Μουσείο Τυπογραφείας

Preview GP Ευρώπης 2016

gp evropisTo Μπακού αποτελεί άγνωστη πρόκληση για όλες τις ομάδες. Όσο πιο ακριβής ήταν η διαδικασία προσομοίωσης των συνθηκών που θα αντιμετωπίσουν στο Αζερμπαϊτζάν οι ομάδες, με την περιορισμένη ποσότητα δεδομένων που υφίστανται για το Μπακού, καθώς κανείς δεν έχει αγωνιστεί εκεί, τόσο καλύτερη θα είναι η προετοιμασία. Ωστόσο, θεωρητικά κανείς δε θα έχει καταφέρει να προβλέψει με απόλυτη ακρίβεια τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει, κρίσιμη σημασία θα έχει η δουλειά που θα γίνει κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου με την διαμόρφωση του στησίματος των μονοθεσίων έπειτα από τη συλλογή των πρώτων δεδομένων στις ελεύθερες δοκιμές.

Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας θα είναι το πέρασμα από το σύμπλεγμα στροφών 8, 9, 10 που περνάει δίπλα από το κάστρο της παλαιάς πόλης. Σε αυτό το σημείο, το οδόστρωμα έχει πλάτος μόλις 7,6 μέτρα και τα μονοθέσια θα διανύουν τη στροφή 8 με μόλις 85 χλμ./ώρα. Η πλειονότητα των στροφών έχουν γωνία 90ο και φυσικά, όπως συμβαίνει στα περισσότερα σιρκουί πόλης, οι τοίχοι παραμονεύουν παντού. Υπάρχει επίσης ένα σημείο όπου τα μονοθέσια θα κινούνται προς δύο αντίθετες κατευθύνσεις, με μονάχα τσιμεντένια μπλοκ και συρματοπλέγματα να διαχωρίζουν τα δύο ρεύματα.

Από την 16η στροφή έως την 1η, παρεμβάλλεται ένα τμήμα μήκους 2,2 χλμ. (στην όχθη της Κασπίας Θάλασσας) το οποίο οι οδηγοί αναμένεται να διανύουν με τέρμα γκάζι, αναπτύσσοντας ταχύτητες υψηλότερες από 340 χλμ./ώρα πριν την πρώτη στροφή. Ισχυρές πνοές ανέμου ενδέχεται να κάνουν πιο δύσκολο το έργο του οδηγού στα φρένα για την πρώτη στροφή. Το εκτεταμένο μήκος αυτού του τμήματος με τέρμα γκάζι προκαλεί ανησυχίες στην Pirelli, η οποία φοβάται το ενδεχόμενο δημιουργίας στάσιμων κυμάτων που μπορεί να οδηγήσουν σε αστοχίες ελαστικών. Παρά ταύτα, η απόσταση της γραμμής εκκίνησης από την πρώτη στροφή είναι πολύ μικρή, μόλις 330 μέτρα μέχρι το apex. Με συνολικό μήκος 6.003 μέτρα, η αριστερόστροφη πίστα του Μπακού αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο γύρο του Πρωταθλήματος, έπειτα από το Spa-Francorchamps και ο αγώνας θα διαρκέσει 51 γύρους. Ένας γρήγορος γύρος εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται γύρω στο 1:42.5, με μέση ωριαία ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Οι προβλέψεις λένε ότι οι οδηγοί θα είναι με τέρμα γκάζι για 64-69% του γύρου, που θεωρητικά την κάνει την πιο απαιτητική πίστα έπειτα από την Monza, όσον αφορά την καταπόνηση των μονάδων ισχύος!

Η Pirelli έχει φέρει για το αρκετά λείο οδόστρωμα τη μέση, τη μαλακή και τη supersoft γόμα ελαστικών. Οι περισσότερες ομάδες έχουν εφοδιαστεί με 7-8 σετ supersoft γόμας για το σαββατοκύριακο. Οι υψηλές θερμοκρασίες αναμένεται να καταπονήσουν αρκετά τα ελαστικά. Παρά το μικρό μήκος του pit lane (390 μ.) τα pit stop θα είναι χρονοβόρα (περίπου 24 δλ. συνολικός χρόνος), διότι το όριο ταχύτητας έχει διαμορφωθεί στα 60 χλμ./ώρα. Επιπλέον, τα προσπεράσματα εντός πίστας προβλέπονται δύσκολα.

ΠΗΓΗ: 4troxoi.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.