Υπάρχει μία ορατή προδιάθεση στα Χανιά να μην προσδιορίζουμε επακριβώς τη μετάβαση από ένα μοντέλο τουρισμού (που παρήκμασε) σε ένα άλλο πιο εναλλακτικό. Οι λέξεις από μόνες τους είναι γοητευτικές, υποκρύπτουν σύμβολα, αλλά στρατηγικό σχεδιασμό δεν μπορούν να εφαρμόσουν. Η αλλαγή του τουριστικού μοντέλου (εφόσον οι περιβαλλοντικές συνθήκες είναι κατά κόρον με το μέρος μας) προϋποθέτει πρωτίστως τις ανάλογες υποδομές και την πάνδημη βούληση της επίσημης Πολιτείας και των επιχειρηματιών του κλάδου να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε ένα διαφορετικό τοπίο. Γενικώς και αορίστως -δίχως μελέτη- επανακαθορισμός των ποιοτικών χαρακτηριστικών του τουριστικού προϊόντος στα Χανιά από μόνος του δεν υπάρχει. Δεν μπορούμε να πατήσουμε ένα κουμπί και ως διά μαγείας ν’ αλλάξουν προθέσεις και επενδύσεις ετών. Είναι αλήθεια ότι το μοντέλο που έχουμε στα Χανιά είναι ήδη πολύ επιβαρυμένο από την εξέλιξη των γεγονότων, αφού ήδη οι ξένοι επισκέπτες επιζητούν κάτι πιο αναβαθμισμένο στο ίδιο χαμηλό κόστος. Εδώ εντάσσεται και η στρατηγική αξιοποίηση των φυσικών μας πλεονεκτημάτων, μιας και η “στροφή” πρέπει να γίνει πολυεπίπεδα και σύμφωνα με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Γι’ αυτό τουλάχιστον οι αρμόδιοι πρέπει να συναντηθούν για να συζητήσουν. Τι θέλουν, πώς μπορούν να το κάνουν, το επιτρέπει το βαλάντιό τους; Αυτό προηγείται όλων των άλλων.
Και ποιος θα τον κάνει αυτόν τον σχεδιασμό στα Χανία; Μήπως οι ειδικοί συνεργάτες του Δήμου που δεν έχουν καμία μα καμία ιδέα για ζητηματα τουρισμού; Δυστυχώς μετά την απομάκρυνση από την κάλπη ουδέν λάθος αναγνωρίζεται