Μουσείο Τυπογραφείας

Νέα δεδομένα στην εκπαίδευση και στα Χανιά

» Πολυτεχνείο και σχολεία προσαρμόζονται στην τηλεκπαίδευση

Στα νέα δεδομένα που δημιουργεί ο κορωνοϊός προσαρμόζονται μαθητές και φοιτητές στα Χανιά. Το Πολυτεχνείο Κρήτης και τα σχολεία του νομού, προσπαθούν να εφαρμόσουν τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης για εξ αποστάσεως μαθήματα.

Το Πολυτεχνείο

Ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Ε. Διαμαντόπουλος

Στην προμήθεια επαγγελματικής πλατφόρμας με την οποία θα μπορούν να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα 200 διδάσκοντες προχωράει το Πολυτεχνείο Κρήτης, την ίδια ώρα που τα μαθήματα εξ’ αποστάσεως γίνονται κανονικά σε όλες τις σχολές.
Αυτό τόνισε στα “Χ.Ν.” ο πρύτανης του ιδρύματος κ. Ε. Διαμαντόπουλος (φωτ.). «Τα μαθήματα γίνονται κανονικά σε όλες τις σχολές. Δεν φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα, βεβαίως δεν είναι του επιπέδου των μαθημάτων δια ζώσης αλλά υπάρχει θετική ανταπόκριση και από  μεριάς των φοιτητών καθώς συμμετέχουν πάρα πολλοί και με όσους καθηγητές έχω μιλήσει το βλέπουν ότι προχωράει εξαιρετικά» είπε ο πρύτανης.
Το βασικό πρόβλημα του ιδρύματος είναι τα εργαστήρια που δεν μπορούν φυσικά να γίνουν διαδικτυακά αλλά η πρυτανεία ελπίζει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το επόμενο διάστημα. Για την πραγματοποίηση των μαθημάτων εξ’ αποστάσεως αξιοποιούνται  τέσσερις πλατφόρμες μια του υπουργείου (skype for business) και εντός των ημερών “γίνεται μια νέα προμήθεια πλατφόρμας για όλο το το Πολυτεχνείο (200 διδάσκοντες) πιο λειτουργική από αυτή που έχει το Υπουργείο με δική μας δαπάνη” λέει ο κ. Διαμαντόπουλος.
Αναφορικά με τις φοιτητικές εστίες ο πρύτανης αναφέρει πως «οι εντολές του Υπουργείου είναι να κλείσουν όλες οι φοιτητικές εστίες.  Μας ζήτησαν  τα ονόματα συγκεκριμένων ομάδων φοιτητών που δεν έχουν που να πάνε πχ. παιδιών που είναι ορφανά και δεν έχουν γονείς ή αλλοδαπών φοιτητών που δεν μπορούν να επιστρέψουν  στον τόπο καταγωγής τους. Εμείς δεν έχουμε φοιτητές που να έχουν να κάνουν με την πρώτη περίπτωση. Έχουμε 3 αλλοδαπούς φοιτητές που θα μετακινηθούν στο  ξενοδοχείο “Ειρήνη”. Η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών των εστιών έχει φύγει εδώ και δύο εβδομάδες έχει μείνει ένας μικρός αριθμός φοιτητών που για να επιστρέψουν στα μέρη τους έχουμε πάρει απόφαση να τους καλύψουμε τα έξοδα».
Το Πολυτεχνείο συνεχίζει να λειτουργεί ψηφιακά και εξ ‘ αποστάσεως, ενώ έχουν κλείσει οι αθλητικοί χώροι και το πάρκο χλωρίδας και πανίδας, ενώ έχει περιοριστεί ο αριθμός των ανθρώπων που μπαίνουν στην Πολυτεχνειούπολη για περπάτημα στα πλαίσια των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοιού.
Οι εστιακοί φοιτητές πάντως συνεχίζουν τον αγώνα τους διεκδικώντας να μείνουν ανοιχτές οι εστίες.

Η εικόνα στη Δευτεροβάθμια

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων κ. Γ. Κυριακάκης

Για «επικοινωνιακή φούσκα» του Υπουργείου αναφορικά με την τηλεκπαίδευση κάνει λόγο ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων κ. Γιάννης Κυριακάκης (φωτ.).
Ερωτηθείς αναφορικά με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και των προβλημάτων που έχουν προκύψει ο κ. Κυριακάκης τόνισε πως «όσο προχωρά η διαδικασία αποδεικνύεται ότι το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε απόσταση από την πραγματικότητα. Βέβαια από επικοινωνία «σκίζει». «Πουλάει» στην κοινή γνώμη ότι όλα πάνε καλά. Η πραγματικότητα ποια είναι; Δίκτυα που «σέρνονται», πλατφόρμες που καταρρέουν, διευθύνσεις που δεν συνδέονται και γονείς και μαθητές που αγχωμένοι ρωτάνε τι και πως θα γίνει.»
Σύμφωνα με τον κ. Κυριακάκη οι εκπαιδευτικοί «για άλλη μια φορά, για άλλο ένα θέμα πέφτουν «θύματα» της υποκρισίας του Υπουργείου Παιδείας. Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια πολλών συναδέλφων να βοηθήσουν τους μαθητές τους αλλά και τον υπερβάλλοντα ζήλο μερίδας διευθυντών να «επιδείξουν έργο» πιέζοντας τους συναδέλφους (έργο όχι δικό τους αλλά των καθηγητών) τα αποτελέσματα είναι πενιχρά. Πως θα μπορούσε να γίνει άλλωστε; Όταν επί χρόνια δεν έχεις καμιά σοβαρή υποδομή στα σχολεία, δεν έχεις εκπαιδεύσει ποτέ καθηγητές και μαθητές σ’ αυτή τη διαδικασία δεν δικαιούσαι να παριστάνεις πως όλοι, καθηγητές και μαθητές, έχουν τον εξοπλισμό και τις γνώσεις για κάτι τέτοιο. Ρωτάει κανείς αν οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν για 5-6 μήνες και δεν έχουν καλά καλά μόνιμη κατοικία, έχουν λάπτοπ, σύνδεση και ότι άλλο χρειάζεται;Ρωτάει κανείς το ¼ περίπου των καθηγητών που πάνε σε 2, 3 ή και 4 σχολεία πως θ’ ανταποκριθούν σε αυτό και αν πρόλαβαν να γνωρίσουν από κοντά τους μαθητές τους για να διδάξουν και εξ αποστάσεως;Όταν 10 χρόνια δε γίνονται διορισμοί και τα όρια συνταξιοδότησης ανεβαίνουν συνεχώς, ζητάς από το γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό να ανταποκριθεί σε μια διαδικασία που δεν υπάρχει στη σχολική καθημερινότητα και που ποτέ δε φρόντισες να τους εκπαιδεύσεις;Όταν αδιαφορείς για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας όλο το χρόνο λόγω έλλειψης καθηγητών και φτάνεις να προσλαμβάνεις αναπληρωτές για να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα το Γενάρη, πείθεις κανένα λέγοντας ότι είσαι πανέτοιμος για την εξ αποστάσεως διδασκαλία;Η ζωντανή διδασκαλία δεν υποκαθίσταται. Το μάθημα γίνεται στην τάξη κι όποιος έχει μπει έστω και μια φορά σε σχολική τάξη το γνωρίζει. Αν κάνουν όνειρα ότι έτσι θα απαλλαγούν στο μέλλον από το δημοσιονομικό «βάρος» πρόσληψης των αναπληρωτών, να τα ξεχάσουν. Μόνιμους διορισμούς χρειάζεται η εκπαίδευση. Μπορεί η μέθοδος αυτή να είναι αποτελεσματική για μήτινγκ εταιρειών ή για διδασκαλία μεταπτυχιακών φοιτητών αλλά για μαθητές Γυμνασίου, στα μεγάλα και πολυπληθή τμήματα που διδάσκουμε εμείς, δεν εξυπηρετεί.»
Ο ίδιος παράλληλα επισημαίνει πως «ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις κι η ζωή όλων μας έχει έρθει άνω κάτω. Οι μαθητές μας και οι οικογένειές τους δοκιμάζονται σήμερα από την πανδημία κι αύριο από την επερχόμενη οικονομική ύφεση. Τώρα προέχει η ζωή και η υγεία όλων μας. Θα είμαστε στο πλευρό τους και όταν η επικοινωνιακή φούσκα του Υπουργείου θα σκάσει εμείς θα κληθούμε πάλι “να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα”. Και θα το βγάλουμε, όπως χρόνια τώρα κάνουμε. Τους μαθητές μας δεν θα τους αφήσουμε μόνους. Θα προσφέρουμε με όλες μας τις δυνάμεις, εμείς δεν κάνουμε δημόσιες σχέσεις».

1 σχολιο

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.