Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Καλό καλοκαίρι από “Το εφημεριδάκι μας”

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Και “Καλό καλοκαίρι”, μάς εύχονται μέσα απ’ τις τέσσερις έγχρωμες ιδιαίτερα επιμελημένες σελίδες του 6ου τεύχους του υπέροχου “Εφημεριδακιού” τους τα παιδιά του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων, χωρίς να φωνάζουν. Πάνω και πρώτα απ’ όλα μας παρουσιάζουν τη δουλειά τους, βλέπετε. Τις πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, που “έλαβαν χώρα” κατά τη διάρκεια του β’ τετραμήνου της φετινής σχολικής χρονιάς. Κάποιες απ’ αυτές στον σημερινό Παιδότοπο… Εντυπωσιακή η συνεργασία δασκάλων και γονέων, χάριν των παιδιών, σ’ αυτό το σχολείο, που μεταξύ των άλλων φιλοξένησε και την 3η συνάντηση δραστηριοτήτων μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης Erasmus + απ’ τις 13-17 Μαΐου 2019!.. Οντως «όσα πραγματικά πρέπει να ξέρουμε τα μαθαίνουμε στο νηπιαγωγείο!». Και ο τίτλος του μοναδικού στο είδος του βιβλίου, που έγραψε ο Ρόμπερτ Fulghum στο νου μου, “εντρυφώντας” στις σελίδες του “Εφημεριδακιού”, με “ξεναγό” την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Μαρία Σκορδίλη. Καλή συνέχεια και την επόμενη σχολική χρονιά, καλές μου συναδέλφισσες, Μαρία Σκορδίλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

Τρίτη Συνάντηση δραστηριοτήτων μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης Erasmus+ στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων
Είκοσι ένας εκπαιδευτικοί από τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Νορβηγία, τη Ρουμανία και την Τουρκία φιλοξενήθηκαν στα Χανιά από τις 13 – 17 Μαΐου 2019, από το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων και όλη τη σχολική κοινότητά του (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς), στο πλαίσιο της τρίτης συνάντησης της Σχολικής Σύμπραξης ERASMUS+/KA229 με τίτλο “Hypatia in preschool, natural science, math and technology in preschool activities” που υλοποιούν το χρονικό διάστημα 2018-2020.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής στα Χανιά, οι 21 εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν με εμπλουτισμένες εισηγήσεις, προσομοιώσεις, εργασίες πεδίου και εργαστήρια στον Προγραμματισμό, την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τις Φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο.
Σημαντική στιγμή της συνάντησης η επίδειξη προγραμματισμού των robots από τα νήπια του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων με σενάρια που είχαν επεξεργαστεί στη σχολική πράξη, τους προηγούμενους μήνες.
Αλλωστε οι μικροί μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συνάντηση σε εργαστήρια που είχαν οργανώσει οι φιλοξενούμενοι προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις χώρες εταίρους. Οι απορίες τους πολλές και οι απαντήσεις που πήραν, τους βοήθησαν να κατανοήσουν την κουλτούρα όλων των κρατών.

Μαθαίνω για τον Ελευθέριο Βενιζέλο
Μια μέρα με το λεωφορείο πήγαμε στο σπίτι του Βενιζέλου. Είναι κοντά στο σχολείο μας και τώρα είναι μουσείο. Αφήσαμε έξω σε ένα κουτί τις τσάντες και τα μπουφάν μας. Η κυρία που μας ξενάγησε μας είπε για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τη ζωή του και την οικογένεια του, μας είπε να μην μιλάμε και να μην αγγίζουμε και στο τέλος θα έχουμε μια έκπληξη. Μπήκαμε στο σαλόνι και στο γραφείο του. Στην τραπεζαρία παίξαμε ένα παιχνίδι με ένα μεγάλο ζάρι με φατσούλες συναισθημάτων που το πετούσαμε και βρίσκαμε ποιο συναίσθημα είναι. Μετά πήγαμε στην κρεβατοκάμαρα που κοιμόταν με τη γυναίκα του. Μετά κατεβήκαμε στην αυλή που ήταν το γκαράζ και εκεί είδαμε το αυτοκίνητο του με πολλές τρύπες από σφαίρες. Με ένα μεγεθυντικό φακό είδαμε πολλές τρύπες από τις σφαίρες. Στο τέλος ήρθε η σοφή χελώνα που ζούσε στον κήπο και μας είπε ότι ήμασταν πολύ καλά παιδιά.
Aνδρέας Μπουλιτσάκης, Θάλεια Σαρτζετάκη, Μάγια Κοκολογιαννάκη, Λευτέρης Ξανθουδάκης, Μπάμπης Γουλιέλμος, Μαρία Χειλαδάκη.

Ρομποτική στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων
Μια μέρα στο σχολείο κάναμε μάθημα και μετά οι κυρίες μας έβγαλαν έξω στην αυλή. Εκεί χορέψανε Κρητικά τα παιδιά από το δημόσιο σχολείο γιατί είχαν έρθει οι ξένοι νηπιαγωγοί από τη Σουηδία, τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Ισπανία και τη Νορβηγία. Μετά οι ξένοι μπήκαν μαζί μας μέσα στην τάξη μας και είδανε το χώρο. Όταν έφυγαν οι ξένοι και πήγαν στο Δημοτικό, η δασκάλα μας, είπε σε εμένα τη Σοφία και το Δονύση να πάμε στην άλλη τάξη στην άκρη του διαδρόμου, που είναι η τάξη της κυρίας Ελένης, για να κάνουμε Ρομποτική.
Ο Διονύσης προγραμμάτισε το ρομπότ μελισσούλα σε ένα τραπέζι. Η μελισσούλα προγραμματίζεται για να κινηθεί σε μια πίστα, να αποφύγει τα εμπόδια και να βρει τα λουλούδια. Τα εμπόδια ήταν ένα κλουβί για τα έντομα, ένα δηλητήριο εντόμων και ένα πουλί. Σε ένα άλλο τραπέζι φτιάξαμε με τη Σοφία την πίστα για το ρομπότ ποντικάκι. Το ποντικάκι προγραμματίζεται κι αυτό για να κινηθεί στην πίστα, να αποφύγει τα εμπόδια και να βρει το τυράκι. Στα εμπόδια είχαμε βάλει μια γάτα και μία ποντικοπαγίδα. Τα παιδιά της κυρίας Ελένης ενθουσιάστηκαν με τα ρομπότ μας.
Όταν τελειώσαμε, επιστρέψαμε στην τάξη μας και ξαναφτιάξαμε πίστες για τα ρομπότ μας. Μετά από λίγο ήρθαν οι ξένοι και τους δείξαμε τα ρομπότ μας. Εγώ έφτιαξα μια πολύ δύσκολη πίστα και προγραμμάτισα σωστά το ρομπότ ποντικάκι. Οι ξένοι ενθουσιάστηκαν και χειροκρότησαν. Οι επιδείξεις ρομποτικής που κάναμε είχαν μεγάλη επιτυχία.
Θεοδόσης Διακολουκάς

Επίσκεψη στη Μονή της Χρυσοπηγής
Όταν ήρθε η άνοιξη πήγαμε εκδρομή στο Μοναστήρι της Χρυσοπηγής. Ήταν μια μεγάλη αυλή με πολλά λουλούδια και δέντρα. Μπήκαμε σε μια εκκλησία καθίσαμε στα καθίσματα και στα σκαλοπάτια και η αδελφή μας μίλησε για την ιστορία του μοναστηριού. Είχε πολλές εικόνες και καντήλια. Μετά πήγαμε σε μια αυλή με πολλά λουλούδια και πάτωμα με πέτρες και φάγαμε το πρωινό μας. Μας κέρασαν ζεστό ψωμί με λάδι και ρίγανη και λεμονάδα. Φάγαμε πολλές φέτες ψωμί γιατί ήταν πεντανόστιμο. Παίξαμε λίγο και μετά πήγαμε στο λαογραφικό Μουσείο της Μονής. Είδαμε πολλά παλιά πράγματα που φύλαγαν εκεί από τα παλιά χρόνια. Υστερα πήγαμε μαζί με την αδελφή στον ελαιώνα. Εκεί έφερε ξερά φύλλα και χόρτα από τις γλάστρες και τα έριξε σε ένα μεγάλο λάκκο, που είχε και άλλα ξερά και έβαλε από πάνω χώμα με ένα φτυάρι. Μας είπε ότι σε λίγους μήνες θα γίνει χώμα που θα το βάλουν στις ελιές και στα λουλούδια του μοναστηριού.

Φιλαναγνωσία και γονείς
Σκοπός της Φιλαναγνωσίας στο νηπιαγωγείο είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο.
Το πρόγραμμα της δικής μας φιλαναγνωσίας είχε στόχους:
τον σεβασμό και την αγάπη για το βιβλίο,
την ενδυνάμωση της γλωσσικής έκφρασης με βιωματικό τρόπο,
την καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης,
τη δραστηριοποίησης φαντασίας και εφευρετικότητας,
τη διεύρυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
Περιελάμβανε μεταξύ άλλων και ημέρες με αφηγητές γονείς.
Έτσι ξεκίνησε η αφήγηση παραμυθιών από γονείς, στις 18 Ιανουαρίου 2019 και ολοκληρώθηκε με τη λήξη του διδακτικού έτους. Κάθε Παρασκευή, στο προαιρετικό τμήμα ένα νήπιο με το γονέα του επέλεγε ένα παραμύθι και οι δύο μαζί το παρουσιάζαν στην ολομέλεια. Ακολουθούσαν φιλαναγνωστικές δραστηριότητες και η εβδομάδα έκλεινε με τον καλύτερο τρόπο. Με χαμόγελα και υπέροχα συναισθήματα.
Ελπίζουμε να θέσαμε τις βάσεις για τη διαμόρφωση της μελλοντικής αναγνωστικής συμπεριφοράς και την καλλιέργεια της “Φιλαναγνωσίας”.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα