Μουσείο Τυπογραφείας

Κλασικά ποδήλατα στο Κ.Α.Μ.

Εδώ τα μέταλλα είναι “αθάνατα”, τα ανταλλακτικά προσεγμένα και καλά συντηρημένα, το κάθε κομμάτι μια αληθινή ιστορία. Η 5η έκθεση κλασικού ποδηλάτου που συνεχίζεται στο χώρο του ΚΑΜ καθημερινά μέχρι τις 11 Αυγούστου δίνει την ευκαιρία σε πολλούς να αναπολήσουν το παρελθόν τους, να γνωρίσουν συλλεκτικά κομμάτια και σε άλλους απλά να μπουν στον κόσμο του ποδηλάτου.

  • Γερμανικό ποδήλατο ειδικά διαμορφωμένο για πολεμικούς σκοπούς
  • Ενα τρίκυκλο παιδικό ελληνικής κατασκευ΄ςη

Η έκθεση διοργανώνεται από το παράρτημα κλασικού ποδηλάτου της “Λέσχης Κλασικής Μοτοσυκλέτας Χανίων” και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών.
Αυτό μας το επιβεβαιώνει η συνεχή παρουσία του κόσμου όσο διάστημα είμαστε στην έκθεση αλλά και τα λεγόμενα του Παύλου Σουβλάκη ταμία της Λέσχης.

  • Το πιο παλιό ποδήλατο της έκθεσης ένα Ιταλικό του Α' Παγκοσμίου Πολέμου
  • Το πιο παλιό ποδήλατο της έκθεσης ένα Ιταλικό του Α' Παγκοσμίου Πολέμου

« Στον κόσμο ξυπνάνε αναμνήσεις επισκεπτόμενος την έκθεση μας. Κουβέντιαζα προχθές με ένα επισκέπτη που είχε ένα Bismark όπως εγώ και το έδωσε και το έχει μετανιώσει» μας λέει ο κ. Σουβλάκης και μας δείχνει το ποδήλατο Bismark που κληρονόμησε από τον πατέρα του. Το ποδήλατο είναι μια γωνιά που έχει διαμορφωθεί όπως ένα παλιό καφενείο. Το ξύλινο τραπεζάκι με το μάρμαρο πάνω, το τασάκι με τα καρέλια, η πορτοκαλάδα “Γεράνι” στο παλιό της μπουκάλι και το σακάκι πίσω στην καρέκλα.
Όλη η έκθεση είναι διανθισμένη με φωτογραφίες από τα Χανιά αριστοτεχνικά “δεμένες” με συγκεκριμένα μοντέλα ποδηλάτου που συνοδεύονται με τα αυθεντικά κατάλληλα αξεσουάρ. Τηλέφωνο και χακί βαλιτσάκι για το γερμανικό του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τσάντα εκδρομής με όλα τα απαραίτητα για το Γαλλικό της δεκαετίας του ΄70…

  • Ενα αγωνιστικό ESKA Favorit από την πρώην Τσεχοσλοβακία διακοσμημένο με τους Ολυμπιακούς κύκλους λόγω των διακρίσεων του σε αγώνες
  • Ενα αγωνιστικό ESKA Favorit από την πρώην Τσεχοσλοβακία διακοσμημένο με τους Ολυμπιακούς κύκλους λόγω των διακρίσεων του σε αγώνες

Στα μοναδικά εκθέματα ένα ιταλικό στρατιωτικό ποδήλατο του 1914 Bianchi-Bersalieri του Γιώργου Παπαδοκοκολάκη, όπως και μια BSA των Βρετανών αλεξιπτωτιστών του 1942 του Παύλου Καραγιαννίδη. Όλα άψογα συντηρημένα.
«Το κόστος της συντήρησης δεν είναι μεγάλο γιατί δεν έχεις να κάνεις με κινητήρες όπως οι μοτοσυκλέτες. Έχει όμως τα έξοδα του. Για να βρω τα αυθεντικά ανταλλακτικά του Bismark μου κόστισε 1200 ευρώ . Μόνο το αυθεντικό τιμόνι έκανε 300 ευρώ και τα φρένα 250 ευρώ και βέβαια πολύ προσωπική δουλειά και πολύ διάβασμα ώστε να βρεις τα ακριβή ανταλλακτικά και να τα συναρμολογήσεις μια δουλειά καθόλου εύκολη» τονίζει ο κ. Σουβλάκης που επισημαίνει πως τα παλιά ποδήλατα χαρακτηρίζονται από την ποιοτική κατασκευή. «Δεν είναι τυχαίο ότι δεν χαλούσαν με τίποτα» σημειώνει. Ο ίδιος μας εξηγεί και το πως έχουν βρεθεί στα χέρια των μελών της λέσχης πολλά ποδήλατα. «Έχω στην έκθε ση μεταξύ άλλων και ένα ποδήλατο …γυμναστικής, σταθερό. Το βρήκα πριν από 20 χρόνια, ήταν αφημένο σε ένα κάδο κοντά στο σπίτι μου! Το κοιτάζω και σκέφτομαι πως αν υπάρχει στο σημείο αυτό όταν γυρίσω θα περάσω με το 4Χ4 και θα το πάρω. Είναι πολύ σπάνιο κομμάτι προσπαθώ να βρω περισσότερα στοιχεία αλλά δεν μπορώ» αφηγείται ο κ. Σουβλάκης.
Στην έκθεση παρουσιάζονται με αυστηρή επιλογή 30 ποδήλατα, το ένα πραγματικά πιο όμορφο από το άλλο. Σημειώνεται πως η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.