Μουσείο Τυπογραφείας

Μοιάζουν οι επιχειρήσεις με την πολιτική;

2 aivΠόσο τελικά μοιάζουν οι επιχειρηματίες με τους πολιτικούς και ποιες ομοιότητες παρατηρούμε ανάμεσα σε μία προεκλογική εκστρατεία και σε μία επιχειρηματική διαφημιστική καμπάνια; Σίγουρα εντοπίζουμε και διαφορές, οι οποίες εστιάζονται κυρίως στα έσοδα των δυο “επαγγελμάτων”. Ενας νέος επιχειρηματίας από τη μέρα που παίρνει το κλειδί της επιχείρησής του, νιώθει εγκλωβισμένος και τις περισσότερες φορές χρεωμένος μέχρι τον λαιμό. Αντίθετα ο πολιτικός, μόλις εκλέγεται αρχίζει αμέσως να υπολογίζει τα έσοδα. Τα οποία προέρχονται κυρίως από τη βουλευτική αποζημίωση, αλλά και από αυτά που γλυτώνει καθημερινά. Ας αναλογιστούμε για παράδειγμα τα προνόμια που έχει ένας πολιτικός αναφορικά με εκπτώσεις ή απαλλαγές από έξοδα όπως τα έξοδα μετακίνησης, οι ενοικιάσεις κατοικιών και ξενοδοχείων, τα τηλέφωνα, φορητός υπολογιστής κ.ά. Ο επιχειρηματίας από την άλλη δεν σταματά να μετρά τα έξοδα. Και τα έσοδα προκύπτουν μόνο για να καλύψει τις βασικές του ανάγκες. Πάμε τώρα να δούμε τις ομοιότητες. Οι ομοιότητες είναι πολλές, αν αναλογιστούμε τη στρατηγική ιδέα στην οποία βασίζονται και οι δύο. Η επιχειρηματική ιδέα είναι κοινή. Δημοσιότητα, προσέλκυση “πελατών”, εμπιστοσύνη, “πώληση” υπηρεσιών και εισροή εσόδων. Η χειραγώγηση της κοινής γνώμης, η διπλωματία, οι σωστές ή λάθος διαφημιστικές κινήσεις είναι λίγα χαρακτηριστικά τα οποία παρατηρούμε και στις δύο πλευρές. Ποιος όμως από τους δύο είναι πιο ικανός; Ο επιχειρηματίας που πετυχαίνει να επιβιώνει προσπερνώντας τις καθημερινές τρικλοποδιές ή ο πολιτικός; Αυτό ας το ορίσει ο καθένας όπως επιθυμεί.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.