Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

“Παράθυρο” στο δημόσιο σχολείο της γνώσης

1Τα καινοτόμα προγράμματα μπορούν να ανοίξουν ένα “παράθυρο” στο δημόσιο σχολείο της γνώσης, της δημιουργίας και της συνεργασίας, ενώ συγχρόνως μπορούν να δώσουν στους μαθητές κίνητρα να αγαπήσουν το σχολείο.
Αυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, η διευθύντρια του 4ου ΓΕ.Λ. Χανίων Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου μιλώντας χθες με θέμα: “Δουλεύοντας την καινοτομία στο δημόσιο σχολείο” στο πλαίσιο του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Ειδικότερα, η κα Μοσχοχωρίτου, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, επεσήμανε ότι «το δημόσιο σχολείο δεν έχει προβληθεί όσο πρέπει, ενώ έχει κατασυκοφαντηθεί όσο τίποτε άλλο» και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα καινοτόμων δράσεων που έχει συμμετάσχει το 4ο ΓΕ.Λ., που άνοιξαν νέους δρόμους στην εκπαίδευση των παιδιών.
«Για παράδειγμα συμμετείχαμε πέρυσι με την ιδέα “Πράσινο φως – λαμπτήρες πυρακτώσεως, πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα” στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “Chain Reaction” μαζί με άλλα 2 σχολεία του Νομού μας. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές μας δούλεψαν νυχθημερόν -μαζί με κάποιους καθηγητές και εκτός ωραρίου- πάνω σε καινοτόμες ιδέες, πήραν μέρος μετά στο παγκρήτιο συνέδριο που έγινε στο Ηράκλειο και προκρίθηκαν για να μας εκπροσωπήσουν στην Ε.Ε. Στη συνέχεια πήγαμε στο Σέφιλντ και καταφέραμε να πάρουμε το 2ο ευρωπαϊκό βραβείο. Αυτό θεωρώ ότι είναι μία επιτυχία και καινοτομία του δημόσιου σχολείου», σημείωσε η κα Μοσχοχωρίτου και πρόσθεσε ότι αντίστοιχα Προγράμματα ανέπτυξαν μαθητές και καθηγητές του σχολείου και στον χώρο των Τεχνών και ειδικότερα του Θεάτρου.
Παράλληλα, προχώρησαν σε αδελφοποιήσεις με άλλα σχολεία ανοίγοντας δρόμους συνεργασίας με παιδιά από άλλες χώρες και καταρρίπτοντας ξενοφοβικά στερεότυπα.
«Στο πλαίσιο αυτό επιλέξαμε δύο σχολεία. Το ένα -πέρυσι- από την Τουρκία, που παρ’ότι αρχικά υπήρξαν κάποιες επιφυλάξεις, στη συνέχεια τα παιδιά απέκτησαν καλές φιλίες. Φέτος διαλέξαμε ένα σχολείο από την Κύπρο. Μέσα απ’ αυτές τις δράσεις τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη σύγχρονη ιστορία, αλλά και να στρέψουν το βλέμμα τους στο μέλλον», τόνισε η διευθύντρια του 4ου ΓΕ.Λ.
Στο ερώτημα τι είναι αυτό που αποκομίζουν οι μαθητές μέσα από τις καινοτόμες δράσεις η κα Μοσχοχωρίτου υπογράμμισε ότι «ανοίγει το μυαλό των παιδιών» και συμπλήρωσε «μαθαίνουν τη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα, βιώνουν καταστάσεις που αλλιώς δεν θα τις βίωναν. Ερχονται σε επαφή με σχολεία που μπορεί να είναι πιο υποβαθμισμένα ή και καλύτερα και συγκρίνουν καταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση τα παιδιά δεν αντέχουν ένα κλειστό ωρολόγιο πρόγραμμα που τα θέλει παθητικούς δέκτες. Τα παιδιά θέλουν κάτι να δημιουργήσουν».
Ποιες είναι όμως οι προϋποθέσεις για να προχωρήσει ένα δημόσιο σχολείο σε καινοτόμες δράσεις; «Οι καινοτόμες δράσεις δεν κοστίζουν πολύ σε χρήματα όσο σε προσπάθεια, ώρες και κόπο. Θέλουν φιλότιμο, πολλές ώρες δουλειάς, αλλά και κάποιους πόρους», επισημαίνει η κα Μοσχοχωρίτου και τονίζει τη σημασία οι εκπαιδευτικοί να είναι σωστά ενημερωμένοι, ώστε να αξιοποιήσουν τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα που είναι διαθέσιμα.
«Αν δεν πάρεις μέρος σε αυτά τα προγράμματα δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Δυστυχώς, όμως και σ’ αυτό τον τομέα η Ελλάδα έχει μεγάλη γραφειοκρατία, πρέπει να περάσεις από συμπληγάδες. Πάντως αξίζει τον κόπο, γιατί τα παιδιά βιώνουν αυτές τις δράσεις με μεγάλη χαρά», ανέφερε.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΕΕΡΦΑ
Με δελτίο Τύπου η  Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ), διαμαρτύρεται για τη χρήση του όρου “λαθρομετανάστες” σε εισήγηση.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα