Μουσείο Τυπογραφείας

Πάμε… Σινεμά

Η ΡΟΖΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ


(2016 ΕΓΧ 97’) Δράμα, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Γιάννη Γιανέλλη Θεοδοσιάδη, «Ισμαήλ και Ρόζα» Σκην.: Γιώργος Κορδέλλας Μουσ.: Δημήτρης Παπαδημητρίου Ηθ.: Τάσος Νούσιας, Ευγενία Δημητροπούλου, Λήδα Πρωτοψάλτη, Γιλμάζ Γκρουντά, Γιούλικα Σκαφιδά, Πέτρος Λαγούτης, Τζεμ Ακσακάλ

Ένα… ηλικιωμένο… μυστικό… δεν κρύβει μόνον αλήθεια… αλλά και πόνο… Η αινιγματική Σμυρνιά, αρχόντισσα Ρόζα, ζει επί δεκαετίες με το βάρος ενός μυστικού, που κρατά πεισματικά σφραγισμένο, ακόμα και από την 28χρονη εγγονή της, Μαριάννα, το μοναδικό άνθρωπο που έχει στον κόσμο. Το συλλεκτικό πάθος του Δημήτρη, ενός αρχιτέκτονα που αναζητεί στα παράλια της Μικράς Ασίας ίχνη από τις χαμένες πατρίδες, μια παλιά φωτογραφία, αλλά και ένα νυφικό λερωμένο με αίμα, γίνονται αφορμή για να ανασυρθεί, 60 χρόνια αργότερα, μια ερωτική ιστορία από το παρελθόν, που ωστόσο, πρόκειται να αλλάξει για πάντα τις ζωές της Μαριάννας και του Δημήτρη. H μυρωδιά των παλαιοπωλείων, η πρόκληση του μυστηρίου, η γοητεία του ταξιδιού και η δύναμη του έρωτα, συνθέτουν την ατμόσφαιρα και τη διαδρομή που ακολουθούν οι τέσσερεις ήρωες, στις δυο μεριές του Αιγαίου, συνειδητοποιώντας πως οι μικρές ιστορίες των ανθρώπων είναι αυτές που σφραγίζουν τη μεγάλη Ιστορία. Ο Γιώργος Κορδέλλας, γνωστός ως σκηνοθέτης επιτυχημένων σειρών («Αναστασία», «Απών», «Τζιβαέρι», «Βεντέτα», «Λούφα και παραλλαγή» κ.ά.), αλλά και στιχουργός αγαπημένων τραγουδιών, όπως το «Αν είσαι πλάι μου» του Δημήτρη Μητροπάνου, σκηνοθετεί μια δυνατή ιστορία, τα γυρίσματα της οποίας, πραγματοποιήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, τη Μυτιλήνη και την Αθήνα.
ΚΡΥΦΗ ΟΜΟΡΦΙΑ


(2016, ΕΓΧ 116’) Δράμα Σκην.: Ντέιβιντ Φράνκλιν Μουσ.: Τιοντόρ Σαπίρο Ηθ.: Γουίλ Σμιθ, Έντουαρντ Νόρτον, Κίρα Νάιτλ, Κέιτ Γουίνσλετ, Έλεν Μίρεν
Κατά κάποιο… μαγικό τρόπο… όλοι είμαστε… μεταξύ μας… συνδεδεμένοι… Ο Χάουαρντ, ένας εξαιρετικά επιτυχημένος διαφημιστής στη Νέα Υόρκη, βιώνει μια βαθιά, προσωπική τραγωδία και από τις συνθήκες, υποχρεώνεται να αποσυρθεί από την καθημερινότητά του. Οι συνάδελφοι και φίλοι του προσπαθούν να τον πλησιάσουν, αλλά ο ίδιος αναζητάει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του, απευθυνόμενος στο σύμπαν, συντάσσοντας επιστολές προς την Αγάπη, το Χρόνο και το Θάνατο. Όταν όμως η ίδια του η λογική, δώσει απροσδόκητες κάποιες απαντήσεις τότε μόνον, αρχίζει να αφουγκράζεται ότι μερικές σταθερές, συνδέονται στις ζωές όλων και πως ότι ακόμα και η πιο βαθιά απώλεια, μπορεί να αποκαλύψει στιγμές με νόημα και ομορφιά…
ΜΟΑΝΑ


(2016, ΕΓΧ 107’) Κινούμενα σχέδια, εξελληνισμένη έκδοση Σκην.: Ρον Κλέμεντς, Τζον Μούσκερ Μουσ.: Μαρκ Ματσίνα Τραγούδια: Οπετάια Φοράι, Λιν Μανουέλ Μιράντα
Όταν οι ωκεανοί καλούν… οι τολμηροί δεν αντιστέκονται… Τρεις χιλιάδες χρόνια πριν, οι μεγαλύτεροι ναυτικοί του κόσμου διέσχιζαν τον απέραντο Ειρηνικό, εξερευνώντας τα πολλά νησιά της Ωκεανίας. Όμως κάπου εκεί, και περίπου για μια χιλιετία, τα ταξίδια σταμάτησαν, χωρίς κανείς να γνωρίζει το γιατί. Μια ριψοκίνδυνη έφηβη, η Βαϊάνα, σαλπάρει σε μια τολμηρή αποστολή, προκειμένου να σώσει το λαό της. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η Βαϊάνα συναντάει τον κάποτε ισχυρό ημίθεο, Μάουι, που την καθοδηγεί στο σωστό δρόμο των εξερευνήσεων. Έτσι, η Βαϊάνα και ο Μάουι, ταξιδεύουν παρέα, στα ανοιχτά, αντιμετωπίζοντας, όχι μόνον αντίξοες συνθήκες, αλλά και γιγάντια τέρατα. Στη δύσκολη αυτή διαδρομή, η Βαϊάνα δεν εκπληρώνει μόνον το όραμα των προγόνων της, αλλά παράλληλα, ανακαλύπτει και αυτό που πάντα αναζητούσε: την πραγματική της ταυτότητα…
Ο ΧΟΡΕΥΤΗΣ


(2016, ΕΓΧ 116’) Ντοκιμαντέρ, βασισμένο στη ζωή του διάσημου Χορευτή, Σεργκέι Πολούνιν Σκην.: Στίβεν Κάντορ Μουσ.: Ιλάν Εσκερί Ηθ.: Σεργκέι Πολούνιν
Πόσο υψηλό… μπορεί να είναι… το τίμημα της τελειότητας… Μια διεισδυτική ματιά, στη ζωή της σύνθετης προσωπικότητας του διάσημου χορευτή, Σεργκέι Πολούνιν. Επαναστάτης, ανατρεπτικός, το «κακό παιδί» του χορού ή «άγγελος από τους ουρανούς», άλλαξε τη μορφή του μπαλέτου, που μέχρι τώρα γνωρίζαμε. Κάποιοι, μάλιστα, τον αποκαλούν «Τζέιμς Ντιν του μπαλέτου». Όμως η αριστοτεχνία έχει υψηλό τίμημα. Ο Σεργκέι Πολούνιν, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στο βίντεο «Take Me to Church», έγινε το ορόσημο του μπαλέτου, όταν εγκατέλειψε τη θέση του σολίστ δύο φορές, επαναστατώντας απέναντι στο κατεστημένο του κλασικού χορού. Τον θεώρησαν διάδοχο ή και καλύτερο του Ρούντολφ Νουρέγιεφ, το μεγαλύτερο ταλέντο της εποχής μας στον απαιτητικό κόσμο του μπαλέτου. Προικισμένος με έναν απίστευτο συνδυασμό δύναμης και χάρης, ο Σεργκέι Πολούνιν χτύπησε σαν κεραυνός, στον κόσμο του μπαλέτου και έγινε ο νεαρότερος πρώτος χορευτής στην ιστορία του Βασιλικού Μπαλέτου του Λονδίνου. Στο απόγειο της δόξας του, σε ηλικία μόλις 25 ετών, οδηγημένος στο όριο της αυτοκαταστροφής από την επιτυχία του, ο Σεργκέι νιώθοντας το ταλέντο του περισσότερο ως βάρος παρά ως δώρο, ανακοινώνει την αποχώρησή του, εξαντλημένος από ανούσιες πρόβες και δυσαρεστημένος από τις χαμηλές αμοιβές του. Για ένα διάστημα, προσπάθησε να ζήσει σαν συνηθισμένος θνητός, για να επανέλθει αργότερα στον χορό, αλλά με λιγότερες φιλοδοξίες και μειωμένες ώρες προπονήσεων. Σήμερα, είναι πλέον αναγνωρίσιμος, συνεχίζει να χορεύει και δεν μετανιώνει καθόλου για την απόφαση της καθοριστικής του διακοπής. Το ντοκιμαντέρ του Στίβεν Κάντορ φιλτράρει στο ταλέντο του, εξερευνά τη μετατροπή του σε διασημότητα και την επιρροή που άσκησε πάνω του η συμμετοχή του στο βιντεοκλίπ του «Take Me to Church» του Hozier. Το συγκινητικό πορτρέτο ενός επαναστάτη χορευτή, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται αυτό. Τελικά, πώς μπορείς να είσαι ελεύθερος άνθρωπος όταν είσαι το πιο «περιζήτητο απόκτημα» στον χώρο του μπαλέτου;
ΜΠΑΛΑΡΙΝΕΣ


(2016, ΕΓΧ 89’) Κινούμενα σχέδια, εξελληνισμένη έκδοση Σκην.: Έρικ Σάμερ, Έρικ Βαν Μουσ.: Κλάους Μπάντελντ
Μερικές φορές… τα όνειρα… είναι το στάνταρ ποντάρισμα… Παρίσι, 1879. Η 11χρονη ορφανή, Φελισί, ονειρεύεται να γίνει μπαλαρίνα και εγκαταλείποντας το πατρικό της, φτάνει στο Παρίσι, προκειμένου να κυνηγήσει το μεγάλο της πάθος. Σε αυτή της την προσπάθεια και αφού δεν έχει τίποτε να χάσει, η Φελισί «δανείζεται» την ταυτότητα ενός κακομαθημένου πλουσιόπαιδου και γράφεται στη Σχολή Μπαλέτου της Όπερας, όπου γνωρίζει τον χαρισματικό Βίκτορ, που αμέσως, γίνεται ο καλύτερός της φίλος…
ΟΔΥΣΣΕΙΑ


(2016, ΕΓΧ 122’) Βιογραφία, βασισμένη στη ζωή και το έργου του Ζακ Ιβ Κουστό, αλλά και στα ομότιτλα βιβλία των Αλμπέρτ Φαλκό και Ζαν Μισέλ Κουστό Σκην.: Ζερόμ Σαλ Μουσ.: Αλεξάντρ Ντεσπλά Ηθ.: Λαμπέρ Γουίλσον, Οντρέ Τοτού, Πιέρ Νινέ, Μάικλ Μπάντρεντ
Άλλο η προστασία… κι άλλο η κατάκτηση… το ένα όμως… δεν αναιρεί το άλλο… Καλοκαίρι 1946. Ο Ζακ Κουστώ βουτά με τον γιο του, Φιλίπ, στα πανέμορφα νερά της Μεσογείου. Χάρη σε μια νέα ειδική εφεύρεση, του πατέρα του, ο μικρός Φιλίπ μπορεί να αναπνεύσει μέσα στο νερό και έτσι γνωρίζει για πρώτη φορά ένα μυθικό, υπέροχο κόσμο, έναν παράδεισο γεμάτο με πολύχρωμα ψάρια και άλλα πλάσματα του βυθού. Για τον Κουστό, όμως, αυτό δεν αρκεί. Αγαπάει την περιπέτεια και την αδιάκοπη εξερεύνηση και για το όνειρό του, είναι διατεθειμένος να ρισκάρει τα πάντα. Έτσι, αγοράζει ένα πλοίο, το Καλυψώ και παρέα με τη σύντροφό του και το έμπιστο πλήρωμά του, ταξιδεύει τις θάλασσες της Γης, αφήνοντας τους γιους του σε ένα γκρίζο, βαρετό οικοτροφείο. Δέκα χρόνια αργότερα, όταν ο Φιλίπ φτάνει στο Καλυψώ, βρίσκει τον πατέρα του αλλαγμένο, αφού πλέον είναι ένας διεθνής σταρ, σκηνοθέτης διάσημων ντοκιμαντέρ και επικεφαλής μιας τεράστιας επιχείρησης. Η ζωή του δεν είναι πια η περιπέτεια και το κυνήγι της γνώσης, αλλά μίτινγκ, συνέδρια, εμπορικές συμφωνίες και μεγαλομανή σχέδια, όπως η δημιουργία υποβρύχιων πόλεων. Δεν βλέπει ότι η ολοένα αυξανόμενη μόλυνση και η παρεμβατική συμπεριφορά των ανθρώπων, απειλεί τον κόσμο που τους γνώρισε ο ίδιος με τα ταξίδια του. Ο Φιλίπ, όμως, το βλέπει. Οι δύο αυτοί παθιασμένοι άνδρες, εκπρόσωποι δύο εντελώς διαφορετικών γενιών, συγκρούονται έντονα, ωστόσο η αμοιβαία αγάπη και ο θαυμασμός, τους φέρουν μαζί για ένα μεγάλο ταξίδι και μια συγκινητική ανακάλυψη. Η ταινία, είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό μιας ζωής γεμάτης περιπέτεια, μιας ζωής που άνοιξε τα μάτια όλων μας, σε έναν εντελώς άγνωστο κόσμο. Είναι μια παγκόσμια ιστορία για το πως η αγάπη ενός γιου, για τον πατέρα του, τον έσωσε από τον ίδιο του τον εαυτό. Ο Ζακ Κουστό είναι πλέον ένας συνώνυμος άγγελος, με τον κόσμο του βυθού, με την αγάπη για τη φύση και τη λαχτάρα για την ανακάλυψη. Το όνομα του είναι πασίγνωστο, όπως και το πρόσωπό του, με το χαρακτηριστικό κόκκινο σκουφί που φορούσε ο ίδιος και όλο το πλήρωμά του. Το ευρύ κοινό, όμως, αγνοεί τη συναρπαστική ιστορία της ζωής του, που επεφύλασσε θριάμβους αλλά και συντριβή. Η «Οδύσσεια», μία από τις πλουσιότερες παραγωγές στην ιστορία του γαλλικού σινεμά και μεγάλη εισπρακτική επιτυχία σε ολόκληρη την Ευρώπη, διηγείται αυτή την ιστορία, αναδεικνύοντας, ταυτόχρονα, την τεράστια επιρροή που είχε στη ζωή του, ένας από τους γιους του, ο δυναμικός και ιδεολόγος Φιλίπ. Δείτε την.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.