Μουσείο Τυπογραφείας

Υπερ διεθνούς διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ το ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης

BOAKΥπερθεματίζει με ανακοίνωσή του το τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) «την πρόσφατη πρωτοβουλία του ΟΑΚ να αποστείλει αίτημα προς το Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αναλάβει τη διαδικασία για την προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ με τον ΟΑΚ, μέσω Προγραμματικής Σύμβασης».

Οπως εξηγεί το ΤΕΕ σε σχετικό έγγραφό του προς τον Περιφερειάρχη Κρήτης Στ. Αρναουτάκη, τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Απ. Βουλγαράκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Φώτη Καζάση, «στην Π.Ε. Χανίων έως σήμερα έχουν κατασκευαστεί μόλις 11 χλμ του ΒΟΑΚ τετράιχνης διατομής περιφερειακά της πόλης των Χανίων στο τμήμα Βαμβακόπουλο – Σούδα.
Επίσης εκπονούνται τρεις μελέτες για νέο δρόμο και αυτές αφορούν τα τμήματα:
•Καλύβες – Άγιοι Πάντες μήκους 8 χλμ. τετράιχνης διατομής (με εγκεκριμένη ΜΠΕ που αποτελεί και το πλέον ώριμο έργο για να υλοποιηθεί άμεσα, αρκεί να υπάρξει χρηματοδότηση δεδόμενου και της σημαντικότητας της έστω και τμηματικής άμεσης αναβάθμισης του ΒΟΑΚ).
•Βρύσσες – Ατσιπόπουλο μήκους 22 χλμ. τετράιχνης διατομής (με υπό έγκριση ΜΠΕ) και
•Παράκαμψη Κισσάμου μήκους 6χλμ δρόμου δίιχνης διατομής (στάδιο έγκρισης ΜΠΕ).
Θέση του ΤΕΕ/ΤΔΚ είναι ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επίσπευση των ενεργειών και η άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων που δημιουργούν τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην πλήρη ωρίμανση και των 3 υπό εκπόνηση μελετών».
Επίσης, το ΤΕΕ θεωρεί «επιτακτική την ανάγκη εκπόνησης μελετών για κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) για τα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει καμία διαδικασία για την ανάθεση και εκπόνηση μελετών».
Συγκεκριμένα αναφέρεται στα τμήματα:
•Βαμβακόπουλο – Κολυμπάρι – Κίσσαμος μήκους 36 χλμ,
•Σούδα – Καλύβες μήκους 12 χλμ,
•Άγιοι Πάντες – Βρύσσες μήκους 5 χλμ.
Ακόμη έχοντας υπόψη την πάγια θέση της ΠΕ Χανίων έτσι όπως εκφράστηκε στις παρατηρήσεις για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης « …ειδικά για την δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσαμο και δίιχνη διατομή για την Παράκαμψη Κιάμου και έως τον λιμένα Κισάμου…..» αλλά και «διαπιστώνοντας την άμεση ανάγκη να αποκτήσει η Κρήτη ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τα επόμενα χρόνια», το ΤΕΕ (Τμήμα Δυτικής Κρήτης) τονίζει ότι »θα πρέπει να είναι αίτημα και διεκδίκηση όλων των Φορέων και ΟΤΑ του Νομού μας η παραδοχή ότι κάθε σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά στην κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια του νομού Ρεθύμνου έως την Κίσαμο».

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.