Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Πότε θα τολμήσουν για τον ΒΟΑΚ;

ΚΩΣΤΑΣ Σ. ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗΣ
kchartz@otenet.gr
Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι είναι ταυτισμένοι με την ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετούν. Συνδέουν προορισμούς, διευκολύνουν τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, συντομεύουν τις διαδρομές και παρέχουν ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Ο Βόρειος Οδικός Αξονας… Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες στην Ευρώπη και στην πραγματικότητα αποτελεί μια τεράστια καρμανιόλα. Δεν είναι τυχαίο που την τελευταία δεκαετία στον Β.Ο.Α.Κ. έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 500 άτομα (ένα ολόκληρο χωριό!). Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1965 και ολοκληρώθηκε, θεωρητικά, το 1975. Από τα 250 χιλιόμετρα του Β.Ο.Α.Κ. μόνο τα 40 χιλιόμετρα διαθέτουν διαχωριστικά στηθαία.
Αντίθετα ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ολοκληρώθηκε από την εταιρεία που ανέλαβε τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για 30 χρόνια. Παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του 2013, 6 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, έχει μήκος 165 χιλιόμετρα με διαχωριστικά στηθαία και διαθέτει όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες για τους χρήστες.
Εμείς πάνω από 30 χρόνια ακούμε τις ίδιες υποσχέσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, χωρίς να γίνεται τίποτα. Και οι ανθρωποθυσίες συνεχίζονται… Και κάθε φορά νέες υποσχέσεις και αλληλοκατηγορίες… Και ενώ οι πολιτικοί ξέρουν καλά ότι δεν θα γίνει ποτέ ο Β.Ο.Α.Κ. σύγχρονος, κλειστός και ασφαλής αυτοκινητόδρομος χωρίς τη συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα, δεν αναλαμβάνουν το κόστος να προτείνουν αυτή τη λύση και να απαιτήσουν όλοι μαζί να προχωρήσει.
Ας τολμήσουν. Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από το πολιτικό κόστος!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα