Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Πάμε Αντικύθηρα!

Καλοί μου φίλoι, Καλό Σαββατοκύριακο!
Να πάμε στα Αντικύθηρα μας “προτρέπουν” στον σημερινό Παιδότοπο, “εμμέσως πλην σαφώς” μια μαθήτρια και ένας δάσκαλος, η μαθήτρια της Β’ (τώρα πια της Γ’) Δημοτικού Εμμανουέλα Βουρδουμπά του Δημ. Σχ. Γερανίου Χανίων και ο γνωστός μας δάσκαλός της Μύρων Παναγιωτάκης.
Ολα ξεκίνησαν από μια εκδρομή της Εμμανουέλας πέρυσι στο τόσο κοντινό με την Κρήτη νησάκι στις 17 Αυγούστου στο πανηγύρι του Αγίου Μύρωνα, με την οικογένειά της.
Μια εκδρομή για την οποία έγραψε, κάποια στιγμή. ύστερα από προτροπή του δασκάλου της τις εντυπώσεις της, ένα “σκέφτομαι και γράφω” μια έκθεση όπως έλεγαν την “παραγωγή γραπτού λόγου”, παλιά. Η “βάση” για ένα ιδιαίτερα επιμελημένο έντυπο για ένα μικρό τουριστικό οδηγό, σκέφτηκε ο δάσκαλός της που πολύ “αγαπά” και λόγω ονόματος το συγκεκριμένο νησάκι και πρόσθεσε ό,τι έπρεπε να προσθέσει! Ειλικρινά το καταχάρηκα ξεχωριστά το συγκεκριμένο έντυπο, Μύρων! Μπράβο και σ’ εσένα και βέβαια στην Εμμανουέλα!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος

Τα Αντικύθηρα είναι ένα μικρό νησάκι ανάμεσα στην Κρήτη και τα Κύθηρα. Είναι νησί με βράχια και με λίγα δέντρα. Εχει λίγες παραλίες αλλά όμορφη φύση. Ολοι πρέπει να επισκεφτούν τα Αντικύθηρα. Ειδικά οι Χανιώτες. Δυόμισι ώρες κρατάει το ταξίδι από το Καστέλι-Κίσαμος.

Μια καλοκαιρινή ημέρα ακούω τη φωνή της μαμάς μου…
“Παιδιά ξυπνήστεεεε! Πάμε εκδρομήηηηη. Στα Αντικύθηραααα!
Εκδρομή; Πεταχτήκαμε από τα κρεβάτια μας εγώ με τα αδέρφια μου όλο χαρά. Πήραμε το πρωινό μας και φύγαμε για το μεγάλο καράβι στο Καστέλι που μας πήγε στ’ Αντικύθηρα. Η διαδρομή ήταν μοναδική, ο ήλιος λαμπερός κι η θάλασσα γαλάζια.
Οση ώρα ταξιδεύαμε εγώ και οι φίλοι μας παίζαμε επιτραπέζια, ακούγαμε μουσική και χαζεύαμε τη θάλασσα περιμένοντας να δούμε κανένα δελφίνι.
Ξαφνικά η μαμά φώναξε: “Φτάσαμε στ’ Αντικύθηρα”. Οταν κατεβήκαμε από το καράβι μας περίμεναν αγροτικά αυτοκίνητα. Μας έβαλαν στην καρότσα και μας οδήγησαν στο εκκλησάκι του Αγίου Μύρωνα. Η εκκλησία ήταν στα βουνά και εκείνη τη μέρα γιόρταζε.
17 Αυγούστου-Αγιος Μύρωνας. Μετά τη λειτουργία πήραμε άγιο νερό από την πηγή και στο χωριό έγινε γλέντι με κρητική μουσική και ωραία φαγητά. Θυμάμαι που ήρθε και μια κυρία με μια λεκάνη που είχε μέσα πολλά σταφύλια. Μετά το γλέντι πήγαμε για μπάνιο σ’ ένα όμορφο μέρος για να ξεχάσεις τις έγνοιες είπε η μαμά.
Κάναμε πικ-νικ και περάσαμε τέλεια.
Αργά το βράδυ είχαν εκδήλωση και μια έκθεση με πράγματα από πηλό που έφτιαχνε μια κυρία στο νησί όπως φλιτζάνες, κούπες κ.α.
Οταν έφτασε το βράδυ ακούσαμε το σφύριγμα του πλοίου και ετοιμαστήκαμε να γυρίσουμε πίσω και όλοι σκεφτήκαμε ότι και του χρόνου πάλι στον Αγιο Μύρωνα.

Εμμανουέλα Βουρδουμπά

Στο μικρό αυτό νησάκι μπορεί κανείς να δει πολλά πράγματα όπως: Εχει παλιά πόλη με τείχη στο Κάστρο και τα παλιά χρόνια την πύλη αυτή την εξουσίαζε μια άλλη πειρατική πόλη η Φαλάσαρνα. Στα Αντικύθηρα είχε βρεθεί και άγαλμα αφιερωμένο στο Θεό Απόλλωνα (Αρχαιολογικό Μουσείο Αθήνας).
Υπάρχει και νερόμυλος που κάποτε δούλευε μόνο τον χειμώνα.

Το νησάκι των Αντικυθήρων πηγαίνουν πολλοί για να παρατηρήσουν άγρια πουλιά που ξεκουράζονται εκεί και να αγοράσουν μέλι αφού το νησάκι μοσχομυρίζει θυμάρι.

Ενα όμορφο και όχι πολύ δύσκολο μονοπάτι σε πηγαίνει στις Απολυτάρες όπου εκεί βλέπεις ένα υπέροχο πέτρινο φάρο με ωραία θέα και με φαροφύλακα έναν Ρώσο Ναύαρχο το 1917 όπου εκεί γνώρισε και την τρίτη σύζυγό του τη Ζαμπία Χαρχαλάκη.

Τα Αντικύθηρα είναι γνωστά και για τα δυο πολύ σπουδαία σύμβολα. Ενα άγαλμα που βρέθηκε σε ένα ναυάγιο των Αντικυθήρων του 1ου αι. π.Χ. και ήρθε στην επιφάνεια το 1900 περίπου. Εχει υψωμένο το δεξί του χέρι αλλά κανένας δεν ξέρει με σιγουριά τι μπορεί να κρατούσε. Το 1900 βρέθηκε και ένα άλλο σπουδαίο και περίεργο αντικείμενο στο βυθό της θάλασσας από κάποιο σφουγγαρά.
Είναι ένας μηχανισμός με γρανάζια και πολλοί πιστεύουν ότι ήταν πυξίδα ή αστρονομικό όργανο των αρχαίων χρόνων.
Και ο έφηβος και ο μηχανισμός των Αντικυθήρων βρίσκονται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία