Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Τα φορτώσαμε όλα στον… Β.Ο.Α.Κ.

…Σκοτώνουν: ο εγωισμός και
η υπεροψία
του “καλού
οδηγού”…

Δεν αναφέρω ότι οδηγώ 63 χρόνια και κάποιες φορές σε δύσκολους τόπους όπως Ισραήλ, Αίγυπτο, ή σε αμέτρητους ορεινούς τόπους της Κρήτης, για να ισχυρισθώ ότι είμαι “καλός” οδηγός. Αν ρωτήσεις κάποια εκατομμύρια Ελλήνων οδηγών, δεν θα λάβεις ούτε από έναν απάντηση ότι δεν είναι ο… πρώτος. Το αναφέρω για να υποστηρίξω την άποψή μου πάνω στο φλέγον πάντα θέμα των τροχαίων.
Τα τελευταία χρόνια, για ό,τι συμβεί μάς φταίει ο Β.Ο.Α.Κ., προσφέροντας έτσι άλλοθι στους οδηγούς για την απαράδεκτη οδήγηση. Αυτονόητο ότι η δημιουργία ενός νέου, καλύτερου και ασφαλέστερου οδικού άξονα στην Κρήτη είναι επιτακτική. Ας μου επιτραπεί να έχω την άποψη, τουλάχιστον για τον συμπατριώτη οδηγό ότι όσο καλύτερος ένας δρόμος, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος ατυχήματος και αυτό έχει αποδειχθεί.
Στους πλέον επικίνδυνους ορεινούς δρόμους π.χ. των Χανίων, όπως αυτός του Καταφυγίου Καλλέργη στον Ομαλό, σε υψόμ. 1.680 μ., που είναι φοβερά επικίνδυνος, ιδίως αν διατηρεί λίγο χιόνι, τώρα 50 χρόνια δεν έχει συμβεί το παραμικρό. Στον φοβερό δρόμο Καλλικράτης – Φραγκοκάστελλο, σε αυτό Ασή Γωνιά – Κάτω Αγόρι, στον άλλο Λουσακιές Άγιος Γεώργιος – όρους Προφήτη Ηλία, σε αυτόν για το καταφύγιο Ταύρης Ασκύφου, πάντα χωρίς ούτε ένα περιστατικό, αφού οι οδηγοί συνειδητοποιούν πού πάνε και οδηγούν ανάλογα.
Υπάρχει στην ελληνική Βουλή μόνιμη επιτροπή οδικής ασφάλειας και περνούν την ώρα τους εκεί με ατέρμονες συζητήσεις, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Oσο για τον Β.Ο.Α.Κ. μια αξιόλογη ενέργεια. Υπάρχει σύλλογος για την προστασία από ατυχήματα σε αυτόν και την κατασκευή νέου και αυτές τις ημέρες εξόρμησαν μέλη του με αυτοκόλλητα “SOS – B.O.A.K”.
Όμως σπάνια σκοτώνουν οι δρόμοι όταν υπάρχει κάποια καθίζηση ξαφνική ή κατολίσθηση, ή αμέλεια, από έργα χωρίς σήμανση καλή. Σκοτώνουν: ο εγωισμός και η υπεροψία του “καλού οδηγού”. Η αφάνταστη ανευθυνότητα και επιπολαιότητα του Eλληνα οδηγού, η μαγκιά του οδηγού με το ένα χέρι και τσιγάρο έξω από το παράθυρο. Και συμπερασματικά, από τα τροχαία της Κρήτης, που πολλά είναι νύχτα ή ξημέρωμα: η υπνηλία, η κούραση της νύχτας και το ποτό. Το ατύχημα έρχεται από το… μυαλό του οδηγού όχι από την κατάσταση του δρόμου. Δεν υπερασπίζομαι τον Β.Ο.Α.Κ. Αν αναφερθώ στο δημοσίευμα των “Χ.Ν.” της 1ης τρέχ. μηνός, που αναφέρει ότι μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου στην Κρήτη: Επαρχιακό δίκτυο νεκροί 26. Πόλεις 16. Β.Ο.Α.Κ. 13. Πού είναι ο “δολοφόνος” δρόμος με ποσοστό λιγότερο από 25% των ατυχημάτων, παρά τα 250 χλμ. πολύ μεγάλης κυκλοφορίας.
Επίσης, τα στοιχεία των παραβάσεων δίδουν και αυτά μια απάντηση. Εκτός τις παραβάσεις με τις οποίες δεν τίθεται σε κίνδυνο η ζωή άλλων, όπως κράνος και ζώνη που έχουν πρωτιά, οι άλλες είναι υπερβολική ταχύτητα, ελιγμοί, παραβίαση σηματοδότη, οινόπνευμα, κ.λπ. Οταν το αγροτικό κάνει αναστροφή σε κεντρικό δρόμο, ενώ σε 200 μέτρα πιο πέρα θα είχε άνετο χώρο γι’ αυτό, και όταν εισέρχεσαι στο αντίθετο ρεύμα γιατί βιάζεσαι να συναντήσεις τον… χάρο, τι άλλο θέλουμε; Και η πρωτιά στα νιάτα και τις μηχανές που, όταν βλέπεις κάποιο μηχανόβιο πώς και πού τρέχει, τον έχεις… ξεγράψει.
Τη δεκαετία του 1960 ήμουν κι εγώ σε αυτή τη θέση, για να είμαι ειλικρινής, αλλά την… έβγαλα με λίγες θλάσεις. Και ακόμη, τα τρακτέρ, με συνήθως ηλικιωμένους οδηγούς, που πάνε από ανατροπή. Τρία περιστατικά εφέτος. Η Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία μετά από Βουλγαρία και Ρουμανία και όπως ανέφερε ο οδηγός αγώνων Ιαβέρης, σε 50 χρόνια, η Ελλάδα είχε 120.000 νεκρούς στους δρόμους της και 350.000 ανάπηρους, χωρίς τους χιλιάδες τραυματίες.
Σε ποιο πόλεμο ήταν τόσες οι απώλειες; Και η τεράστια επιβάρυνση της οικονομίας της χώρας είναι άλλο θέμα.
Πληροφορούμεθα συχνά για χιλιάδες ελέγχους τροχαίων σε οχήματα, με τις διάφορες παραβάσεις να προσεγγίζουν το 50%. Πάλι από τα “Χ.Ν.” πληροφορηθήκαμε ότι τον εφετινό Οκτώβριο στους δρόμους της Αττικής υπήρξαν: Νεκροί 17, σοβαρά τραυματίες 14 και 680 ελαφρά τραυματίες σε 612 τροχαία περιστατικά. Φυσικά, σε μερικές περιπτώσεις φταίνε και οι πεζοί που συχνά συναντάς, ακόμη και μέσα στην πόλη, και ενώ υπάρχουν άνετα πεζοδρόμια, ακόμη και ηλικιωμένοι να βαδίζουν στο οδόστρωμα ή να… τρέχουν να περάσουν απέναντι. Απαράδεκτο και το παράδειγμα γονέων σε παιδιά. Πρόσφατες διαπιστώσεις: Πατέρας που πήρε το παιδί του από το δημοτικό με μηχανάκι να περνά με κόκκινο, ενώ άλλος με δύο παρακαλώ παιδιά, για να γλυτώσει εκατό μέτρα απόσταση, να ανέρχεται από αντίθετη φορά μονόδρομου και ακόμη και εκπαιδευτικού με εκπαιδευόμενο να περνά επίσης με κόκκινο!!
Αυτή είναι η άποψη και διαπίστωσή μου και αν δεν συμφωνείτε, συμπαθάτε με.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Συγχαρητήρια γιά την ψύχραιμη, αντικειμενική και διαφωτιστική παρουσίαση κύριε Πλυμάκη. Το άρθρο σας επιβάλλεται ν’ αναρτηθεί και στην σελίδα των Χ.Ν στο facebook ώστε να σταθμίσει την ειδησεογραφία. Δεν μπορεί οι πολιτικοί να εκμεταλεύονται την άγνοια και την απροθυμία των πολιτών ν’αλλάξουν συνήθειες, γιά να εξωραϊσουν την εικόνα τους και να βολεύουν ακόμη και εργολάβους από το εξωτερικό. Πρέπει ν’αντιληφθεί το πόπολο πως κάνένας πολιτικός δεν θα βάλει το χέρι του στην τσέπη γιά ν’απλωθεί αεροδιάδρομος 250 χιλιομέτρων. Το (όταν θα είναι άργα ν’ άντιμετωπίσουν) δυσθεώρητο κόστος γιά μία μόνο οδική αρτηρία που ευθύνεται γιά λιγότερο από το 1/4 των δυστυχημάτων θα το επωμισθούν γενεές! Παρεμβάσεις, φωταγώγηση και προπάντων παιδεία είναι η ενδεδειγμένη επένδυση. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Συνεχείστε την σωστή ενημέρωση και μην διστάσετε να επαναλαμβάνετε τα αδιαμφισβήτητα επιχειρήματά σας

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα