Μουσείο Τυπογραφείας

Νέες φόρμουλες για Β.Ο.Α.Κ – Ο.Α.Κ.;

23 nanoΑπό την Aνοιξη του 2016 είχαμε μια σειρά ανακοινώσεων και δηλώσεων του γ.γ. υπουργείου Υποδομών κ. Δέδε σχετικά με την δρομολόγηση -επιτέλους- του έργου του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.).
• Η στήλη είχε σχολιάσει αρκετές φορές στα “Χ.Ν.” τα δεδομένα που μας παρείχαν οι δηλώσεις και οι συνακόλουθες ανακοινώσεις του δικού μας Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης(Ο.Α.Κ.)

Μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού
• Μεταξύ άλλων στο δημοσίευμα της 19-5-16 (http://www.haniotika-nea.gr/habemus-b-o-a-k/ ) με τίτλο “Habemus B.O.A.K” επισημάναμε ότι ο γ.γ. Υπ. Υποδομών κ. Δέδες προετοιμάζοντας την κάθοδο του κ. Τσίπρα στην Κρήτη, μας ανακοίνωσε τον προγραμματισμό του υπουργείου για τον Β.Ο.Α.Κ. Στον οποίο κρατήσαμε δυο βασικά στοιχεία: 1. Χρηματοδότηση του Ο.Α.Κ. για τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για τον Β.Ο.Α.Κ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. 2. Ενταξη του Β.Ο.Α.Κ -κατά προτεραιότητα- στο πακέτο Γιούνκερ. «Ανθρωπός μας, ο κ. Δέδες» είχε αποφανθεί τότε σκωπτικά ο Ραν ταν πλαν. Αφού λίγες μέρες πριν είχαν ανακοινωθεί τα 42 έργα που εντάσσονται στο πακέτο Γιούνκερ αλλά ο Β.Ο.Α.Κ.… δεν ήταν μέσα!

Πελατειακό κράτος
• Ολα καλά, όμως. Το πιστέψαμε. Επειδή, μας το διαβεβαίωσε και ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας που, μετά τον “προπομπό” του, κ. Δέδε, πήγε στο Ηράκλειο τον Ιούνιο του 2016 και δήλωσε μεταξύ άλλων για τον Β.Ο.Α.Κ.: «Στην περίπτωση του Β.Ο.Α.Κ. αποτυπώνεται η απόλυτη απουσία σχεδιασμού, το μοντέλο του πελατειακού κράτους στη διαχείριση των μεγάλων έργων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις… Προχωράμε με τη Στρατηγική Μελέτη του ΒΟΑΚ…»

Πήγε περίπατο;
• Αυτές τις ημέρες δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα “YPODOMES.COM” και αναμεταδόθηκε και από παγκρήτια ηλεκτρονικά ΜΜΕ η αποκλειστική πληροφορία (που δεν διαψεύστηκε από τον Ο.Α.Κ. αλλά δεν επιβεβαιώθηκε κιόλας με σχετική ανακοίνωση) που λέει ότι «Ξεκινά η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ της διαδικασίας προκήρυξης δημόσιου διαγωνισμού για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.)»
• Σύμφωνα δε με πληροφορίες του ypodomes.com, ο O.A.K. απέστειλε αίτημα στο Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αναλάβει το υπουργείο τη σχετική διαδικασία μέσω Προγραμματικής Σύμβασης. Οπως αναφέρεται δε στη σχετική απόφαση που έχει αναρτηθεί «…το υπόψη έργο θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση». Καταλήγει δε ότι το έργο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης .
• Γδουπ!!! Ξερός έπεσε ο Ραν ταν πλαν. Μα καλά, πριν έξι μήνες δεν μας διαβεβαίωναν όλοι για σχεδιασμό, για ολοκληρωμένο βιώσιμο έργο, για χρηματοδότηση του Ο.Α.Κ. ώστε να προχωρήσει στη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού; Δεν μας είχαν δώσει και κωδικούς, διευθύνσεις και ονόματα για την ανάθεση και χρηματοδότηση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού; Δεν μας διαβεβαίωναν για ένταξη στο ΕΣΠΑ και στο πακέτο Γιούνκερ κ.λπ; Πήγαν…περίπατο όλ’ αυτά; Τζάμπα σχέδια, κόποι, εργατοώρες, συσκέψεις, τυπογραφικό μελάνι και ηλεκτρονικές ειδήσεις;
• Και τώρα ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ τη διαδικασία; Πάλι; Η οποία, όπως περιγράφεται, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις “προετοιμασίες” των προηγούμενων κυβερνήσεων. Και επομένως προοιωνίζεται άλλη μια χαμένη 15ετία και βάλε!
• Πώς έγινε αυτό; Με αίτημα του Ο.Α.Κ., λέει. Ο οποίος με μια Προγραμματική Σύμβαση (Π.Σ.) αναλαμβάνει χωρίς λεφτά (δεν αναφέρεται χρηματοδότηση της Π.Σ.) να υποβάλλει κάποια δευτερεύοντα στοιχεία (π.χ. κυκλοφοριακών φόρτων τα οποία εν πολλοίς υπάρχουν).
• Η μέθοδος της παραχώρησης, δεν σημαίνει ότι θα κάνει κουμάντο ο ιδιώτης για τα πάντα όπως περιγράφεται; (μελέτη, κατασκευή, διαχείριση, συντήρηση λειτουργία,διόδια ).
• Το γεγονός ότι το Υπουργείο στην ουσία αναλαμβάνει, επίσης, τα πάντα δεν γρονθοκοπά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο Ηράκλειο για «απουσία σχεδιασμού, μοντέλο πελατειακού κράτους στη διαχείριση των μεγάλων έργων…»;
• Τώρα που το υπουργείο ξανααλλάζει και τα παίρνει όλα επάνω του δείχνει συνέπεια σχεδιασμών; Η μήπως δείχνει αυτό που ο πρωθυπουργός κατήγγειλε; Οτι, δηλαδή, «το μοντέλο του πελατειακού κράτους στη διαχείριση των μεγάλων έργων», ζει και βασιλεύει και για τον Β.Ο.Α.Κ;
• Να θυμίσουμε εδώ ότι ο τέως υπ. Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδης είχε μιλήσει για συμφέροντα εντός και εκτός Κρήτης που εμποδίζουν το έργο του Β.Ο.Α.Κ. Λέτε αυτά τα συμφέροντα να είναι παντός… κυβερνητικού καιρού;
• Διότι, πέραν του ότι απομακρύνεται η κατασκευή του έργου σε πολύ βάθος χρόνου, τίθεται και θέμα αγνόησης – απαξίωσης του Ο.Α.Κ. Καθώς ο ιδρυτικός νόμος του Ο.Α.Κ προβλέπει ότι ο Β.Ο.Α.Κ. είναι αρμοδιότητα του Ο.Α.Κ.
• Και άραγε, το “αίτημα” του Ο.Α.Κ. να τα αναλάβει όλα το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, μήπως σηματοδοτεί μία “φόρμουλα”, αρχικά, απαξίωσης του Ο.Α.Κ.;
Και σταδιακά λόγω και της αποξένωσής του από τον ιδρυτικό στόχο, μιας γενικής απαξίωσης του μοναδικού Οργανισμού παγκρήτιας εμβέλειας με έδρα τα Χανιά; Διότι ήδη, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες μας, ο Ο.Α.Κ. στην Δυτική Κρήτη έχει μόνο το προβληματικό έργο του κόμβου Μουρνιών.
• Αν υποψιαστώ πανελλαδικά και παγκρήτια συμφέροντα στην πολιτική και χρηματοκατασκευαστική διαχείριση του Β.Ο.Α.Κ. από το υπουργείο του κ. Σπίρτζη,
θα ανοίξω γραφείο προβλέψεων… “δαιμονίων”.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.