Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Πολιτικός σάλος για τους 106 φοιτητές που παρέδωσαν ίδια εργασία στην Πάτρα

Πολιτικές διαστάσεις έχει πάρει το περιστατικό… μαζικής αντιγραφής εργασίας στο Πανεπιστήμιο Πάτρας. Συγκεκριμένα, την ίδια εργασία κατέθεσαν 106 φοιτητές του Πανεπιστημίου της Πάτρας στην εξεταστική περίοδο του Ιουνίου. Το γεγονός έχει προκαλέσει σάλο στους πανεπιστημιακούς κύκλους και έντονες πολιτικές αντιδράσεις.

Η εργασία κατατέθηκε στο μάθημα «Δυναμικά μαθηματικά Υποδείγματα» στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και η βαθμολόγησή της αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού. Η γενική συνέλευση του Τμήματος αποφάσισε να τιμωρήσει τους φοιτητές αποκλείοντας τους από την εξεταστική του Σεπτεμβρίου.

Τόσο η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ όσο και η ΠΑΣΠ ζήτησαν την επιείκεια των καθηγητών καταδικάζοντας την πράξη των φοιτητών. Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ζητά να μην αποκλειστούν από ολόκληρη την εξαταστική του Σεπτεμβρίου, αλλά μόνο από το συγκεκριμένο μάθημα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση:

«Η απόφαση της ΓΣ των καθηγητών όμως είναι “πρωτόγνωρη” καθώς είχε χαρακτηριστικά εξοντωτικής τιμωρίας και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος σωφρονιστικού χαρακτήρα. Έχει έρθει η ώρα να αποφασίσουμε εάν θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο και ένα εκπαιδευτικό σύστημα δίκαιο και νουθετικό ή απλά τιμωρητικό;».

«Να εφαρμοσθούν οι κανονισμοί της σχολής και να επιβληθούν οι προβλεπόμενες ποινές», δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης, με αφορμή το ζήτημα που έχει προκύψει με τους 106 φοιτητές.

Παράλληλα, η ΠΑΣΠ ΑΕΙ Πάτρας με ανακοίνωση που δημοσιοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το ζήτημα, τονίζει ότι «το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο έχει συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας και διέπεται από κανόνες, που πρέπει να γίνονται σεβαστοί από όλους τους φοιτητές, διότι έτσι μόνο θα το προστατεύσουμε από την απαξίωση, για την οποία κάποιοι κύκλοι παλεύουν εδώ και αρκετά χρόνια».
Κριτική της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ για την «αριστεία» της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

Με ανακοίνωσή της η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ ασκεί δριμεία κριτική στην ΔΑΠ-ΝΔΦΚ σχετικά με το περιστατικό μαζικής αντιγραφής στο Πανεπιστήμιο Πάτρας. Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τις τελευταίες ημέρες απασχολεί την επικαιρότητα η είδηση ότι 106 φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών κατέθεσαν ακριβώς την ίδια εργασία σε μάθημα της εξεταστικής του περασμένου Ιουνίου, με αποτέλεσμα να μηδενιστούν στο επίμαχο μάθημα και να αποκλειστούν συνολικά από την εξεταστική του Σεπτεμβρίου, με βάση απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.

Η άμεση αντίδραση των «παιδιών της ΟΝΝΕΔ» να ζητήσουν την άρση αυτής της ποινής, δίνει μία σαφή εικόνα για την άποψη που έχει η συγκεκριμένη παράταξη σχετικά με την «αριστεία» στα Πανεπιστήμια.

Είναι γνωστό άλλωστε στους φοιτητές και τις φοιτήτριες ότι οι πρακτικές της ΔΑΠ περιλαμβάνουν δίκτυα σημειώσεων, κυκλώματα αντιγραφής, υπόγειες συνεννοήσεις με καθηγητές, κεράσματα σε μπουζούκια και ταξίδια αναψυχής. Και φυσικά η δική τους «αριστεία» επεκτείνεται στην υπεράσπιση όσων αντιγράφουν, με σκοπό να διατηρήσουν τις πελατειακές τους σχέσεις και να ενισχύσουν την εκλογική τους δύναμη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ακραίας υποτίμησης της ακαδημαϊκότητας και της επιστήμης, επιδιώκεται η συνολική απαξίωση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε η μετάβαση σε ένα καθεστώς ιδιωτικών Πανεπιστημίων να μοιάζει με αναπόφευκτη επιλογή.

Επομένως, η ανησυχία της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δεν αφορά τις συνέπειες που θα έχει μία τέτοια τιμωρία για τις σπουδές των 106 φοιτητών/τριών, αλλά στην πραγματικότητα την προστασία των δικτύων αντιγραφής που έχει στήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να εξασφαλίζει τη εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος αδιαφάνειας και συναλλαγής που ουδεμία σχέση έχει με τα συμφέροντα και της ανάγκες της πλειοψηφίας της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Η Πειραιώς ζητά την παραίτηση του υπευθύνου της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ της συγκεκριμένης σχολής

Το στρατηγείο της Πειραιώς, σε σαφή διάσταση από την τοπική φοιτητική οργάνωση της Πάτρας, αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι «από την πρώτη στιγμή τόσο ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Κώστας Δέρβος όσο και η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων καταδίκασαν το περιστατικό που συνέβη στην Πάτρα» και ζήτησαν την παραίτηση του υπευθύνου της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ της συγκεκριμένης Σχολής:

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, για το περιστατικό αντιγραφής εργασιών από φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Πατρών, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Από την πρώτη στιγμή τόσο ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Κώστας Δέρβος όσο και η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων καταδίκασαν το περιστατικό που συνέβη στην Πάτρα. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε η παραίτηση του υπευθύνου της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ της συγκεκριμένης Σχολής.

Σε κάθε περίπτωση η Νέα Δημοκρατία απαιτεί το σεβασμό των κανονισμών από όλους χωρίς εκπτώσεις και χωρίς υπερβολές».
Γαβρόγλου: Θέμα ηθικής και ακαδημαϊκής τάξεως…

Σοβαρότατο θέμα ηθικής και ακαδημαϊκής τάξεως” χαρακτήρισε ο Κώστας Γαβρόγλου το περιστατικό των φοιτητών που παρέδωσαν την ίδια εργασία σε εξεταζόμενο μάθημα, στην Πάτρα.

“Το περιστατικό εγείρει ένα σοβαρότατο θέμα ηθικής και ακαδημαϊκής τάξεως, αντίθετο με το πνεύμα της ακαδημαϊκότητας και της άμιλλας μεταξύ των φοιτητών”, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, με αφορμή το περιστατικό των 106 φοιτητών του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών που παρέδωσαν την ίδια εργασία σε εξεταζόμενο μάθημα.

“Η απόφαση των ακαδημαϊκών οργάνων του Πανεπιστημίου Πατρών σηματοδοτεί ότι οι κανόνες υπάρχουν για να εφαρμόζονται και όχι για να παραμένουν γράμμα κενό. Δεν μπορώ να πω το ίδιο για τις συγκεκριμένες φοιτητικές παρατάξεις που έσπευσαν να προστατεύσουν τους «άριστους» αντιγραφείς”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης: “Η καθιέρωση των εργασιών αντί των αυστηρά επιτηρούμενων εξετάσεων, κατακτήθηκε ως ένα βήμα τεράστιας αναβάθμισης των εκπαιδευτικών διεργασιών στα ΑΕΙ. Δεν πρέπει παθογενείς καταστάσεις να υπονομεύσουν την πρακτική των εργασιών. Εδώ και δεκαετίες οι προηγούμενες κυβερνήσεις εθελοτυφλούσαν και άφηναν να οργανωθεί ένα σύστημα παραπαιδείας πέριξ των Πανεπιστημίων. Στόχος μας είναι, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές και με τις Διοικήσεις των Πανεπιστημίων, αυτή η παθογένεια να τερματιστεί και να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της μαθησιακής και εξεταστικής διαδικασίας”.

Τέλος, ο κ. Γαβρόγλου καταλήγει στη σχετική ανακοίνωσή του ότι “θα ληφθούν από κοινού όλα τα μέτρα ώστε να προστατευθεί η δυνατότητα των φοιτητών να εκπονούν και να συγγράφουν τις εργασίες τους εκτός των πανεπιστημιακών αιθουσών, γεγονός που αποτελεί πρόοδο και κατάκτηση της πανεπιστημιακής κοινότητας”.

 

ΠΗΓΗ: cnn.gr


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Εκπλήσσονται και μάλιστα εξανίστανται όλοι οι εμπλεκόμενοι, φοιτητές, παρατάξεις, νεολαίες, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, ο αρμόδιος υπουργός, ενώ η λογική της αντιγραφής ξεκινάει από τα μαθητικά χρόνια, εξαιτίας της στρεβλής σχέσης που αναπτύσσουν τα παιδιά με τις δυνατότητες του διαδικτύου. Σχέση που εντάσσεται στη νοοτροπία “να τελειώνω γρήγορα και άκοπα”. Αυτό δεν κάνουν με το “αντιγραφή-επικόλληση” όταν τους αναθέτουν κάποια εργασία; Ο τρόπος διδασκαλίας και συγγραφής της Έκθεσης, ή της παραγωγής λόγου όπως λέγεται σήμερα, δεν είναι τρόπος αντιγραφής και αναπαραγωγής “έτοιμων” απόψεων; Από τη στιγμή που επιμένουμε στον θεσμό του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου ανά γνωστικό αντικείμενο, μπορούν οι μαθητές να εξοικειωθούν με τη βιβλιογραφία και την αναζήτηση πηγών; Γιατί δηλαδή να ζητάω πληροφορίες για τον Λεωνίδα αντί να μου γράψουν οι μαθητές τι τους εντυπωσιάζει και γιατί από την προσωπικότητά του, αφού συλλέξουν πληροφορίες; Γιατί να επιλέγω να καταθέσουν οι μαθητές την άποψή τους για τα αίτια των πολέμων και όχι να προβληματιστούν για την ιδέα του “δίκαιου” πολέμου, του πολέμου που είναι δικαιολογημένος; Πολιτικός σάλος προκαλείται για τη μαζική αντιγραφή των φοιτητικών εργασιών αλλά όχι βέβαια για τις εργασίες, εξαμήνου πτυχιακές, μεταπτυχιακές και άλλες που γράφονται- κατόπιν παραγγελίας του ακαδημαϊκού πολίτη- από ιδιώτες και επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν την εκπόνησή τους, με το αζημίωτο βέβαια. Επισκεφτείτε τον κυβερνοχώρο και σίγουρα…δεν θα εκπλαγείτε. Γιατί είναι τοις πάσι γνωστό. Η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών διεργασιών με την καθιέρωση των εργασιών στα ΑΕΙ για κάποιους-ανεξαρτήτως κομματικών πεποιθήσεων-είναι κόπος, μεγάλος κόπος. Και διευκρινίζω: Είναι άλλο να επιμεληθεί και να διορθώσει την πτυχιακή σου ένας φιλόλογος΄και άλλο να τη συγγράψει για σένα.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα