Μουσείο Τυπογραφείας

Προεκλογικές προγραμματικές ή μετεκλογικές συμπράξεις και ό,τι ήθελε προκύψει;

Η  μεταρρύθμιση του “Κλεισθένη” στην τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού μπορεί μεν να έχει θετικά σημεία, αλλά έχει και πολλά αρνητικά. Δεν θα τα εξετάσουμε εδώ.
• Για την αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού, τον Δήμο μας δηλαδή που άμεσα επηρεάζει την καθημερινότητά μας σε πολλά επίπεδα, ως θετικό στοιχείο του “Κλεισθένη” μπορεί να αποδειχθεί ότι προβλέπει τρόπους για πραγματική δυνατότητα αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες.
• Κι αυτό, όμως, ανάλογα με τη δημοτική αρχή που θα εκλεγεί. Ανάλογα, δηλαδή, εάν αυτή πιστεύει και έχει ήδη παρουσιάσει ένα σχέδιο αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων και -κυρίως- πόρων. Καθώς εύκολα μπορεί να αποδοθεί η μη σωστή αποκέντρωση σε ασύμμετρα  γραφειοκρατικά προβλήματα, σε ασυμφωνία του Δημοτικού συμβουλίου (αφού μετεκλογικά θα… λαλούν εξουσιαστικά πολλοί «κοκόροι»), σε μη αποκέντρωση πόρων κ.λπ.
• Επίσης, μπορεί η απλή αναλογική που εφαρμόζεται με τον “Κλεισθένη” να θεωρείται θετικό σημείο καθώς είναι δημοκρατικότερο σύστημα, ωστόσο έχουμε δει ότι οδηγεί σε ακυβερνησία ή, και το χειρότερο, σε συναλλαγή. Συναλλαγή όχι βέβαια προς όφελος των πολιτών. Αλλά προς όφελος των κομμάτων, προς όφελος παρατάξεων  αλλά και μεμονωμένων προσωπικών φιλοδοξιών – ειδικά στους δήμους.
• Γι’ αυτό, οι επόμενες δημοτικές αρχές στη χώρα, είναι φανερό ότι θα πλεύσουν σε αχαρτογράφητα νερά αδυναμίας λήψης αποφάσεων, ή λήψης αποφάσεων μετά από… παζάρια συμβιβασμών και κομματικών παρεμβάσεων.
• Είναι περίπου βέβαιο, επίσης, ότι έτσι θα υπάρξουν ασύμμετρα προβλήματα που θα οδηγούν σε περισσότερο χρονοβόρες γραφειοκρατικές και όχι μόνο καθυστερήσεις: O,τι χειρότερο δηλαδή για ένα δήμο όπως π.χ. τον δικό μας, τον δήμο Χανίων που εδώ και μια πενταετία έχει τελματώσει σε όλα τα επίπεδα και χρειάζεται να κάνει… τούρμπο επανεκκινήσεις.
• Λόγω “Κλεισθένη” οι συμπράξεις υποψηφίων δημοτικών συνδυασμών μετεκλογικά θα είναι πειθαναγκαστικές. Με άγνωστα στους πολίτες ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ, με πολλούς άγνωστους παράγοντες να υπεισέρχονται κατόπιν εορτής κάλπης και με μεγάλη αδυναμία διοίκησης.
• Αντίθετα, πριν την κάλπη είναι πιο πειστικές. Κυρίως όταν στέλνουν ένα ΚΑΘΑΡΟ ΜΗΝΥΜΑ ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες τι, ποιους θα επιλέξουν και γιατί.
• Και, εννοείται ΚΑΘΑΡΟ ΜΗΝΥΜΑ, όταν αυτές οι προεκλογικές συμπράξεις (δημοτικές και περιφερειακές) αποδεικνύουν την ύπαρξη μιας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ σύγκλισης.
• Εάν συμβαίνει ταυτόχρονα σ’ αυτές τις προεκλογικές  προγραμματικές συμπράξεις να υπάρχει, εκατέρωθεν, αναγνωρισμένη γνώση, εμπειρία, συγκεκριμένο σχέδιο, αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα και καμιά κομματική εξάρτηση τότε  οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν πλήρως την ευθύνη των επιλογών τους για το αύριο του δήμου τους.
• -Αλλιώς τί;

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.