Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Στο Βερολίνο το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χανίων

Το σχολείο μας, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χανίων, κατάφερε να εξασφαλίσει την συμμετοχή του στο ευρωπαικό πρόγραμμα ERASMUS “LISTEN: LInkS To EmploymeNnt”.  Στα πλαίσια αυτά μια οκταμελής ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου ξεκίνησε στις 15 Ιουνίου με προορισμό το αγαπημένο Βερολίνο και στόχο την απόκτηση νέων εμπειριών και δεξιοτήτων σχετικών με την επαγγελματική εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία.
Η ομάδα μας έφτασε στην πόλη του Βερολίνου το πρωί του Σαββάτου, στις 15 Ιουνίου του 2019. Μόλις φτάσαμε πληροφορηθήκαμε ότι αυτή θα ήταν η πιο ζεστή μέρα του καλοκαιριού. Το θερμόμετρο έδειχνε 33 βαθμούς κι εμείς μπήκαμε στο τρένο (το γνωστό S-Bahn) για να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης.
Οι δυο πρώτες μέρες θα ήταν μέρες γνωριμίας και περιήγησης στην πόλη. Το Σάββατο, αφού ξεκουραστήκαμε λίγο στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε να περπατήσουμε στην πόλη. Το Βερολίνο ενδείκνυται για περπάτημα και ποδήλατο, καθώς έχει πλατείες, μεγάλα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους και πολύ πράσινο παντού. Περπατήσαμε μέχρι τη Στήλη της Νίκης (Siegessäule) κι από εκεί φτάσαμε μέχρι την Πύλη του Βραδεμβούργου. Χρησιμοποιήσαμε το διώροφο λεωφορείο ξενάγησης της πόλης και καταλήξαμε στην Alexanderplatz, όπου και βρίσκεται το περίφημο παγκόσμιο ρολόι, ο πανήψυλος πύργος της τηλεόρασης, πολλές καφετέριες και πολλά εμπορικά κέντρα. Καθήσαμε στην πλατεία και μοιραστήκαμε τις πρώτες εντυπώσεις σχετικά με την πόλη και, κάπως έτσι, έκλεισε η πρώτη μέρα στο Βερολίνο.
Το πρωί της Κυριακής, ξεκούραστοι όλοι, επισκεφτήκαμε το Ολυμπιακό στάδιο του Βερολίνου. Το Ολυμπιακό Στάδιο του Βερολίνου, Olympiastadion Berlin, βρίσκεται στο δυτικό τμήμα της πόλης. Στο ίδιο σημείο υπήρχε πριν το Γερμανικό Στάδιο, το οποίο είχε κατασκευασθεί το 1913 για την διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 1916, οι οποίοι όμως δεν έγιναν ποτέ, λόγω του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Ενώ αρχικά υπήρξαν προτάσεις απλά να αναμορφωθεί το παλαιό στάδιο, ο τότε καγκελάριος Αδόλφος Χίτλερ έδωσε τελικά τον Οκτώβριο του 1933 την εντολή να κατασκευαστεί σύγχρονο και μεγαλύτερο στάδιο. Πρόκειται για ένα από τα πιο εντυπωσιακά στάδια στην Ευρώπη και είναι το 2ο μεγαλύτερο γήπεδο της Γερμανίας και έδρα της ομάδας Χέρτα Βερολίνου.
Έπειτα κινηθήκαμε προς το Νησί των Μουσείων (Museumsinsel). Στη διαδρομή συναντήσαμε υπαίθριες αγορές με παλιά αντικείμενα. Καταλήξαμε στο μουσείο της Περγάμου, όπου εντυπωσιαστήκαμε με τα εκθέματα και την αρχιτεκτονική του χώρου. Πήραμε το τρένο και φτάσαμε στη Hackeschermarkt, η οποία αποτελούνταν από 8 στοές που ήταν γεμάτες με μικρά καταστήματα από τοπικούς σχεδιαστές μόδας και χρηστικών αντικειμένων. Γευτήκαμε ανατολίτικες γεύσεις από ένα από τα ταχυφαγεία που προσέφεραν τουρκικά εδέσματα. Έπειτα η μέρα μας κύλησε σε χαλαρούς ρυθμούς, αφού συνεχίσαμε το περπάτημα απολαμβάνοντας το κυριακάτικο απόγευμα.
Η Δευτέρα ξεκίνησε με το επιμορφωτικό μέρος της επίσκεψής μας. Συναντηθήκαμε με τον εκεί συντονιστή του προγράμματος, ο οποίος μας παρουσίασε το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας. Κάναμε ένα εποικοδομητικό διάλογο εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, του ελληνικού και του γερμανικού. Εστιάσαμε στην εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία. Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε για το επιμορφωτικό πρόγραμμα που είχε σχεδιαστεί για τις ανάγκες της επίσκεψής μας.
Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το κτήριο της Βουλής (Reichstag). Η αρχιτεκτονική του κτηρίου ήταν επιβλητική υπογραμμίζοντας τη δύναμη του γερμανικού κράτους. Η αναστήλωση του κτηρίου, εξαιτίας των βομβαρδισμών κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μας υπενθυμίζει αφενός την έντονη ιστορία της πόλης και αφετέρου την επιβλητική δύναμη της αρχιτεκτονικής.
Την Τρίτη πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο σχολείο ειδικής αγωγής «SchuleamPappelhof». Το σχολείο φιλοξενούσε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ήταν το πρώτο σχολείο ειδικής αγωγής που ιδρύθηκε στο ανατολικό Βερολίνο. Η υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus του σχολείου, μας υποδέχτηκε και μας παρουσίασε γενικές πληροφορίες για το σχολείο και τους μαθητές που το απαρτίζουν. Είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους και να ξεναγηθούμε σε όλους τους χώρους της σχολικής δομής. Εντυπωσιαστήκαμε από την οργάνωση των χώρων και τις υποδομές.
Το απόγευμα ο φορέας υποδοχής είχε εντάξει στο πρόγραμμά μας (στα πλαίσια εργαστηρίου κηπουρικής που έχουμε στο σχολείο) μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επίσκεψη στον αστικό κήπο «Prinzessingärten» που βρίσκεται στην περιοχή του Kreuzberg. Ο κήπος αυτός, που βρίσκεται σε έναν από τους πιο κεντρικούς και πολυσύχναστους δρόμους της περιοχής, αποτελεί ομαδική προσπάθεια κατοίκων και συλλογικοτήτων της περιοχής με στόχο την επανοικειοποίηση των δημόσιων χώρων και την εκπαίδευση και επιμόρφωση του κοινού σχετικά με την οικολογική καλλιέργεια εντός του αστικού ιστού.
Μία από τις πιο σημαντικές επισκέψεις του προγράμματος ήταν αυτή που πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα στη μη κερδοσκοπική εταιρία απασχόλησης ατόμων με αναπηρία με την επωνυμία «fakturagGmbH». Η εν λόγω επιχείρηση απαρτίζεται αποκλειστικά από εργαζόμενους με αναπηρίες και αποτελείται από ένα καφέ-εστιατόριο, ένα εργαστήριο παραγωγής και συσκευασίας χειροποίητης καραμέλας, ένα εργαστήρι μικρο-χρηστικών αντικειμένων από υφάσματα, ένα χώρο παραγωγής υλικών συσκευασίας και από τον τομέα ψηφιακής αρχειοθέτησης εγγράφων. Αξίζει να αναφερθεί πως οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων ήταν ιδανικές, οι χώροι ευχάριστοι και το εργασιακό ωράριο προσαρμοζόταν στις ανάγκες του εκάστοτε εργαζομένου. Επιπλέον, σε κάθε τομέα υπήρχαν ειδικοί που υποστήριζαν τους εργαζομένους.
Το απόγευμα κάποιοι από εμάς επισκεφθήκαμε τη γνωστή OrianienburgerStrasse, δρόμο γνωστό για τις αμέτρητες γκαλερί σύγχρονης τέχνης. Προς μεγάλη μας έκπληξη ανακαλύψαμε ένα χώρο (non-profitgallery«ArtCru») που φιλοξενεί αποκλειστικά εκθέσεις καλλιτεχνών με αναπηρία.
Την Πέμπτη επισκεφθήκαμε το σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης Annedore-Leber-BerufsbildungswerkBerlin, το οποίο ιδρύθηκε το 1979. Το σχολείο προσφέρει επαγγελματική εκπαίδευση για περισσότερες από 35 ειδικότητες και διαθέτει εργαστήρια, αίθουσες διδασκαλίας, γυμναστήρια, πισίνες και ξενώνες που παρέχουν στέγη σε περίπου 140 από τους 500 μαθητές.
Στην συνέχεια αφήσαμε την πόλη του Βερολίνου για να δούμε μια διαφορετική πόλη, το Πότσνταμ. Είναι μια πόλη γνωστή για τα μοναδικά πολιτιστικά της τοπία, ειδικότερα για τα πάρκα και το περίφημο ανάκτορο «Σανσουσί» που έκτισε ο Φρειδερίκος ο Μέγας, το οποίο έχει ανακηρυχτεί και μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO.
Ξημέρωσε Παρασκευή. Η τελευταία μας μέρα στο Βερολίνο. Μέρα κάπως πιο χαλαρή, μέρα επίσκεψης στο μουσείο φυσικής ιστορίας (MuseumfürNaturkunde).Το μουσείο φημίζεται για τα εκθέματα δεινοσαύρων και διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή θαλάσσιων όντων. Παράλληλα βιολόγοι, που τα εργαστήριά τους στεγάζονται σε χώρους του μουσείου, διενεργούν έρευνες σχετικά με την εξέλιξη των ειδών. Εξάλλου, η εξέλιξη αποτελεί και το κεντρικό θέμα των εκθεμάτων που βρίσκονται στο μουσείο. Το μουσείο διατηρεί ενεργό ρόλο στην καθημερινή ζωή της πόλης, διοργανώνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, εφήβους, ενήλικες, καθώς και για άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως πρόσφυγες και άτομα τρίτης ηλικίας.
Ακολούθησε η αξιολόγηση του επιμορφωτικού προγράμματος και αποχαιρετισμός των ατόμων του φορέα υποδοχής. Γεμάτοι με καινούριες εικόνες και πρωτόγνωρες εμπειρίες, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμάσουμε τις αποσκευές για την επιστροφή στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία