Μουσείο Τυπογραφείας

Στα πεταχτά

Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
Ο ΚΥΒΟΣ από την ελληνική πλευρά (με την προϋπόθεση ότι δεν ήρθαν χθες τα πάνω κάτω) ερρίφθη. Στο ρέμα, λοιπόν. Εκεί που είμαστε. Κατ’ άλλους με κάπως καλύτερες, κατ’ άλλους με χειρότερες και κατ’ άλλους με τις ίδιες συνθήκες. Σ’ ένα ρέμα, που απειλεί να συμπαρασύρει κι άλλα απ’ όσα απέμειναν στο διάβα του. Με βάρκα το ευρώ. Αν θα δεχτεί η άλλη πλευρά την ελληνική πρόταση ή αν θα μας εξωθήσουν στον γκρεμνό, αναρωτιούνται ορισμένοι. Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια μου λέει, μέσα μου, μια φωνή. Ωστόσο, την ώρα που γράφω τη στήλη η όποια συμφωνία δεν έχει κλειδώσει. Στον αέρα είναι, να το πούμε αυτό.  Είναι κι αυτός ο Σόιμπλε που εδώ και χρόνια θέλει την έξοδό μας απ’ την Ευρωζώνη. Ιδωμεν.

ΕΤΣΙ  Ή ΑΛΛΙΩΣ το τρελοβάπορο “Η ΕΛΛΑΣ”, για να θυμηθώ πάλι τον Οδυσσέα Ελύτη, συνεχίζει την πορεία του. Πάντα με το ίδιο πλήρωμα. «Την άγκυρα φουντάρει στις κουκουναριές/ φορτώνει φρέσκο αέρα κι απ’ τις δυο μεριές»… Κουράγιο Ελληνες! Τα δύσκολα γίνονται δυσκολότερα. Τώρα κι αν απαιτείται η αλληλεγγύη.

ΜΕ ΜΙΑ τσεκουριά δεν κόβεται ο πρίνος! Αυτό απάντησε ο Δασκαλογιάννης (κατά Νίκο Αγγελή στο βιβλίο του για τον Μεγαλομάρτυρα της των Κρητών Ελευθερίας) στην κόρη του τη Μαρία, όταν τον ρώτησε, αν θα γίνουν κι άλλοι σηκωμοί. Τον πρίνο της κατά Μέρκελ Ευρώπης των αγορών κι όχι της Ευρώπης των λαών κι έχοντας υπόψη μου το πρόσφατο ΟΧΙ του ελληνικού λαού εννοώ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Καραμανλής – Βαλερύ Ζισκάρ Ντ’ Εστέν. Ανδρέας Παπανδρέου, Φρανσουά Μιτεράν. Αλέξης Τσίπρας – Φρανσουά Ολάντ. Τα δίδυμα που εκφράζουν το σύνθημα “Ελλάς – Γαλλία, συμμαχία”. Σαράντα χρόνια τώρα κρατάει αυτό το, ας το πούμε, άρωμα.

«Α, ΖΩΗ! Αν μας έδινες/ άλλη μια ευκαιρία ζωής/ ίσως να λέγαμε έναν καλό λόγο/ για τη μητέρα σου τη Φύση και τον πατέρα σου τον Χρόνο». Από το “Ψηφιδωτό” (τρίτη ποιητική σειρά) του Ιάσονα Ευαγγέλου.

ΑΝΟΙΓΩ παρένθεση. Καθόλου τυχαία η χρησιμοποίηση κάποιας “ψηφίδας” του Ιάσονα Ευαγγέλου, πολλές φορές, περίπου στη μέση της στήλης. Κάποτε μου χρησιμεύει σαν επίλογος και κάποτε σαν πρόλογος. Κάποτε – κάποτε και σαν σκαλί ανάσας. Κλείνω την παρένθεση.

«ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ διαμαρτυρήθηκαν το 2004 για τον χορό των εκατομμυρίων της Ολυμπιάδας προκειμένου να νιώσουν το αίσθημα υπερηφάνειας της “ισχυρής Ελλάδας. Η Ολυμπιάδα ήταν η κορύφωση του ακριβού πάρτι με τα δανεικά για τα οποία ήλθε ο λογαριασμός το 2010». Από τον “βοριά” στη στήλη του “9 μποφόρ” (βλ. εφημ. “Χριστιανική” Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015) το σχόλιο.

«ΖΗΛΕΥΓΕΙ σου η άνοιξη, ο ήλιος, το φεγγάρι/ γιατί δεν έχουν βιόλα μου την εδική σου χάρη». Ερωτική, από τον Ηλία τον Σταματάκη (ποιον άλλον;) η σημερινή μαντινάδα. Ερως ανίκατε μάχαν…

ΛΙΓΟ πριν ξεσπάσει ο εμφύλιος πόλεμος, η ρωμαϊκή βουλή ήταν διχασμένη. Τον Αντώνιο, που ήταν δήμαρχος και υποστήριζε τον Καίσαρα, τον έδιωξε από τη βουλή ο ύπατος Λέντλος. Τότε αυτός, φεύγοντας, είπε πολλές κατάρες, φόρεσε ρούχα υπηρέτη και μαζί με τον Κάσσιο Κόιντο νοίκιασε μια άμαξα και πήγε στον Καίσαρα. Εκεί άρχισε να διαμαρτύρεται ότι δεν υπάρχει καμιά τάξη στα πολιτικά πράγματα της Ρώμης, ότι οι δήμαρχοι δεν μπορούν να πουν τη γνώμη τους ελεύθερα, αλλά διώκεται και κινδυνεύει όποιος μιλήσει για το δίκαιο. Υστερα από αυτά ο Καίσαρας πήρε το στρατό του και μπήκε στην Ιταλία. Γι’ αυτό και ο Κικέρων στους Φιλιππικούς του έγραφε ότι του Τρωικού Πολέμου αφορμή ήταν η Ελένη και του εμφυλίου ο Αντώνιος. (Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της ιστορίας”, εκδ. Σαββάλας).

«Ορών ουν πολλήν μεν ολιγωρίαν ούσαν/ ημίν προς τους θεούς – λέγει με ύφος σοβαρόν./ Ολιγωρίαν. Μάτι περίμενε λοιπόν;/ Οσο ήθελεν ας έκαμνεν οργάνωσι θρησκευτική,/ όσο ήθελεν ας έγραφε στον αρχιερέα Γαλατίας,/ ή εις άλλους τοιούτους, παροτρύνων κι οδηγών./ Οι φίλοι του δεν ήσαν Χριστιανοί/ αυτό ήταν θετικόν. Μα δεν μπορούσαν κιόλας/ να παίζουν σαν κι αυτόνα (τον χριστιανομαθημένο)/ με σύστημα καινούριας εκκλησίας,/ αστείον και στην σύλληψη και στην εφαρμογή./ Ελληνες ήσαν επί τέλους. Μηδέν άγαν, Αύγουστε».
Το ποίημα “Ο Ιουλιανός, ορών ολιγωρίαν”
του Κ.Π. Καβάφη.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.