Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Τι σχολεία θέλουμε;

Κύριε διευθυντά,
όταν τα παιδιά σε ένα σχολείο έρχονται χαρούμενα, εγώ ως δασκάλα ψηλώνω από περηφάνια.
Οταν οι μαθητές/τριες μου γυρίζουν σπίτι τους και μπορούν να είναι πάλι μόνο παιδιά, εγώ ως δασκάλα νιώθω ότι έκανα καλά τη δουλειά μου.
Οταν οι μαθητές/τριες μου μαθαίνουν παίζοντας και όχι εκτελώντας εντολές, εγώ ως δασκάλα νιώθω ότι πέτυχα τον υψηλότερο στόχο μου.
Γιατί ως δασκάλα ξέρω ότι μόνο όταν ο άνθρωπος είναι χαρούμενος, μπορεί να μάθει και να σκεφτεί. Αλλιώς, απλά εφαρμόζει. Αυτό μου έμαθαν στο πανεπιστήμιο. Αυτό με συμβουλεύουν στις επιμορφώσεις. Να προάγω την κριτική σκέψη και τη βιωματική μάθηση.
Κι αυτό είναι, που προσπάθησαν να κάνουν οι συναδέλφισσές μου στον Βατόλακκο. Να μπορούν οι οι μαθητές/τριες τους να “έχουν λόγο” για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, αποφασίζοντας από κοινού με τις δασκάλες τους στο σχολικό συμβούλιο. Να μπορούν να χαίρονται ένα μάθημα διαμορφωμένο με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους, σύμφωνα με τις αρχές της εξατομικευμένης παιδαγωγικής παρέμβασης. Αυτά έκαναν, επιλέγοντας να στελεχώσουν ένα ολιγοθέσιο σχολείο της υπαίθρου και αξιοποιώντας προς όφελος των παιδιών τον μικρό αριθμό μαθητών/τριών. Κι όταν μαθαίνω ότι αυτό το σχολείο κινδυνεύει να κλείσει, εγώ ως δασκάλα, θυμώνω.
Αυτό το σχολείο που “άνοιξε τις πόρτες του” στην τοπική κοινωνία για να φτιαχτεί ο σχολικός κήπος σε συνεργασία με τους γονείς ή για να γίνουν κινηματογραφικές προβολές στην πλατεία του χωριού. Αυτό το σχολείο που στο πλαίσιο του προγράμματος της φιλαναγνωσίας, έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να γράψουν τα δικά τους βιβλία με σκοπό να κατακτήσουν τη δεξιότητα της παραγωγής λόγου μέσα από το παιχνίδι. Και τόσα πολλά άλλα…
Πολλά άλλα που εγώ δεν τα ξέρω από φήμες αλλά από το blog του σχολείου, στο οποίο πολλές φορές εγώ όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοί μου, στραφήκαμε για να εμπλουτίσουμε τη διδασκαλία μας με νέες ιδέες και υλικό.
Και όταν μαθαίνω ότι οι διοικητικά ανώτεροί μου, όχι μόνο δεν τις στήριξαν, ως όφειλαν, αλλά αντίθετα εκμεταλλεύτηκαν το κλίμα δυσαρέσκειας, για να συνεχίσουν την τακτική της υποβάθμισης των ολιγοθέσιων σχολείων, εγώ θυμώνω. Θυμώνω ως εκπαιδευτικός και ως πολίτης.
Ως εκπαιδευτικός που επιδιώκω να ενημερώνομαι για τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα της διδακτικής και που απαιτώ τη στήριξη των διοικητικά ανώτερών μου στην προσπάθειά μου να τα υλοποιήσω. Ως πολίτης που πιστεύει σε ένα σχολείο επιστημονικά ενημερωμένο, δημοκρατικό και ανοικτό στην τοπική κοινωνία.
Είναι καθήκον μας να διαμορφώνουμε σχολικές συνθήκες που θα επιτρέπουν στους μαθητές/τριες να αναπτύσσουν κίνητρα μάθησης και αυτενέργειας.
Είναι καθήκον μας να μην αναπαράγουμε φήμες και συκοφαντίες εναντίον συναδέλφων αλλά σκεπτόμενοι κριτικά και αναστοχαστικά να συνεργαστούμε όλοι και όλες για να γίνει πραγματικότητα το όραμα για ένα σχολείο της γνώσης, της χαράς και της αλληλεγγύης.
Ξεφεύγοντας από τη λασπολογία για το σχολείο του Βατόλακκου, θα πρέπει να ξαναθέσουμε το ερώτημα: Τι σχολεία θέλουμε;
Ακολουθούν 28 υπογραφές
εκπαιδευτικών
στη διάθεση της εφημερίδας


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα