Μουσείο Τυπογραφείας

Σούδα: Home port κρουαζιέρας ή στο… πηγάδι;

Διαβάσαμε πρόσφατα σε χανιώτικα αλλά και ηρακλειώτικα ΜΜΕ ότι το Ηράκλειο ανακηρύχθηκε από ενδιάμεσος σταθμός σε Home port κρουαζιέρας. Τι σημαίνει αυτό; Απλούστατα ότι αντί οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων να βγαίνουν στο Ηράκλειο για λίγες ώρες όπως κάνουν και στα Χανιά που είναι ενδιάμεσος σταθμός, θα πηγαίνουν νωρίτερα. Καθώς κάποιες κρουαζιέρες θα ξεκινούν και θα καταλήγουν στο Ηράκλειο.

• Συνήθως αυτοί οι επιβάτες έρχονται μία δυο μέρες νωρίτερα. Γεγονός που δίνει προώθηση στην τοπική οικονομία.
• Εδώ να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα Χανιά ως ενδιάμεσος σταθμός κρουαζιέρας είχαν μεγάλη αύξηση αφίξεων και ανταγωνίζονται ή και ξεπερνούν το Ηράκλειο, τελευταία.
• Όμως, τώρα που το Ηράκλειο πρόκανε και έγινε home port κρουαζιέρας, τα στοιχεία αυτά είναι φανερό ότι θα αλλάξουν. Διαβάσαμε, επίσης, ότι αυτό το πέτυχαν σε 40 μέρες!
• Τόσο χρειάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα σταθμό υποδοχής επισκεπτών έκτασης 1.150 τ.μ. που απαιτείται. Το έκαναν μάλιστα οι υπηρεσίες του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ) με αυτεπιστασία(!) του προέδρου και της αντιπροέδρου του. Μπράβο, και με γεια τους με χαρά τους, λοιπόν, στο Ηράκλειο που τα κατάφεραν.

Μένουμε στις “δάφνες”;
• Εδώ στα Χανιά; Στο φημισμένο μεσογειακό λιμάνι της Σούδας, τι κάνουμε;
• Εχουμε αύξηση των αφίξεων θα πείτε. Και προβλέπεται και του χρόνου ίσως μεγαλύτερη.
• Βεβαίως. Αλλά είναι γνωστό ότι αυτή η επιτυχία οφείλεται αρχικά στον ιδιώτη κ. Αντώνη Τσαγκαράκη που άνοιξε το δρόμο. Και στην συνέχεια στις προσπάθειες και επαφές που είχε με εταιρείες του κλάδου ο πρώην πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ν. Χανίων(Λ.Τ.Ν.Χ) κ. Κώστας Μπροκαλάκης μέχρι τον Νοέμβριο του 2015. Οι επαφές αυτές δεν αποδίδουν την ίδια χρονιά όπως είναι κατανοητό. Αποδίδουν τις επόμενες.
• Έτσι, σήμερα, εμείς στα Χανιά, τι κάνουμε για την αύξηση και αναβάθμιση της κρουαζιέρας στη Σούδα; Εκτός από το να καθόμαστε στις “δάφνες” των αυξημένων αφίξεων, εννοείται. Δεν οφείλαμε κι εμείς να έχουμε ήδη εφαρμόσει τα βήματα που είχαν σχεδιαστεί και ανακοινωθεί όπως π.χ. επέκταση του σταθμού υποδοχής επισκεπτών;

Επέκταση σταθμού
• Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες που είχαμε από τότε ήταν ότι είχε σχεδιαστεί να μεγαλώσει ο σταθμός υποδοχής των αφίξεων και από 250 τ.μ. να γίνει 1.500-2000 τ.μ. Με ιδίους πόρους του Λ.Τ.Ν.Χ. για αλλαγή αρχικά της στέγης αμιάντου που υπάρχει. Και με ένταξη της υπόλοιπης δαπάνης στο

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) μαζί με άλλα έργα.
• Αυτή η αναβάθμιση του σταθμού υποδοχής επισκεπτών (που περιλαμβάνει διάφορα έργα, όπως αυτά των αεροδρομίων)  είναι ασφαλώς μία απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσουμε και σε επαφές με εταιρείες ώστε να γίνει η Σούδα home port κρουαζιέρας.
• Μια δεύτερη είναι αν υπήρξε/υπάρχει σε εξέλιξη ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ επαφών ώστε κάποια/ες εταιρείες να αποφασίσουν να κάνουν τη Σούδα home port.
• Επομένως, τι απέγινε με τον σχεδιασμό αλλαγής της στέγης αμιάντου από τον υπάρχοντα σταθμό επισκεπτών και την επέκτασή του; (τελευταία μάλιστα -με ευθύνη του Δήμου Χανίων-  ο σταθμός είναι κλειστός  για πληροφορίες των επισκεπτών κρουαζιέρας). Και το σημαντικότερο: Τι απέγινε με τη χρηματοδότηση από το Π.Δ.Ε. για την επέκταση του σταθμού από το 2015; Καθώς, απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρχει είναι να έχουμε κάνει κινήσεις προς την κατεύθυνση έναρξης του έργου εντός του 2016. Αλλιώς χάνεται.
• Επίσης, και αυτό ασφαλώς δεν αφορά το Λ.Τ.Ν.Χ., οφείλουμε να πιέζουμε να υπάρξει ΦΩΣ για τον δρόμο σύνδεσης ΒΟΑΚ-ΣΟΥΔΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.
• Καθώς, όπως δεν υπάρχουν ούτε φώτα στον έρμο τον Β.Ο.Α.Κ, έτσι δεν υπάρχει και ΦΩΣ και για την σύνδεση αυτή.
• Σαράντα μέρες χρειάστηκαν στο Ηράκλειο για να φτιάξουν νέο σταθμό. Εμείς από το 2015 που ζητήσαμε και πετύχαμε την ένταξη επέκτασης του υπάρχοντος  στο ΠΔΕ, τι έχουμε κάνει; Ώστε να ελπίζουμε -με κατάλληλες επαφές- και στην αναβάθμιση της Σούδας σε home port;

Εμείς πάντα… στο πηγάδι;

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.