Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Κάτι καλό συμβαίνει στο λιμάνι και εν μέρει στην παραλιακή ζώνη του Κολυμβαρίου

Κύριε διευθυντα
σε πολύ καλό δρόμο βρίσκονται κατά γενική ομολογία, οι εργασίες της “β φάσης” έργων του λιμένα Κολυμβαρίου.
Πρέπει να γίνει γνωστό πως σήμερα υλοποιείται το σύνολο των εγκεκριμένων έργων που δεν πραγματοποιήθηκαν στην “α φάση”, με καθυστέρηση βέβαια, 15 χρόνων. Αυτή η καθυστέρηση είχε ως συνέπεια την ένταση των διαβρωτικών φαινομένων στην ακτογραμμή και των κατ’ επανάληψη κίνδυνο καταστροφής του παράκτιου οικισμού του Κολυμβαρίου.
Όπως είναι γνωστό, η αρχική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου προέβλεπε την κατασκευή επτά κυματοθραυστών για την πλήρη προστασία της παραλιακής ζώνης του Κολυμβαρίου χωρίς να επηρεάζονται οι παραλιακές ζώνες των επόμενων περιοχών (Καμισιανά, Ταυρωνίτη κ.λπ.). Επίσης, είναι γνωστό πως η έγκριση των τριών αντί των επτά κυματοθραυστών έγινε με παρέμβαση οικολογικών οργανώσεων που αφορούσε την προστασία της θαλάσσιας χελώνας. Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως η πλήρης υλοποίηση της μελέτης του ΕΜΠ, αφορά ένα νέο έργο που μαζί με αυτό η τοπική κοινωνία πρέπει να δει το σύνολο των προβλημάτων της παραλιακής ζώνης και όχι μόνο την κατασκευή ενός ή δυο κυματοθραυστών ακόμα. Κάτι τέτοιο απλώς θα διαιωνίσει το πρόβλημα και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις μπορεί να ακυρώσει την πρόσβαση των κατοίκων της περιοχής σε όλη την παραλία. Από το 2000 (α φάση έργων του λιμανιού) έχουν ανεγερθεί στην παραλιακή ζώνη του Κολυμβαρίου τεράστια τουριστικά συγκροτήματα. Στα τρία εναπομείναντα κομμάτια γης (μέχρι τον χείμαρρο των Μινωθιανών) είναι προγραμματισμένες νέες τουριστικές μονάδες. Άρα στην παραλία του Κολυμβαρίου δεν απομένει κανένα τμήμα προσβάσιμο στους κατοίκους που δεν καλύπτεται από ξενοδοχειακό συγκρότημα. Είμαστε υπέρ της ανάπτυξης και υπέρ των επαγγελματικών συμφερόντων στην περιοχή. Ομως η άναρχη υπερανάπτυξη θίγει με ακραίο τρόπο τα συμφέροντα των πολιτών και πρώτιστα των επαγγελματιών. Δεν θέλουμε η περιοχή μας να αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή όπως έγινε με άλλες περιοχές.
Τα συμφέροντα της θαλάσσιας χελώνας ήδη έχουν θιγεί από τα διαβρωτικά φαινόμενα και την ξενοδοχοποίηση της παραλίας. Η πρόταση που παρακάτω καταθέτουμε ίσως περιορίσει τη ζημιά.
Εμείς θεωρούμε αναγκαίο:
α) την κατασκευή των υπόλοιπων κυματοθραυστών που προβλέπει η μελέτη του ΕΜΠ.
β) να γίνει μελέτη για την αφαίρεση των πέτρινων όγκων που μέχρι τώρα προστατεύουν τμήμα του οικισμού με βάση την αισθητική και λειτουργική ανάπλαση του χώρου.
γ) τη σοβαρή διαπλάτυνση και πεζοδρόμηση του παραλιακού δρόμου από τον οποίο εξάλλου σήμερα πραγματοποιείται τμήμα της δημόσιας συγκοινωνίας.
δ) τον ορισμό με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου 10 μέτρων πεζόδρομο μεταξύ του παλαιού και νέου αιγιαλού, ξεκινώντας από το τέλος των εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου “Avra”.
ε) την αναγκαστική απαλλοτρίωση του υπολοίπου οικοπέδου Ροκάκη (ό,τι μείνει από τον πεζόδρομο και τη διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου) για λόγους ιδιαίτερου δημόσιου συμφέροντος.
Αν αυτό δεν γίνει τότε οι κάτοικοι του πρώην Δήμου Κολυμβαρίου στο άμεσο μέλλον δεν θα μπορούν ούτε τη θάλασσα να πλησιάσουν.

Μαλανδράκης Δημήτρης
Ναξάκης Αντώνης
Παπαδάκης Στέλιος


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα