Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Πάμε… σινεμά

ΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

(2016 ΕΓΧ 104’)

Περιπέτεια φαντασίας

Σκην.: Ζανγκ Γιμού Μουσ.: Ραμίν Τζιαβαντί Ηθ.: Ματ Ντέιμον, Γουίλεμ Νταφόε, Πέντρο Πασκάλ, Άντι Λάου, Τιάν Τζινγκ, Χαν Λου

5.500 χιλιάδες μέτρα μήκος… 1.500 χρόνια για να φτιαχτεί…

Κατά τη διάρκεια της αναζήτησής τους για πυρίτιδα, δύο μισθοφόροι πολεμιστές συλλαμβάνονται και φυλακίζονται στο Σινικό Τείχος και μόνον τότε, διαπιστώνουν, κατάπληκτοι, τον πραγματικό λόγο, για τον οποίο κατασκευάστηκε αυτό το Τείχος. Καθώς κύματα επιδρομών υπερφυσικών τεράτων που, σύμφωνα με το θρύλο «ξυπνούν» κάθε 60 χρόνια, πολιορκούν το Τείχος, η αναζήτηση της μοίρας μετατρέπεται σε ένα ταξίδι ηρωισμού και αυτοσυνείδησης. Οι δύο μισθοφόροι ενώνουν τις δυνάμεις τους με έναν τεράστιο στρατό, επανδρωμένο με τους καλύτερους πολεμιστές της Κίνας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την ασταμάτητη αυτή δύναμη…

Η δράση της ταινίας τοποθετείται περίπου στο 1100 Μ.Χ., την περίοδο της δυναστείας των Σονγκ και η ιστορία προτείνει, ως αιτία κατασκευής του Σινικού Τείχους, την ανάγκη προστασίας των Κινέζων από την επιδρομή του μυθικού τέρατος Τάο Τέι, που «ζωντανεύει» κάθε 60 χρόνια και εξορμά από το Όρος του Νεφρίτη, με σκοπό να τραφεί με ανθρώπους.  Κατά την έρευνα για τη συγγραφή του σεναρίου, οι Δυτικοί σεναριογράφοι ανακάλυψαν τον κινέζικο θρύλο για ένα τέρας, που το αποκαλούσαν Τάο Τέι. Σε ένα κινέζικο βιβλίο φαντασίας, που χρονολογείται 2.500 χρόνια πριν, όπου γίνεται αναφορά σε διάφορα είδη τεράτων, τα Τάο Τέι περιγράφονται τόσο αδηφάγα που, σύμφωνα με το θρύλο, όταν δεν έχουν πλέον ανθρώπους να φάνε, αλληλοκατασπαράσσονται μεταξύ τους. Τα Τάο Τέι είναι μέρος της κινεζικής παράδοσης, σύμφωνα με την οποία ο Δράκος είχε εννέα γιούς, ένας εκ των οποίων ήταν το αδηφάγο, Τάο Τέι. Στην ταινία υπάρχουν τρία είδη. Οι Κηφήνες, που είναι οι πρώτοι που επιτίθενται ακολουθώντας τις διαταγές της Βασίλισσά τους, οι υπερμεγέθεις Ιππότες, η προσωπική φρουρά της Βασίλισσας, που αποστολή τους είναι να την προστατεύουν και τέλος, η Βασίλισσα, που είναι η αρχηγός των Τάο Τέι και δίχως εκείνην,τα Τάο Τέι δε σκέφτονται και τελικά εξολοθρεύονται, αφού πρώτα παγώσουν… Όπως σχολιάζει ο διακεκριμένος σκηνοθέτης, Ζ. Γιμού: «Το Σινικό Τείχος αναφέρεται στους στίχους του Εθνικού μας Ύμνου. Συμβολίζει το έθνος, τη χώρα και την ιστορία μας. Είναι συνώνυμο του εθνικού πνεύματος της Κίνας. Στην ταινία συμβολίζει την ειρήνη και το εθνικό πνεύμα. Το δικό μας σενάριο παρουσιάζει την εκδοχή πως το Σινικό Τείχος κατασκευάστηκε για να προστατέψει την πατρίδα μας από τους εισβολείς. Υπό αυτήν την έννοια, δεν έχει διαφορά αν ο εισβολέας είναι άνθρωπος ή τέρας. Είναι μια ταινία για την κινέζικη ιστορία και τον πολιτισμό μας.» Αναφορικά με τα τέρατα της ταινίας σχολιάζει ο σκηνοθέτης «Τα Τάο Τέι είναι αρχαία τέρατα που γεννήθηκαν από την απληστία του ανθρώπου. Είναι αδηφάγα και αποτελούν, σύμφωνα με το θρύλο, το μεγαλύτερο εχθρό του ανθρώπου. Κι επειδή ο θρύλος γεννά πληθώρα ερωτημάτων όπως «ποιο είναι το  αδύνατο σημείο τους, πόσα χρόνια μάχονται οι άνθρωποι εναντίον τους, πώς επιβιώνουν και πώς πεθαίνουν αυτά τα τέρατα», η ταινία αυτή διαφέρει από όλες τις άλλες του είδους. Με εξαίρεση τα μυθικά τέρατα, όλη η υπόλοιπη ιστορία έχει να κάνει με «κανονικούς» ανθρώπους, χωρίς υπερφυσικές δυνάμεις. Το Σινικό Τείχος είναι κάτι που υπάρχει, κάτι που κατασκευάστηκε. Σε αυτό το ρεαλιστικό πλαίσιο κατασκευάσαμε κι εμείς τα όπλα που χρησιμοποιούνται στην ταινία και «χορογραφήσαμε» τη δράση. […] Το σενάριο γράφτηκε από Αμερικανούς κι εγώ πρότεινα κάποια πράγματα από τη δική μου, κινέζικη, οπτική. Τους άρεσαν οι ιδέες μου και το σενάριο αναθεωρήθηκε προκειμένου να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες Δυτικών και Κινέζων. Αυτό ήταν το δυσκολότερο εγχείρημα.»

LA LA LAND

(2016, ΕΓΧ 128’)

Μιούζικαλ

Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας (Έμα Στόουν), στο Φεστιβάλ Βενετίας 2016

Σκην.: Ντάμιεν Σαζέλ Μουσ.: Τζάστιν Χάρβιτς Ηθ.: Έμα Στόουν, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζ. Κ. Σίμονς, Φιν Γουίτροκ, Ρόζμαρι Ντεβίτ, Σονόια Μιζούνο, Τζον Λέτζεντ, Τζέσικα Ροθ, Τομ Έβερετ Σκοτ, Τζος Πενς

Μουσική… κάμερα…  πάμε…

Ο Σεμπάστιαν, ένας πιανίστας της τζαζ, γνωρίζει τη Μία, μια φιλόδοξη ηθοποιό και ερωτεύονται παράφορα. Η σχέση τους αποδεικνύεται καταλυτική, τόσο για τις αποφάσεις που καλούνται να πάρουν για την επαγγελματική τους ζωή, όσο και για την προσωπική τους.

Ο σχεδιασμός της ταινίας, ξεκίνησε σαν ένα τρελό όνειρο. Ο Ντ. Σαζέλ ήθελε να δει, αν θα μπορούσε να δημιουργήσει μία ταινία, η οποία θα κατάφερνε να μεταφέρει τη μαγεία και την ενέργεια των ρομαντικών γαλλικών και αμερικάνικων φιλμ της Χρυσής Εποχής στη δική μας, τη σύγχρονη και ασφαλώς πιο περίπλοκη ζωή. Γιατί, όσο γρήγορα κι αν τρέχει ο κόσμος μας, όσο κι αν αλλάζουν τα πάντα γύρω μας με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, όλοι παραμένουμε βαθιά ρομαντικοί, γοητευμένοι από κάποιες τυχαίες συναντήσεις, από τα όνειρα που πραγματοποιούνται και, φυσικά, από τον τρελό έρωτα.

Ο Σαζέλ αναρωτιόταν, επίσης, εάν ο αφηγηματικός τρόπος του μιούζικαλ θα μπορούσε να ξανακερδίσει εκείνο το κοινό που, ναι μεν αγαπάει τα παραμύθια και τη μαγεία, αλλά έχει εθιστεί και σε ένα πιο σκοτεινό και ψηφιακό είδος κινηματογράφησης. Το να ενώσει, λοιπόν, μερικά από τα αγαπημένα του στοιχεία από τις ταινίες των 40s, 50s και 60s – τη μουσική, τα έντονα χρώματα και τη γεμάτη ενέργεια ηθοποιία- με την αγαπημένη του πόλη, το Λος Άντζελες, ήταν ο δικός του σκηνοθετικός μονόδρομος.

Ο τρόπος που η ταινία τοποθετεί δύο ανθρώπους που ζουν πολύ μοντέρνες ζωές, σε όλες αυτές τις ιστορικές τοποθεσίες του Χόλιγουντ είναι μοναδικός.

Η ταινία ξεκινάει εκεί που ξεκινάνε όλα στο Λος Άντζελες: στη λεωφόρο. Εκεί ο Σεμπάστιαν συναντάει τη Μία. Και οι δυο τους, είναι απολύτως αφοσιωμένοι στις προσωπικές, ατελέσφορες φιλοδοξίες τους. Ο Σεμπάστιαν στο να κάνει τους ανθρώπους να αγαπήσουν τη τζαζ στον 21ο αιώνα και η Μία στο να καταφέρει να λάβει μέρος, έστω σε μία μόνο οντισιόν, που πρόκειται να της εξασφαλίσει το ρόλο των ονείρων της. Κανένας όμως από τους δύο δε περιμένει ότι η συνάντησή τους ήταν γραφτό να συμβεί και ότι μαζί μπορούν κα καταφέρουν να πάρουν τα ρίσκα που απαιτούνται και που μόνοι τους ποτέ δε θα μπορούσαν…

PASSENGERS

(2016, ΕΓΧ 116’)

Περιπέτεια, Επιστημονικής Φαντασίας

Σκην.: Μόρτεν Τάιλντουμ Μουσ.: Τόμας Νιούμαν Ηθ.: Τζένιφερ Λόρενς, Κρις Πρατ, Μάικλ Σιν, Λόρενς Φίσμπερ

Μια παράξενη συνθήκη… μια μαζική μετανάστευση…

Ο Τζιμ και η Αουρόρα, αν και άγνωστοι μεταξύ τους, είναι δυο ανάμεσα στους 5.000 επιβάτες ενός υπερπολυτελούς διαστημοπλοίου, που ταξιδεύουν ναρκωμένοι, με προορισμό έναν πολύ μακρινό πλανήτη από τη Γη, σε μια διαδρομή διάρκειας 120 χρόνων. Μια μηχανική βλάβη, όμως, που κάνει τα ρομπότ να δυσλειτουργούν και τα φώτα να αναβοσβήνουν τρελά, τους ξυπνάει, κατά 30 χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό.

Ο Τζιμ και η Αουρόρα, ανακαλύπτουν ο ένας τον άλλον και οι δυο μαζί προσπαθούν να εντοπίσουν τη βλάβη στο διαστημόπλοιο, που οδηγεί σταδιακά προς τη μηχανική κατάρρευση, με αποτέλεσμα οι ζωές όλων τους να κινδυνεύουν…

     ΔΑΣΚΑΛΑ

(2016, ΕΓΧ 102’)

Κομεντί

Σκην.: Γιάν Χρεμπέκ Μουσ.: Μιχάλ Νοβίνσκι  Ηθ.: Ζουζάνα Μορέρι, Σονγκόρ Κασάι, Πέτερ Μπέμπτζακ, Ζουζάνα Κονέκνα, Ταμάρα Φίσερ, Μάρτιν Χαβέλκα

Πόσο υψηλό… μπορεί η σιωπή των πολλών… αδυνατεί… να σκεπάσει… τις φωνές των λίγων…

Μπρατισλάβα, δεκαετία του ’80. Μια φαινομενικά ευχάριστη και καλόκαρδη δασκάλα μπαίνει στην καινούρια της τάξη και συστήνεται στους μαθητές της. Όταν έρθει η δική τους ώρα να συστηθούν, η δασκάλα τους ζητάει να αναφέρουν, επίσης, τι δουλειά κάνουν οι γονείς τους. Ανάλογα με την επαγγελματική θέση του καθενός, η δασκάλα μπαίνει σε ένα παράξενο παιχνίδι χειραγώγησης των ενηλίκων κηδεμόνων, αλλά και παιδιών –ζητώντας διάφορες χάρες- για το προσωπικό της συμφέρον. Όμως, ποιος είναι αυτός που μπορεί να καταγγείλει δημόσια μια γυναίκα, που διατηρεί τόσο στενούς δεσμούς με το κυρίαρχο κομμουνιστικό κόμμα;

Ανήσυχοι για την ακαδημαϊκή πορεία των παιδιών τους, οι περισσότεροι γονείς υποκύπτουν στην πίεση και θέτουν τους εαυτούς τους στην υπηρεσία της δασκάλας για κάθε είδους εξυπηρετήσεις: της αγοράζουν τρόφιμα, της παρέχουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, καθαρίζουν το διαμέρισμά της, υπομένουν ακόμη και τις ερωτικές της κρούσεις. Ωστόσο, ένα τραγικό συμβάν, οδηγεί τρεις οικογένειες, ώστε να πάρουν την απόφαση να αντισταθούν. Έτσι, σε συνεργασία με τη διευθύντρια του σχολείου και τους υπόλοιπους γονείς, οργανώνουν μια μυστική συνάντηση, κατά τη διάρκεια της οποίας αποκαλύπτεται η καταστρεπτική δράση της δασκάλας σε όλο της το μεγαλείο.

Γεμάτη σασπένς και οξυδερκείς παρατηρήσεις, για μια σημαδιακή εποχή που καθόρισε ολόκληρες γενιές, αλλά και τα αναγνωρίσιμα ανθρώπινα χαρακτηριστικά που τη διαμόρφωσαν. Πρόκειται για μια ιστορία για τη λεπτή διαφορά ανάμεσα στο συμβιβασμό και την υποδούλωση, καθώς και για τη δύναμη του ανθρώπινου χαρακτήρα, ως φύση πλέον, που πλάθεται οπουδήποτε και οποτεδήποτε, τουλάχιστον όσο η διαφθορά, η μικροπρέπεια και ο εγωισμός, κυριαρχούν ακόμη στον κόσμο.

Δείτε την.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα