Μουσείο Τυπογραφείας

Πότε να πανηγυρίσουμε;

03Η πρόταση αίτημα του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης(ΟΑΚ) για να χρηματοδοτηθεί μια μελέτη οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου Β.Ο.Α.Κ. είχε κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών από το 2014. Με την κοινή λογική ότι, έως ότου κατασκευαστεί ο νέος ασφαλής Βόρειος Οδικός Άξονας(Β.Ο.Α.Κ) –ζήσε κάποιο πολύ μελλοντικό Μάη – θα πρέπει να περιοριστεί η γνωστή επικινδυνότητα του υπάρχοντος.

• Έκτοτε πέρασαν τρία χρόνια κατά την διάρκεια των οποίων ακούγαμε συνεχώς τους σχεδιασμούς για την ανάθεση μελέτης για την οδική ασφάλεια.
• Παράλληλα, αυτά τα τρία τελευταία χρόνια «έτρεχαν» στις δηλώσεις των αρμοδίων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και τον ΟΑΚ, δηλώσεις για σχεδιασμούς ανάθεσης μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού του Β.Ο.Α.Κ από Κίσαμο μέχρι Σητεία. Για τον μέσο πολίτη είναι προφανές ότι υπήρχε και υπάρχει μια σύγχυση μεταξύ των δύο αυτών όρων και των δύο ξεχωριστών μελετών.
• Η οδική ασφάλεια του Β.Ο.Α.Κ, λοιπόν, αφορά σε soft ενέργειες και όχι υποδομές. Και αυτό φαίνεται και στις αναφορές των ανακοινώσεων του ΟΑΚ.
• Επίσης, να διευκρινίσω ότι άλλο μελέτες (έχουν ανατεθεί και ολοκληρωθεί  από  ΕΓΝΑΤΙΑ για λογ/σμό της Περιφέρειας) και έργα για την οδική ασφάλεια του επαρχιακού δικτύου της Κρήτης και άλλο του Β.Ο.Α.Κ.

Απ’ ολότελα
•  Σε ότι αφορά, λοιπόν, την Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού του Β.Ο.Α.Κ από Χανιά μέχρι Κίσαμο, αυτό πάει ήδη στις καλένδες μιας …δεύτερης μελλοντικής φάσης. Πολύ μελλοντικής όμως!  Το Υπουργείο, λοιπόν,  προχωρά όπως είδαμε στην επιλογή  τεχνικού συμβούλου  που θα  τον …συμβουλεύσει  γενικώς στην εκπόνηση μίας εναλλακτικής λύσης σχεδιασμού του Β.Ο.Α.Κ. από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο.  Και-δυστυχώς- πέραν των αντιδράσεων του αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Αποστ. Βουλγαράκη αλλά και του δημάρχου Πλατανιά κ. Γιάννη Μαλανδράκη, οι υπόλοιποι φορείς των Χανίων αλλά και η περιφέρεια …δεν έσχισαν και τα ρούχα τους διαμαρτυρόμενοι. Προφανώς, επεκράτησε το «απ’ ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα» .
• Για την οδική ασφάλεια του επαρχιακού δικτύου βέβαια μένει, επίσης, να δούμε τι είδους ενέργειες ακριβώς προβλέπει και σε ποια σημεία του επαρχιακού δικτύου της Κρήτης. Να υπενθυμίσουμε πάντως ότι με αίτημά του προς υπουργείο και Περιφέρεια ο αντιπεριφερειάρχης κ. Βουλγαράκης παρουσιάζει σε σχετικό υπόμνημα (29-9-17) τις μεγάλες ανάγκες του πεπαλαιωμένου επαρχιακού δικτύου και παλαιάς εθνικής οδού του νομού Χανίων.
Οδική ασφάλεια Β.Ο.Α.Κ
• Ο  ΟΑΚ  υπέγραψε χθες 11-1-17 την σύμβαση ανάθεσης της ΜΕΛΕΤΗΣ οδικής ασφάλειας. Η οποία σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του οργανισμού θα διαρκέσει 12 μήνες.
• Να πανηγυρίσουμε σήμερα  ή όταν θα έχει παραδοθεί αυτή η μελέτη ;Δηλαδή, σε ένα χρόνο και βάλε επειδή ποτέ δεν τηρούνται οι χρόνοι παράδοσης και ζητείται παράταση; Ετσι αν πάμε στα μέσα του 2019, θα είμαστε «τυχεροί».
• Η μήπως να πανηγυρίσουμε, όταν με το καλό την παραλάβουμε και όταν ανατεθούν τα τεύχη …προκήρυξης των έργων; Δηλαδή άλλο ένα χρόνο- τουλάχιστον. Φτάσαμε στο 2020.
• Ναι, αλλά από πού θα χρηματοδοτηθούν, τότε;Το δελτίο τύπου του ΟΑΚ αναφέρει ότι «οι εργασίες που θα προκύψουν από την εκπόνηση της μελέτης αυτής θα προταθούν για υλοποίηση με χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος της οδικής ασφάλειας του ΕΣΠΑ 2014-2020»
• Ο κ. Σπίρτζης, δήλωσε προχθές με αφορμή και το τραγικό δυστύχημα του ΒΟΑΚ στον κόμβο Αγίας Πελαγίας, ότι έχει προβλεφθεί χρηματοδότηση 24 εκατ. από το  Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε). Όταν λένε όμως από το Π.Δ.Ε, εννοούν  τώρα πια την εθνική συμμετοχή στο ΕΣΠΑ. Ομως, το 2020 θα βρισκόμαστε στις «ουρές» των έργων ΕΣΠΑ όπου ήδη θα είναι ενταγμένα πολλά έργα.
• Γι αυτό και είναι πολύ προσεκτική η διατύπωση του ΟΑΚ «ότι θα προταθούν  για υλοποίηση στο ΕΣΠΑ 2014-2020». Για χρόνο έναρξης και ολοκλήρωσης των έργων οδικής ασφάλειας  βέβαια ούτε λόγος. Και σωστά. Αφού ούτε μάντεις ούτε χαρτορίχτρες είναι στο υπουργείο. Ποιος ζει και ποιος πεθαίνει άλλωστε  πολιτικά το 2020.
• Και σας ρωτά, αφελώς, ο Ραν ταν πλαν:

Εσείς πότε λέτε πανηγυρίσουμε ;

1 σχολιο

  • [Γιαννης] ~ 14 Ιανουαρίου 2018 ~ 09:57 ~ Απάντηση

    Μεχρι λοιπον να αλαξει κατι, αν αλλαξει ποτε εμεις τι κανουμε; Παμε και σκοτωνομαστε επιτηδες για να τους αναγκασωμε να επιταχυνουν μηπως; Και γιατι μηλαμε συνεχως για τον ΒΟΑΚ αφου πολυ περισσοτερα ατυχηματα γινονται στους υπολοιπους δρομους; Εμεις προφανως δεν ξερωμε οτι οι δρομοι εχουν προβληματα η αν ξερωμε πιστευομε οτι με τετοια οδηγηση αντιμετοπιζονται!!!

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.