Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ελληνικής Γλώσσας και Ορθογραφίας

Τον 13ο πανελλήνιο διαγωνισμό ελληνικής γλώσσας και ορθογραφίας διοργανώνει αύριο ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Σύλλογο «Φίλοι του Ιδρύματος Μέγας Αλέξανδρος».
Στον διαγωνισμό, που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης Γυμνασίου από πολλές πόλεις της χώρας (μεταξύ των οποίων η Πάργα, η Πρέβεζα, η Κομοτηνή, η Θεσσαλονίκη, η Δράμα κ.ά.), μετά από ανοικτή πρόσκληση προς τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που απηύθυναν οι δύο φορείς τον Δεκέμβριο του 2013.
Οπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, κάθε τμήμα θα εκπροσωπηθεί από έναν διαγωνιζόμενο μαθητή, ο οποίος καλείται να δώσει τη σωστή ορθογραφία και την ετυμολογική ερμηνεία μίας λέξης, εντάσσοντάς την παράλληλα σε μία ολοκληρωμένη πρόταση.
Η εξεταστική επιτροπή που θα αξιολογήσει τους διαγωνιζόμενους αποτελείται από φιλολόγους, μέλη του Συλλόγου Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) «Ο Φιλόλογος».
Στους τρεις πρώτους μαθητές που θα διακριθούν, θα αποδοθεί χρηματικό έπαθλο 500, 300 και 200 ευρώ, αντίστοιχα.

ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ
Αναζητούν…κρυμμένο θησαυρό

2«Πράσινο φως», κατά πλειοψηφία, άναψε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τρικκαίων, μετά από συνεδρίαση που πραγματοποίησε, για την «έναρξη εργασιών εκσκαφής στην Τοπική Κοινότητα Χρυσαυγής κρυμμένου θησαυρού», όπως αναφέρεται στην απόφαση, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα.
Η απόφαση προσδιορίζει, επίσης, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, προς όφελος του Δήμου, το ποσοστό από τα πιθανά εύρετρα.
Οι ενδιαφερόμενοι, μια ομάδα ατόμων, ζητούν με την αίτηση που έχουν καταθέσει τη χορήγηση άδειας έρευνας, εκσκαφής και διατρήσεως εδάφους προκειμένου να ανασύρουν στην επιφάνεια της γης “κρυμμένο θησαυρό”, όπως υποστηρίζουν, υπάρχει σε δημοτική έκταση, στην κτηματική περιφέρεια της Τοπικής Κοινότητας Χρυσαυγής.

ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ
Πρότζεκτ για την ασύρματη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

03Η ανάπτυξη της ασύρματης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί τον στόχο του νέου ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου FABRIC, το οποίο μόλις ξεκίνησε. Συντονιστής και τεχνικός διαχειριστής του έργου είναι το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), με υπεύθυνο τον δρα Αγγελο Αμδίτη, διευθυντή της ερευνητικής ομάδας I-SENSE του ΕΠΙΣΕΥ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Το έργο θα αναλύσει όλους τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχή εφαρμογή τέτοιων τεχνολογιών ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είτε στατικών είτε δυναμικών (εν κινήσει). Το FABRIC θα αξιολογήσει κυρίως κατά πόσον αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν βιώσιμη λύση σε σχέση με τη συμβατική ενσύρματη φόρτιση και, έτσι, να προσφέρουν απτά πλεονεκτήματα.
Το FABRIC συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του 7ου Προγράμματος Πλαισίου. Το έργο έχει διάρκεια τέσσερα χρόνια (έως το τέλος του 2017) και υλοποιείται από μία κοινοπραξία 24 εταίρων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται σημαντικοί εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, πάροχοι ενέργειας, διαχειριστές οδικών δικτύων, εταιρείες τεχνολογίας, ερευνητικά ινστιτούτα κ.ά. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 9 εκατ. ευρώ, από τα οποία η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ανέρχεται στα 6,5 εκατ.
Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει, σύμφωνα με τους ερευνητές του ΕΠΙΣΕΥ, μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη χρήση μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως ο περιορισμός στον χρόνο και στην απόσταση αυτονομίας τους.
Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει μπορεί επίσης να επιτρέψει την άμεση διασύνδεση του συστήματος μεταφορών με ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας και τη σταδιακή αποσύνδεση των μετακινήσεων από ανθρακοβόρες πηγές, παρέχοντας έτσι πραγματική βιωσιμότητα από κοινωνική και περιβαλλοντική άποψη.
Η διεθνής ερευνητική ομάδα της κοινοπραξίας του έργου θα προσδιορίσει και θα αξιολογήσει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των τελικών χρηστών του συστήματος καθώς και τα τεχνολογικά κενά που πρέπει να «γεφυρωθούν», έτσι ώστε να παραχθούν εφικτές και συμφέρουσες οικονομικά λύσεις για τις οδικές υποδομές και για τα δίκτυα παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Κατά τη διάρκεια του έργου, επίσης, θα υλοποιηθούν και θα αξιολογηθούν προηγμένες λύσεις για την πλήρη ενσωμάτωση μιας ευρείας γκάμας μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων στις οδικές και στις ενεργειακές υποδομές, εντός και εκτός πόλης.
Θα εξετασθούν, παράλληλα, κατάλληλες και οικονομικά αποδοτικές τεχνικές λύσεις για τη γενικότερη τεχνολογική υποστήριξη των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η προτεινόμενη τεχνολογική υποδομή θα ελεγχθεί σε πραγματικά πεδία δοκιμών, σε διαφορετικές περιοχές στην Ευρώπη.
Τέλος, θα τεθεί επί τάπητος το ζήτημα των επιπτώσεων των νέων λύσεων και στους τρεις «πυλώνες» της αειφορίας: Κοινωνία, Οικονομία και Περιβάλλον.
Εκτός από τις δράσεις διάχυσης και προβολής του έργου στο ευρύ κοινό, καθώς και την ανταλλαγή πληροφοριών με εθνικές και διεθνείς πρωτοβουλίες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, σε τεχνικό επίπεδο το ΕΠΙΣΕΥ θα επιβλέψει την αρχιτεκτονική του όλου συστήματος, ενώ θα συμβάλει στην ανάπτυξη των εφαρμογών για την ασύρματη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στην ανάλυση της διασυνδεσιμότητας με τα δίκτυα ενέργειας. Επίσης, το ΕΠΙΣΕΥ είναι επικεφαλής της υλοποίησης και εγκατάστασης των υποσυστημάτων του FABRIC στις υποδομές, καθώς και για την αξιολόγηση του τελικού συστήματος.
Η πρώτη συνάντηση της κοινοπραξίας θα διοργανωθεί στην Αθήνα, στις 3-5 Φεβρουαρίου, από την ερευνητική ομάδα I-SENSE (http://i-sense.iccs.gr) του ΕΠΙΣΕΥ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα