 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Περισσότερες συγκινήσεις, τέλος, υπόσχεται ο TSI κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων με σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων (ACT) και απόδοση 150 ίππων.

Δεδομένη για όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Ibiza θα πρέπει να θεωρήσει κανείς την παρουσία του συστήματος start&stop όπως άλλωστε και τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στην ανάρτηση και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.

Η παρουσία του στην άσφαλτο δικαιώνει όσους αναζητούν στην κατηγορία των supermini μια λύση στο σύνολο των μεταφορικών τους αναγκών, καθώς η επάρκεια ισχύος που χαρίζουν τα υπερτροφοδούμενο μοτέρ βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά του πλαισίου, φροντίζει για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συνόλου.

Μάλιστα, από τον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, η διάθεση του οποίου θα ξεκινήσει στη χώρα μας τον προσεχή Σεπτέμβριο, δεν λείπουν στοιχεία, όπως το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και το σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ (Drive Select Profile), που έρχονται να ενισχύσουν περαιτέρω τις δυνατότητές του στην άσφαλτο και να ισχυροποιήσουν τη θέση του απέναντι σε προτάσεις του ανταγωνισμού.

Το ανανεωμένο Seat Ibiza με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,061/ 1,693 / 1,445

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,469

Κινητήρες (κ.εκ.): 999 (1.0 ΤSI), 999 (1.0 ΤSI), 1.422 (1.4 TDI), 1.422 (1.4 TDI), 1.422 (1.4 TDI)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 95/5.500 (1.0 ΤSI), 110/5.000 (1.0 ΤSI), 75/3.500 (1.4 TDI), 90/3.500 (1.4 TDI), 105/3.500 (1.4 TDI)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 160/1.500 (1.0 ΤSI), 200/2.000 (1.0 ΤSI), 210/1.750 (1.4 TDI), 230/1.750 (1.4 TDI), 230/1.750 (1.4 TDI)

Βάρος (κιλά): Aπό 1.095

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4,2 (1.0 ΤSI), 4,3 (1.0 ΤSI), 3,4 (1.4 TDI), 3,6 (1.4 TDI), 3,6 (1.4 TDI)

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 97 (1.0 ΤSI), 99 (1.0 ΤSI), 88 (1.4 TDI), 93 (1.4 TDI), 95 (1.4 TDI)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 10,4 (1.0 ΤSI), 9,6 (1.0 ΤSI), 13,0 (1.4 TDI), 10,9 (1.4 TDI), 9,9 (1.4 TDI)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 187 (1.0 ΤSI), 197 (1.0 ΤSI), 173 (1.4 TDI), 182 (1.4 TDI), 192 (1.4 TDI)

Πηγή: auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.