Μουσείο Τυπογραφείας

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΜΟΥ

Για το πρόγραμμα SΤEΜpowering ο λόγος

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Για το πρόγραμμα STEMpowering που πραγματοποιήθηκε στο Λαμπράκειο Γυμνάσιο Βάμου, απ’ τον Οκτώβρη έως τον Δεκέμβρη του 2018, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο, απ’ τη διευθύντρια του Σχολείου, τον υπεύθυνο καθγητή και 4 απ’ τα 20 παιδιά που συμμετείχαν σ’ αυτό. Για μια πρωτοποριακή παιδαγωγική μέθοδο του σύγχρονου ανοιχτού, στη ζωή, στην κοινωνία και στην επιστήμη, σχολείου πρόκειται… Ενα μπαστούνι για τυφλούς, που τους ειδοποιεί ηχητικά για τα εμπόδια μπροστά τους, ένα φανάρι διαχειριστικό για τα εμπόδια μπροστά τους, ένα φανάρι διαχείρισης της κυκλοφορίας σε μια επικίνδυνη στροφή, όπου διέρχονται τα λεωφορεία των μαθητών καθημερινά, ένας έξυπνος κάδος που ανοίγει αυτόματα, όταν τον πλησιάζουμε με το σκουπιδάκι μας κι ένας ανιχνευτής φλόγας και θερμοκρασίας για να μας ειδοποιεί εγκαίρως σε περίπτωση πυρκαγιάς, είναι τα projects που υλοποιήθηκαν.
Σαν θαύματα ακούγονται, όμως… Ομως ποιος είπε ότι δεν γίνονται θαύματα στα σχολειά μας, όταν υπάρχουν δάσκαλοι, όπως τους Δασκάλους του Γυμνασίου Βάμου και μαθητές, όπως τους μαθητές του ίδιου σχολείου; Ενα το κρατούμενο! Συν τα “συν” της συνεργασίας της συμμετοχής και της συνευθύνης, βέβαια…
Από καρδιάς τα συγχαρητήριά μου!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

Ολοκληρώθηκε ο δεύτερος κύκλος μαθημάτων του προγράμματος  STEMpowering Youth που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο 2018. Ο κύκλος αυτός αποτελεί τον πρώτο μέρος του STEMpowering Youth  για το τρέχον σχολικό έτος και είναι μια πρωτοβουλία του μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού SciCo (Science Communication). Υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone και της Ελληνογερμανικής Αγωγής σε το ρόλο του Ακαδημαϊκού Συμβούλου. Το πρόγραμμα αυτό ανήκει στο έργο “Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS” («Ενα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία») με εθνικό συντονιστή το ΙΕΠ.
Συμμετείχαν 20 μαθητές και μαθήτριες και από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου με υπεύθυνο καθηγητή τον Φυσικό κ. Τίτο Σμυρνάκη ο οποίος παρακολούθησε ειδική επιμόρφωση στην Αθήνα.[…]
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε υπέροχο κλίμα διάθεσης για μάθηση, συνεργασίας μεταξύ των μαθητών των ομάδων με τον υπεύθυνο καθηγητή και μεταξύ των ομάδων, καθώς το αντικείμενο των project ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον και συνδυάστηκε το θεωρητικό μάθημα με πείραμα, παιχνίδι και νέες τεχνολογίες, χρήση κινητών και laptop. Η τακτική παρακολούθηση των μαθητών η διάθεση, η λεπτομερής οργάνωση και καθοδήγηση του κ. Σμυρνάκη έφερε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην εκπαίδευση των μαθητών αλλά και στις τελικές κατασκευές οι οποίες αποδεικνύουν την πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης καθώς, οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με προσανατολισμό την επίλυση «ενός τοπικού προβλήματος».
Συνειδητοποίησαν, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, ότι μπορούν να ωφελήσουν την κοινωνία και τον κόσμο μας. Κατάλαβαν ότι αυτά που έμαθαν είναι σχετικά με το μέλλον τους και απέκτησαν με αυτό τον τρόπο περισσότερο ενδιαφέρον για μάθηση.
Γκαγκαδέλη Αικατερίνη
(διευθύντρια)

[…] Ένας από τους στόχους του προγράμματος είναι οι μαθητές να δείξουν έμπρακτα τις γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν, βάζοντας τη φαντασία τους να δουλέψει και έχοντας ως στόχο την επίλυση κάποιου τοπικού προβλήματος. Αυτό μπορεί να είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος τους, μια πρόταση βελτίωσης του σχολείου τους, κάτι που μπορεί να βοηθήσει κάποιο μέλος της οικογένειας τους ή μια κοινωνική ομάδα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να βιώσουν με την ομάδα τους τα στάδια ενός πρότζεκτ, από την έρευνα μέχρι τον πειραματισμό και την υλοποίησή του. Εξοπλισμένοι με τεχνολογικά εργαλεία και ακολουθώντας τη διεπιστημονική μέθοδο, οι μαθητές συνεργάζονται για να αποτυπώσουν την ιδέα τους με τον πιο δημιουργικό τρόπο. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που έχουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε` τέτοιου είδους εκπαίδευση στους μαθητές του σχολείου μας. Το Γυμνάσιο Βάμου συμμετέχει σε αυτές τις καινοτόμες μεθόδους εκπαίδευσης αλλά και σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες που αναβαθμίζουν την ποιότητα εκπαίδευσης του σχολείου.
Τίτος Σμυρνάκης (Φυσικός)

Το STEMPowering Youth ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για εμένα. Τα μαθήματα ήταν πολύ ευχάριστα και απέκτησα γνώσεις που δεν περίμενα πως θα αποκτήσω. Η βασική ιδέα είναι μέσω της συνεργασίας τριών με τεσσάρων μαθητών να υλοποιηθεί μια κατασκευή με την πλακέτα Arduino που θα έχει σκοπό να επιλύσει ένα πρόβλημα της περιοχής μας. Εγώ και η ομάδα μου, με τη βοήθεια του καθηγητή μας, δημιουργήσαμε ένα έξυπνο φανάρι το οποίο τοποθετήθηκε για λίγο σε μια επικίνδυνη στροφή κοντά στο σχολείο μας.
Το πρόγραμμα αυτό μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα κάποια μαθήματα στο σχολείο. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας και τις ιδέες μας. Πέρα από τις γνώσεις που μας προσφέρει, μας δίνει και την δυνατότητα να ψυχαγωγηθούμε κατά τη διάρκεια αυτών των δέκα εβδομάδων.
Μαρία Σταύρου (Γ΄ τάξη)

Το STEMpowering Youth είναι ένα εξωσχολικό πρόγραμμα το οποίο συνδέει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Στη διάρκεια των 7 πρώτων εβδομάδων του STEM μελετάμε διάφορα θέματα αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουμε πώς λειτουργεί το Arduino Uno και πώς το προγραμματίζουμε. Τις 3 επόμενες εβδομάδες μπαίνουμε στην διαδικασία του να κατασκευάσουμε το project μας. Η εμπειρία αυτή του STEMpowering Youth είναι πολύ ενδιαφέρουσα και δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να δημιουργήσουν μια κατασκευή που να λύνει ένα τοπικό πρόβλημα. Το εξωσχολικό αυτό πρόγραμμα μου φάνηκε πολύ ωραίο διότι σε βάζει στην διαδικασία να σκεφτείς νέα πράγματα. Αυτό είναι πολύ καλό, ειδικά για εμάς τα παιδιά επειδή είμαστε “οι πολίτες του αύριο” και αν δεν νοιαστούμε εμείς για την πόλη μας, την περιοχή μας, την γειτονιά μας, τότε δεν θα νοιαστεί κανείς. Τέλος, παρατήρησα ότι από τότε που άρχισα να παρακολουθώ τα μαθήματα STEM βελτιώθηκα πολύ στην Φυσική και στην Τεχνολογία.
Διόνη Ανδρουλάκη (Α΄ τάξη)

Είμαι πολύ ευχαριστημένη από το πρόγραμμα STEMpowering Youth, γιατί μέσα από αυτό νιώσαμε σαν μικροί επιστήμονες. Μας έβαλε σε σκέψεις, για την επίλυση ενός τοπικού προβλήματος της περιοχής μας. Μάθαμε να ακολουθούμε την επιστημονική μέθοδο διερεύνησης και επίλυσης ενός προβλήματος. Επίσης η δημιουργία ομάδων για την εκτέλεση του project μας δίδαξε την ομαδοσυνεργατικότητα που λίγοι μαθητές μπορούν να διαχειριστούν. Μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να μοιραζόμαστε ιδέες με τα μέλη της ομάδας, να φέρνουμε προτάσεις και να βρίσκουμε πιθανές λύσεις. Μάθαμε να λειτουργούμε στο πλαίσιο ενός χρονοδιαγράμματος με στόχο την ολοκλήρωση του Projectμας. Η επιλογή του σχολείου μας για το πρόγραμμα αυτό με κάνει πολύ περήφανη.
Ελενα Χαιρετάκη
(Α΄ τάξη)

Στο κανάλι του you Tube του Γυμνασίου Βάμου μπορείτε να δείτε τις κατασκευές των μαθητών, Links  των κατασκευών:
https://youtu.be/KDCUNQjeGHY Traffic organizer
https://www.youtube.com/watch?v=6zScsfDcp2E    Smart    blind  stick
https://www.youtube.com/watch?v=jHVFvQMfTmQ   The Fire  Alarm

Μου άρεσε πολύ η εμπειρία του STEM. Μάθαμε πολλά για τις φυσικές επιστήμες αλλά και όπου δυσκολευόμαστε, μας έβρισκε λύση και ήταν πάντα δίπλα μας. Η συνεργασία μας στις ομάδες με τα υπόλοιπα παιδιά ήταν εξαιρετική. Πιστεύω ότι η κατασκευή μας θα πάει καλά, προγραμματισμός ARDUINO. H συνεργασία μας με τον καθηγητή ήταν πολύ καλή. Κάθε φορά στον διαγωνισμό που πήραμε μέρος, έλυνε ένα τοπικό πρόβλημα και αυτό είναι σημαντικό. Εχουμε αγωνία για το αποτέλεσμα.
Φουντουλάκη Ναόμι (Α΄ τάξη)

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.