Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Ρομπότ – “δύτης”

 

Με απλά υλικά και εργαλεία, μαθητές από το 2ο Γενικό Λύκειο Ελευσίνας “Πυρουνάκειο” κατασκευάζουν, με την καθοδήγηση του Ευγενίδειου Ιδρύματος ένα τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα! Mε αυτό το… ρομπότ – “δύτης” οι μαθητές έχουν σκοπό να εξερευνήσουν το υδάτινο περιβάλλον της περιοχής τους, να πάρουν μετρήσεις ή να συλλέξουν δείγματα με τη βοήθεια επιπλέον συσκευών. Συντονιστής είναι ο Χανιώτης εκπαιδευτικός, καθηγητής Πληροφορικής στο συγκεκριμένο σχολείο Δημήτρης Σπανουδάκης, ενώ συμμετέχει επικουρικά ο φυσικός του σχολείου Δημήτρης Πάλμος. Οπως μας εξηγεί ο κ. Σπανουδάκης «το πρόγραμμα ονομάζεται “Hydrobot”. Το Ευγενίδειο Ίδρυμα μάς έκανε χορηγία το kit με τα υλικά για την κατασκευή του hydrobot, ενώ αναμένουμε σε μερικούς μήνες να μας χορηγήσει και το hydrosensor kit, ένα kit με αισθητήρες, που μπορούν να λαμβάνουν μετρήσεις από τη θάλασσα, πράγμα που θα κάνει την κατασκευή ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Στο σχολείο συγκροτούμε ομάδα μαθητών, κυρίως από τη Β’ Λυκείου, αλλά και με συμμετοχές από τις άλλες τάξεις, η οποία θα εργαστεί εθελοντικά, εντός αλλα και εκτός του σχολικού ωραρίου (μεσημέρια, απογεύματα, Σαββατοκύριακα). Εμείς ως σχολείο αναλαμβάνουμε να υλοποιήσουμε την κατασκευή, να αποστέλουμε μηνιαίες αναφορές προόδου στο Ευγενίδειο Ίδρυμα και όταν λάβουμε και συνδέσουμε τους αισθητήρες, να λαμβάνουμε τακτικές μετρήσεις τις οποίες και θα “ανεβάζουμε” σε ένα κεντρικό σύστημα του Ευγενιδείου, κάνοντας έτσι το σχολείο μας μέλος ενός Πανελληνίου δικτύου καταγραφής δεδομένων και πληροφοριών για το υδάτινο περιβάλλον, ενώ θα μπορούμε να λαμβάνουμε και δείγματα νερού ή ακόμα και φωτογραφίες μέσα από τη θάλασσα, εφόσον συνδέσουμε κατάλληλη υποβρύχια κάμερα. Η διαδικασία της κατασκευής περιλαμβάνει αρκετά στάδια διαφορετικά μεταξύ τους, όπως την κατασκευή του σκελετού κόβοντας, τρυπώντας και συνδέοντας τα αντίστοιχα υλικά, τη στεγανοποίηση των κινητήρων, την κατασκευή της καλωδίωσης και του χειριστηρίου, και μετέπειτα τη σύνδεση και των προγραμματισμό των αισθητήρων, των καμερών κ.λπ.».

Ο κ. Σπανουδάκης σημειώνει ότι «ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον μέρος της κατασκευής ειναι ότι οι μαθητές θα κληθούν να λύσουν και διάφορα προβλήματα που ανακύπτουν στην πορεία, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους, αλλά και τη δημιουργικότητά τους». Ο ίδιος στο προηγούμενο σχολείο του, στο 2ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων είχε επίσης υλοποιήσει την κατασκευή του hydrobot (χωρίς τους αισθητήρες όμως) στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, όπως μας λέει ο κ. Σπανουδάκης, η Ελευσίνα είναι μια περιοχή με έντονο το Κρητικό στοιχείο και ο ίδιος έχει πολλούς μαθητές από την Κρήτη, ενώ σημαιοφόρος του Σχολείου είναι μία μαθήτρια με καταγωγή από τον Σκουτελώνα Κολυμπαρίου.

• Η βασική έκδοση του Hydrobot αποτελείται από απλά και οικονομικά υλικά, όπως πλαστικούς σωλήνες ύδρευσης, πλωτήρες, μικρούς ηλεκτρικούς κινητήρες κ.λπ. τα οποία συνδυάζονται από τους μαθητές με την βοήθεια απλών οδηγιών.

• Με την ολοκλήρωση της βασικής έκδοσης οι μαθητές μπορούν εύκολα να επεκτείνουν το όχημά τους προσθέτοντας αδιάβροχες κάμερες, αισθητήρες, φώτα και άλλα συστήματα, τα οποία προσδίδουν στο Hydrobot επιπλέον δυνατότητες, ώστε να μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή video.

• Τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους, τις επεκτάσεις που υλοποίησαν, τις φωτογραφίες, τα βίντεο και τις μετρήσεις, μπορούν να τις μοιραστούν με άλλους μέσω του online forum και της βάσης μετρήσεων του προγράμματος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα