Μουσείο Τυπογραφείας

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΒΟΑΚ

Θετική έκβαση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά

55460059_2054971707883657_3921340591908061184_nΤην ένταξη του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά στο έργο του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης την Κυριακή σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα Χανιά. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες πρόκειται να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ των Υπουργείων Υποδομών – Πολιτισμού και άλλων φορέων για την ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη στον Αλικιανό.

ΝΕΟΣ ΒΟΑΚ
Πιο συγκεκριμένα, για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι τον Ιούνιο του 2018 δημοπρατήθηκαν τα έργα κατασκευής του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος με τη μέθοδο της παραχώρησης και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη μέσω ΣΔΙΤ, ενώ τέλη Οκτωβρίου του 2018 υποβλήθηκαν οι συμμετοχές των κοινοπραξιών. Ταυτόχρονα, ξεκίνησαν οι μελέτες για το τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος προκειμένου να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο. Την περασμένη Παρασκευή ανέφερε πως υπογράφηκαν οι αξιολογήσεις των συμμετοχών των κοινοπρακτικών σχημάτων για τις δύο διαγωνιστικές διαδικασίες και επομένως ξεκινάει η τελική, δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης ότι ως υπουργός υπέγραψε την τελική χάραξη του δρόμου και σημείωσε ότι τα δύο σενάρια χάραξης που μελετήθηκαν παρουσίασαν μεγάλη απόκλιση (ύψους 2 δισ. ευρώ) ως προς το κόστος κατασκευής του τμήματος Χανιά – Αγ. Νικόλαος. Στο πλαίσιο αυτό, επιλέχθηκε εκείνη η λύση για την οποία υπάρχουν έτοιμες οι απαλλοτριώσεις ώστε να αποφευχθούν μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη κατασκευής του έργου.
Η τεχνική λύση που προτιμήθηκε, ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, είναι όπως της “Ολυμπίας Οδού” ενώ οικονομοτεχνικά θα ακολουθηθεί ένα μοντέλο όπως του “Μορέα”, δηλαδή με επιδότηση λειτουργίας.
Συνεχίζοντας υπογράμμισε ότι στο τμήμα που θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης έχουν προβλεφθεί 32 χλμ προαίρεσης τα οποία θα αξιοποιηθούν για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, εντάσσοντας με αυτό τον τρόπο κι αυτό το τμήμα στο σχέδιο με τη μέθοδο της παραχώρησης. “Μπορούμε να ανακοινώσουμε, πριν την υποβολή και έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών, ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μας επιτρέπουν την ένταξη του τμήματος του ΒΟΑΚ Κίσσαμος – Χανιά στο έργο της παραχώρησης. Απλώς για λόγους συντόμευσης της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού το τμήμα αυτό, επειδή δεν έχει καμία μελέτη, θα ενταχθεί ως τμήμα της προαίρεσης που προβλέπεται στη διαγωνιστική διαδικασία”, διευκρίνισε.
Τα επόμενα βήματα για να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία είναι εντός των επόμενων 15 ημερών η λήψη θετικής γνωμοδότησης της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η υποβολή και έγκριση της ΜΠΕ, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών και η κήρυξη του αναδόχου.
Σημείωσε, δε, ότι μετά την έγκριση της τελικής χάραξης ανοίγει ο δρόμος για τη δημοπράτηση της στρατηγικής μελέτης του ΒΟΑΚ που αφορά το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Κρήτης (κάθετοι άξονες) ώστε να επιλεγεί από τους φορείς της Κρήτης αν η βέλτιστη λύση είναι η δημιουργία ενός ΝΟΑΚ ή η δημιουργία περισσότερων κάθετων.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Ειδικότερα για το θέμα των αποκαταστάσεων ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί όλα τα τεχνικά δελτία και την τρέχουσα εβδομάδα θα αξιολογηθούν και θα ιεραρχηθούν οι προτεραιότητες. Παράλληλα θα προσδιοριστεί ποια έργα θα εκτελέσουν οι Δήμοι, ποια η Περιφέρεια, ποια ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) και ποια το Υπουργείο.
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι το ποσό για τις αποκαταστάσεις των ζημιών συνολικά και όχι μόνο για τα Χανιά σύμφωνα με τα τεχνικά δελτία των Δήμων ανέρχονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων έχουν ήδη δοθεί 12,5 εκατ. ευρώ, ενώ υπογράφηκε την περασμένη Παρασκευή τεχνικό δελτίο ύψους 15 εκατ. ευρώ για τις ζημιές στον ΒΟΑΚ.
Σε ό,τι αφορά τα ποσά ανά Δήμο αυτά είναι 17 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Χανίων, 3 εκατ. για τον Καντάνου – Σελίνου, 5,3 για τον Δήμο Αποκορώνου, 33 εκατ. ευρώ για τον Πλατανιά, 1 εκατ. για τα Σφακιά και 12 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Κισάμου.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε ακόμα στην ίδρυση του Τομέα Φυσικών Καταστροφών, με έδρα στα Χανιά, προκειμένου να “τρέξουν” οι διαδικασίες για την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν υποστεί η Περιφέρεια, οι Δήμοι και οι πολίτες. Όπως είπε έχει δημοσιευτεί η υπουργική απόφαση στις 4 Μαρτίου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και αναμένεται η έγκριση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Ο νέος Τομέας προβλέπεται να στελεχωθεί με 60 άτομα εκ των οποίων 40 διπλωματούχους μηχανικούς, 10 τεχνολόγους μηχανικούς και 10 άτομα προσωπικό για οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες. Σημείωσε ακόμα ότι θα λειτουργήσει ενιαίο κέντρο συντονισμού όσων έχουν αναλάβει εργασίες αποκαταστάσεις (Υπουργείο, ΟΑΚ, Περιφέρειας και Δήμων).

ΓΕΦΥΡΑ ΚΕΡΙΤΗ
Για τις αποκαταστάσεις στον ΒΟΑΚ και την ανακατασκευή της Γέφυρας του Κερίτη έκανε γνωστό ότι θα τα αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών. Ειδικότερα για τη γέφυρα τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ των Υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού, ενώ θα κληθούν να συμμετέχουν στο έργο η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Πλατανιά, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το ΤΕΕ-ΤΔΚ για να προχωρήσει η αποκατάσταση στα πρότυπα της ανακατασκευής της γέφυρας της Πλάκας στην Ήπειρο.

ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΣΤΟΝ ΒΟΑΚ
Σε ό,τι αφορά τις ζημιές στον ΒΟΑΚ ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι υπάρχουν 6 σημεία αστοχίας στα όρια του Νομού Χανίων όπου είναι συμβασιοποιημένες οι μελέτες και εκπονούνται. Από αυτές οι μελέτες για τον Σταλό και τον Γαλατά έχουν παραδοθεί, ενώ για τα Μεγάλα Χωράφια έχει γίνει μια προκαταρκτική μελέτη και μόλις εγκριθεί το τεχνικό δελτίο του Υπουργείου θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται τα έργα.

2 σχολια

  • [Νικηφόρος] ~ 24 Μαρτίου 2019 ~ 21:27 ~ Απάντηση

    Από την Καντανο έπρεπε να ξεκινάει.

  • [Ηλια] ~ 25 Μαρτίου 2019 ~ 00:06 ~ Απάντηση

    4.5 ευρω πηγαινελα ρεθυμνο και 3.5 για βρυσες. Δεν νομιζω να συντομευτη ο χρονος λογο διοδιον .
    Ασφαλεια βεβεια θα υπαρχει αυτο ειναι το καλο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.