Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Μια αιρετική άποψη για τον Β.Ο.Α.Κ.

Κύριε διευθυντά,
Οσοι έχουν αρθρογραφήσει για τον Βόρειο Οδικό Αξονα της Κρήτης συναγωνίζονται σε πλειοδοσία και διαμαρτύρονται που εξαιρείται από τον σχεδιασμό το τμήμα Χανιά-Κισαμος και Αγιος Νικόλαος-Σητεία. Εγώ θα μιλήσω για το δικό μας τμήμα, που το ξέρω σχετικά. Κατανοητός ο συναγωνισμός. Πρέπει να ζητάς το μερίδιο που σου αναλογεί στην κατανομή των πόρων, όμως να το ζητάς προς τη σωστή κατεύθυνση. Οτι χρειάζεται βελτίωση το τμήμα Κολυμπάρι Καστέλι, ιδιαίτερα το τμήμα πάνω από τα Νωπήγεια με τις συχνές κατολισθήσεις, δεν χωρά αμφιβολία. Ομως, να ζητούμε εθνική οδό ίδιων προδιαγραφών με το κύριο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο είναι παραλογισμός.
Πρώτα να αξιοποιήσουμε και να συντηρήσουμε το υπάρχον δίκτυο.
Π.χ. Γιατί δεν κλαδεύονται τα δένδρα, ιδίως στην περιοχή του Γαλατά, που ακυρώνουν στην πράξη τη βοηθητική λωρίδα, και γιατί αφήνονται για μήνες οι πέτρες από τις κατολισθήσεις; Και μάλιστα σχεδόν κανείς δεν ενοχλείται και σπανίως γράφεται κάτι γι’ αυτό.
Γιατί δεν αξιοποιείται σωστά η ανισόπεδη διασταύρωση του Κορφαλώνα, η μοναδική στην περιοχή του Δήμου μας; Παραμένει για χρόνια χωρίς στοιχειώδεις λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, χωρίς φωτισμό και σωστές πινακίδες. Ξοδεύτηκαν τόσα για την έξοδο προς το Δραπανιά, έργο αμφιλεγόμενης χρησιμότητας και σκοπιμότητας, ενώ η αξιοποίηση του υπάρχοντος τούνελ θα έκανε καλύτερη δουλειά και με λιγότερα χρήματα.
Εργο πρώτης προτεραιότητας, όπως κι άλλοι έχουν γράψει, είναι η παράκαμψη του Καστελιού. Αν δεν πραγματοποιηθεί αυτό το έργο, η ζωή στο Καστέλι τους καλοκαιρινούς μήνες θα γίνεται όλο και πιο αφόρητη.
Η ανάπλαση του Καστελιού με πεζοδρόμηση και των τριών ιστορικών δρόμων, η ανάδειξη των μνημείων του, η δημιουργία κάθετων δρόμων για τα αυτοκίνητα, μπορούν να του δώσουν χρώμα και να το κάνουν ελκυστικότερο.
Η βελτίωση του οδικού δικτύου της ενδοχώρας και όχι μόνο η παράκαμψη των Τοπολίων, η επικοινωνία όλων των οικισμών με αξιοπρεπείς δρόμους, η συνέχιση του προγράμματος αναπλάσεως οικισμών, η παροχή κινήτρων για ανακαινίσεις παλιών κατοικιών μπορούν να εξασφαλίσουν την ισόρροπη ανάπτυξη παραλιακής ζώνης και ενδοχώρας.
Αυτά και άλλα πολλά πρέπει να είναι το πεδίο διεκδίκησης πόρων και όχι η μαζική προσέλκυση διερχόμενων τουριστών με την κατασκευή δρόμων ταχείας κυκλοφορίας.
Είμαστε ένας ακριτικός Δήμος και μια ήπια ανάπτυξη μας ταιριάζει περισσότερο.
Μήπως είναι καιρός, πηγαίνοντας προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές, να οργανωθεί ένα τοπικό συνέδριο, όπου μπορούν να κατατεθούν τέτοιες προτάσεις από δημοτικές κινήσεις, φορείς, ειδικούς και άλλους ανήσυχους πολίτες;
Για να καλλιεργηθεί ένα αναπτυξιακό όραμα, που το έχει ανάγκη ο Δήμος μας. Απελευθερωμένο από μικροσυμφέροντα και πελατειακές νοοτροπίες που δεσμεύουν και τους εκλεγμένους και δεν τους επιτρέπουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, ακόμη κι αν το θέλουν.

Μανόλης Ν. Νταουντάκης


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα